suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

wymiana aluminiowego mostu na stalowy
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=10347
Strona 1 z 3

Autor:  vaiker [ pt lip 12, 2013 2:51 pm ]
Tytuł:  wymiana aluminiowego mostu na stalowy

wreszcie sie biore za przekladke, mam obudowe z grucha od gv1 , nowe lozyska i uszczelniacze, czeka mnie przelozenie bebechow z aluminiowego do stalowego i przerobienie mocowania.

Na co zwrocic uwage podczas przekladania elementow ? jakies ustawiania luzow ? regulacje ?

Autor:  kacjen [ pt lip 12, 2013 3:49 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

Pod talerz ataku musisz dać dystans (o ile pamiętam 4-5mm)- najlepiej wytoczyć go z kosza który Ci zostanie z GV.
Inaczej nie wyregulujesz luzu, bo rozstaw mocowań w których osadzony jest kosz i łożyska w GV jest trochę większy. Tak przynajmniej miałem prz zakładaniu obudowy z Diesla. Pod łożysko z jednej strony też dawałem mały dystans (chyba 3mm).

Dodatkowo musisz zeszlifować łby śrub mocujących talerz o 1,5 mm, bo będą haczyć o główkę dyfra. (wystarczy zeszlifować rancik który widzisz jak patrzysz na śrubę z góry)

Autor:  geochriss [ pt lip 12, 2013 7:21 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

Luz ustaw na 0,1 mm tu masz mój filmik jak zamontowałem LR do co prawda tylnej główki
http://www.youtube.com/watch?v=1HxTsaeeQ8k

tu masz ślady zazębień

http://www.richmondgear.com/pdf/cat-33.pdf

strona czwarta podpunkt A w tabeli
Miłej pracy :mrgreen:

Autor:  slaw [ pt lip 12, 2013 11:04 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

może okresl do której chcesz to wsadzic bo ja juz sie gubię co ty masz

Autor:  vaiker [ sob lip 13, 2013 9:44 am ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

do czarnej 2.0 16v 3d cabrio ; ]

w xl7 mam juz w zestawie, a srebrna juz brat pomyka od roku ale jemu jeszcze nie potrzebny....jeszcze.


no to widze ze w jedno popoludnie tego nie machniemy

Autor:  geochriss [ sob lip 13, 2013 10:59 am ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

vaiker pisze:
do czarnej 2.0 16v 3d cabrio ; ]

w xl7 mam juz w zestawie, a srebrna juz brat pomyka od roku ale jemu jeszcze nie potrzebny....jeszcze.


no to widze ze w jedno popoludnie tego nie machniemy


Ślady zazębień ustawiałem przez 3 popołudnia. Wiązało się to z wymianą łożysk wałka ataku (bo wyły), z oryginalnych na zamienniki 30307 i 30306. Jedno z nich ( to mniejsze, jest wyższe lub niższe od oryginalnego chyba o 0,2 mm). Potrzebne były podkładki o różnych grubościach pod łożysko ataku (to mniejsze).

Autor:  kubazx9r [ śr wrz 04, 2013 11:35 am ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

witam
mam szybkie pytanko co do regulacji??
rozumiem ze jesli chodzi o ustawienie tych sladow styku na zebach to reguluje sie to tylko podkladkami miedzy walkiem a lozyskiem a luz miedzy zebowy regulojemu poprzes te nakredki reg.na lozyskach kosz w prawo lub w lewo czy to sie zgadza??
idac tym rozumowaniem jezeli jest poprawne to po wyjeciu i wlozeniu kosza z salelitami (w celu zalozenia blukady LR) wystarczy wyregolowac luz miedzy zebami i powinno byc oki (zakladajac ze przed rozebraniem wszystko bylo dobrze)
czy dobrze mysle??

Autor:  zax [ śr wrz 04, 2013 4:47 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

kubazx9r pisze:
witam
mam szybkie pytanko co do regulacji??
rozumiem ze jesli chodzi o ustawienie tych sladow styku na zebach to reguluje sie to tylko podkladkami miedzy walkiem a lozyskiem a luz miedzy zebowy regulojemu poprzes te nakredki reg.na lozyskach kosz w prawo lub w lewo czy to sie zgadza??
idac tym rozumowaniem jezeli jest poprawne to po wyjeciu i wlozeniu kosza z salelitami (w celu zalozenia blukady LR) wystarczy wyregolowac luz miedzy zebami i powinno byc oki (zakladajac ze przed rozebraniem wszystko bylo dobrze)
czy dobrze mysle??

Do lockrighta zakładasz te dwie płaskie podkładki ze swojego dyfra.

Autor:  geochriss [ śr wrz 04, 2013 4:52 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

kubazx9r pisze:
witam
mam szybkie pytanko co do regulacji??
rozumiem ze jesli chodzi o ustawienie tych sladow styku na zebach to reguluje sie to tylko podkladkami miedzy walkiem a lozyskiem a luz miedzy zebowy regulojemu poprzes te nakredki reg.na lozyskach kosz w prawo lub w lewo czy to sie zgadza??
idac tym rozumowaniem jezeli jest poprawne to po wyjeciu i wlozeniu kosza z salelitami (w celu zalozenia blukady LR) wystarczy wyregolowac luz miedzy zebami i powinno byc oki (zakladajac ze przed rozebraniem wszystko bylo dobrze)
czy dobrze mysle??

Nic nie kombinuj tylko oznacz sobie te duże śruby okrągłe z dziurkami względem obudowy. I złóż identycznie. Luz, atak - koło talerzowe możesz sprawdzić kontrolnie. Ja dawałem 0,10mm. Tu masz filma jak zakładałem LR i regulowałem luz.
http://www.youtube.com/watch?v=1HxTsaeeQ8k

Autor:  kubazx9r [ śr wrz 04, 2013 8:27 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

tak zrobie ale c hcialem wiedziec czy ten tok myslenia jest poprawny

Autor:  zax [ czw wrz 05, 2013 7:12 am ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

Poprawny.
Ale jak byś LRa nie ustawił, to i tak z zasady działania jest to dodatkowy luz w układzie napędowym.

Ponadto nie wiem, czy tak się dzieje u każdego, ale suza po montażu LRa na asfalcie ma tendencje do lekkiego zmieniania kierunku jazdy, gdy przed przygazowaniem lekko się skręci i kółka LRa się przesuną względem siebie...

Autor:  kubazx9r [ czw wrz 05, 2013 1:26 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

jesli zablokujesz lr podczas jazdu w lekkim luku to napewno zacznie troche ciagnac w ktoras strone ale to przez pere metrow dopoki kola sie nie odpreza.. jezeli na prostej drodze ci zciaga podczas przyspieszania gdy lr jest spiety to albo masz mniej powietrza w jednym kole albo mniejsza srednice(np jedno lyse a drugie swiezy bieznik od traktora)ew.krzywo ustawiony tylny most (krzywy wachacz lub wybite poduszki w wachaczu)

Autor:  zax [ czw wrz 05, 2013 3:02 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

kubazx9r pisze:
jesli zablokujesz lr podczas jazdu w lekkim luku to napewno zacznie troche ciagnac w ktoras strone ale to przez pere metrow dopoki kola sie nie odpreza.. jezeli na prostej drodze ci zciaga podczas przyspieszania gdy lr jest spiety to albo masz mniej powietrza w jednym kole albo mniejsza srednice(np jedno lyse a drugie swiezy bieznik od traktora)ew.krzywo ustawiony tylny most (krzywy wachacz lub wybite poduszki w wachaczu)

Polibusze w wahaczach, most nie ma ruchu w żadną stronę, a mimo wszystko po dodaniu lub ujęciu gazu ucieka w losowym kierunku...
Koła na 100% takie same lewe/prawe.

Autor:  radzik071 [ czw wrz 05, 2013 10:44 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

ucieka raz w jedną raz w drugą chaotycznie? czy przy przyspieszaniu w jedną a hamowaniu w drugą?

Autor:  kostuch [ czw wrz 05, 2013 10:49 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana aluminiowego mostu na stalowy

zax pisze:
most nie ma ruchu w żadną stronę, a mimo wszystko po dodaniu lub ujęciu gazu ucieka w losowym kierunku...
Koła na 100% takie same lewe/prawe.

Kiedyś tak miałem jak się blokada wysypała i napęd był przekazywany tylko na jedno koło - to które akurat się przypadkiem sprzęgnęło. :mrgreen:

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/