suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
wymiana aluminiowego mostu na stalowy http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=10347 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | vaiker [ pt lip 12, 2013 2:51 pm ] |
Tytuł: | wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
wreszcie sie biore za przekladke, mam obudowe z grucha od gv1 , nowe lozyska i uszczelniacze, czeka mnie przelozenie bebechow z aluminiowego do stalowego i przerobienie mocowania. Na co zwrocic uwage podczas przekladania elementow ? jakies ustawiania luzow ? regulacje ? |
Autor: | kacjen [ pt lip 12, 2013 3:49 pm ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
Pod talerz ataku musisz dać dystans (o ile pamiętam 4-5mm)- najlepiej wytoczyć go z kosza który Ci zostanie z GV. Inaczej nie wyregulujesz luzu, bo rozstaw mocowań w których osadzony jest kosz i łożyska w GV jest trochę większy. Tak przynajmniej miałem prz zakładaniu obudowy z Diesla. Pod łożysko z jednej strony też dawałem mały dystans (chyba 3mm). Dodatkowo musisz zeszlifować łby śrub mocujących talerz o 1,5 mm, bo będą haczyć o główkę dyfra. (wystarczy zeszlifować rancik który widzisz jak patrzysz na śrubę z góry) |
Autor: | geochriss [ pt lip 12, 2013 7:21 pm ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
Luz ustaw na 0,1 mm tu masz mój filmik jak zamontowałem LR do co prawda tylnej główki http://www.youtube.com/watch?v=1HxTsaeeQ8k tu masz ślady zazębień http://www.richmondgear.com/pdf/cat-33.pdf strona czwarta podpunkt A w tabeli Miłej pracy ![]() |
Autor: | slaw [ pt lip 12, 2013 11:04 pm ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
może okresl do której chcesz to wsadzic bo ja juz sie gubię co ty masz |
Autor: | vaiker [ sob lip 13, 2013 9:44 am ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
do czarnej 2.0 16v 3d cabrio ; ] w xl7 mam juz w zestawie, a srebrna juz brat pomyka od roku ale jemu jeszcze nie potrzebny....jeszcze. no to widze ze w jedno popoludnie tego nie machniemy |
Autor: | geochriss [ sob lip 13, 2013 10:59 am ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
vaiker pisze: do czarnej 2.0 16v 3d cabrio ; ] w xl7 mam juz w zestawie, a srebrna juz brat pomyka od roku ale jemu jeszcze nie potrzebny....jeszcze. no to widze ze w jedno popoludnie tego nie machniemy Ślady zazębień ustawiałem przez 3 popołudnia. Wiązało się to z wymianą łożysk wałka ataku (bo wyły), z oryginalnych na zamienniki 30307 i 30306. Jedno z nich ( to mniejsze, jest wyższe lub niższe od oryginalnego chyba o 0,2 mm). Potrzebne były podkładki o różnych grubościach pod łożysko ataku (to mniejsze). |
Autor: | kubazx9r [ śr wrz 04, 2013 11:35 am ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
witam mam szybkie pytanko co do regulacji?? rozumiem ze jesli chodzi o ustawienie tych sladow styku na zebach to reguluje sie to tylko podkladkami miedzy walkiem a lozyskiem a luz miedzy zebowy regulojemu poprzes te nakredki reg.na lozyskach kosz w prawo lub w lewo czy to sie zgadza?? idac tym rozumowaniem jezeli jest poprawne to po wyjeciu i wlozeniu kosza z salelitami (w celu zalozenia blukady LR) wystarczy wyregolowac luz miedzy zebami i powinno byc oki (zakladajac ze przed rozebraniem wszystko bylo dobrze) czy dobrze mysle?? |
Autor: | zax [ śr wrz 04, 2013 4:47 pm ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
kubazx9r pisze: witam mam szybkie pytanko co do regulacji?? rozumiem ze jesli chodzi o ustawienie tych sladow styku na zebach to reguluje sie to tylko podkladkami miedzy walkiem a lozyskiem a luz miedzy zebowy regulojemu poprzes te nakredki reg.na lozyskach kosz w prawo lub w lewo czy to sie zgadza?? idac tym rozumowaniem jezeli jest poprawne to po wyjeciu i wlozeniu kosza z salelitami (w celu zalozenia blukady LR) wystarczy wyregolowac luz miedzy zebami i powinno byc oki (zakladajac ze przed rozebraniem wszystko bylo dobrze) czy dobrze mysle?? Do lockrighta zakładasz te dwie płaskie podkładki ze swojego dyfra. |
Autor: | geochriss [ śr wrz 04, 2013 4:52 pm ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
kubazx9r pisze: witam mam szybkie pytanko co do regulacji?? rozumiem ze jesli chodzi o ustawienie tych sladow styku na zebach to reguluje sie to tylko podkladkami miedzy walkiem a lozyskiem a luz miedzy zebowy regulojemu poprzes te nakredki reg.na lozyskach kosz w prawo lub w lewo czy to sie zgadza?? idac tym rozumowaniem jezeli jest poprawne to po wyjeciu i wlozeniu kosza z salelitami (w celu zalozenia blukady LR) wystarczy wyregolowac luz miedzy zebami i powinno byc oki (zakladajac ze przed rozebraniem wszystko bylo dobrze) czy dobrze mysle?? Nic nie kombinuj tylko oznacz sobie te duże śruby okrągłe z dziurkami względem obudowy. I złóż identycznie. Luz, atak - koło talerzowe możesz sprawdzić kontrolnie. Ja dawałem 0,10mm. Tu masz filma jak zakładałem LR i regulowałem luz. http://www.youtube.com/watch?v=1HxTsaeeQ8k |
Autor: | kubazx9r [ śr wrz 04, 2013 8:27 pm ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
tak zrobie ale c hcialem wiedziec czy ten tok myslenia jest poprawny |
Autor: | zax [ czw wrz 05, 2013 7:12 am ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
Poprawny. Ale jak byś LRa nie ustawił, to i tak z zasady działania jest to dodatkowy luz w układzie napędowym. Ponadto nie wiem, czy tak się dzieje u każdego, ale suza po montażu LRa na asfalcie ma tendencje do lekkiego zmieniania kierunku jazdy, gdy przed przygazowaniem lekko się skręci i kółka LRa się przesuną względem siebie... |
Autor: | kubazx9r [ czw wrz 05, 2013 1:26 pm ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
jesli zablokujesz lr podczas jazdu w lekkim luku to napewno zacznie troche ciagnac w ktoras strone ale to przez pere metrow dopoki kola sie nie odpreza.. jezeli na prostej drodze ci zciaga podczas przyspieszania gdy lr jest spiety to albo masz mniej powietrza w jednym kole albo mniejsza srednice(np jedno lyse a drugie swiezy bieznik od traktora)ew.krzywo ustawiony tylny most (krzywy wachacz lub wybite poduszki w wachaczu) |
Autor: | zax [ czw wrz 05, 2013 3:02 pm ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
kubazx9r pisze: jesli zablokujesz lr podczas jazdu w lekkim luku to napewno zacznie troche ciagnac w ktoras strone ale to przez pere metrow dopoki kola sie nie odpreza.. jezeli na prostej drodze ci zciaga podczas przyspieszania gdy lr jest spiety to albo masz mniej powietrza w jednym kole albo mniejsza srednice(np jedno lyse a drugie swiezy bieznik od traktora)ew.krzywo ustawiony tylny most (krzywy wachacz lub wybite poduszki w wachaczu) Polibusze w wahaczach, most nie ma ruchu w żadną stronę, a mimo wszystko po dodaniu lub ujęciu gazu ucieka w losowym kierunku... Koła na 100% takie same lewe/prawe. |
Autor: | radzik071 [ czw wrz 05, 2013 10:44 pm ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
ucieka raz w jedną raz w drugą chaotycznie? czy przy przyspieszaniu w jedną a hamowaniu w drugą? |
Autor: | kostuch [ czw wrz 05, 2013 10:49 pm ] |
Tytuł: | Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy |
zax pisze: most nie ma ruchu w żadną stronę, a mimo wszystko po dodaniu lub ujęciu gazu ucieka w losowym kierunku... Koła na 100% takie same lewe/prawe. Kiedyś tak miałem jak się blokada wysypała i napęd był przekazywany tylko na jedno koło - to które akurat się przypadkiem sprzęgnęło. ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |