suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Blokady: za i przeciw - wolna dyskusja http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=10496 |
Strona 1 z 20 |
Autor: | kacjen [ wt lip 30, 2013 10:13 pm ] |
Tytuł: | Blokady: za i przeciw - wolna dyskusja |
Blokady 100% : Spaw Lock - prymitywne i tanie rozwiązanie (nie na asfalt) Lock Right - stosunkowo tania, a przy spełnieniu paru warunków bardzo trwała i bezobsługowa blokada (na asfalt przy odpowiedniej technice) ARB - Dobra, Droga, trzeba o nią dbać i mieć dodatkowo kompresor. (na asfalcie w pełni rozłączana) Poza tym pozostaje LSD, ale te stare w większości już nie robią bo się wytarły, a nowe w praktyce są niedostępne. Innych rozwiązań pod ręką nie ma (poza zmianą mostów i tym samym asortymentu blokad). |
Autor: | godles [ śr lip 31, 2013 6:55 am ] |
Tytuł: | Re: Blokada tylnego mostu |
u mnie jest spawlock i jeździ po czarnym.... oczywiście przy odpowiedniej technice.... LR i tak by był u mnie wiecznie spięty (automat) więc zdecydowałem się na spaw. nie ma tragedii co do LR.... dlaczego inna 100% blokada nadaje się na czarne a spaw nie? bo najtańszy? toż LR na skrzyżowaniu jak ruszasz i tak się zepnie więc tak jak na spawie i wtedy skrecaj.... ja nie bardzo mam ochotę się kłócić ale był to też jeden z powodów sprzedazy LR bo.... tam gdzie z reguł w mieście trzeba spręcić to i tak trzeba gazu dodać co powoduje zblokowanie LR. P.S. Nie wspomniałeś jeszcze o czymś takim jak mini-spool. |
Autor: | kacjen [ śr lip 31, 2013 7:57 am ] |
Tytuł: | Re: Blokada tylnego mostu |
Mini spól w praktyce nie różni się od spaw locka, dlatego go nie wymieniłem. Jazda z taką blokadą po asfalcie jest do bani - cały czas drzesz opony, a dobre opony kosztują i szybko znikają. Co do LR - Można włączyć się do ruchu z tą blokadą, skręcać w mieście i jeździć po rondach jeśli się umi (nie bedzie zapięta). Potrzeba trochę wprawy i odpowiedniej techniki. Lock Right nie zapinał mi się kiedy nie chciałem podczas jazdy w mieście. Inna kwestia, że na dłuższą metę zmęczyło mnie jeżdżenie zmotaną Vitarą na co dzień i przeznaczyłem ją tylko w teren (między innymi ze względu na blokady) |
Autor: | godles [ śr lip 31, 2013 8:09 am ] |
Tytuł: | Re: Blokada tylnego mostu |
kacjen dodaj że masz manual.... automatem nie jest kolorowo :/ tym bardziej tak szalonym jak u mnie.... |
Autor: | zax [ wt sie 06, 2013 1:09 pm ] |
Tytuł: | Re: Blokada tylnego mostu |
godles pisze: kacjen dodaj że masz manual.... automatem nie jest kolorowo :/ tym bardziej tak szalonym jak u mnie.... W automacie również da się skręcać z LRem, zapytaj jeepniętych LR nie blokuje się jak dajesz delikatnie gazu. Ja z racji tego, że auto jeździ w każdych warunkach, a w tym bardzo dużo po mieście już nauczyłem się z tym skręcać |
Autor: | geochriss [ wt sie 06, 2013 3:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Blokada tylnego mostu |
LR nie blokuje się jak dajesz delikatnie gazu. Czyli aby ruszyć z LR-em trzeba dać ostro w palnik? Aha to tak jak w pile łańcuchowej??? Miałem LR i jest spoko w teren, zresztą nie każdy teren. Na równinach ok ale tak jak u nas to trzeba manewrować miedzy drzewami a na lokerze auto jest mało skrętne. Dajcie sobie luz i 4H lub 4L na max skręconych kołach przy spiętych sprzęgiełkach i spróbujcie popchnąć auto - powodzenia.Dorzućmy jeszcze pospawany migomatem most... Reasumując: Przy LR możliwość pracy jak w normalnym dyfrze jest TYLKO I WYŁĄCZNIE JEŚLI AUTO JEDZIE NA LUZIE LUB NA WCIŚNIĘTYM SPRZĘGLE NA BIEGU a gadanie że jezdzi się jak z normalnym dyfrem to bajki dla małych dzieci ( a one są coraz cwańsze i mądrzejsze) więc niewielu w to uwierzy, nie mówię że nikt się nie znajdzie. Jeśli blokada to ARB lub inny wynalazek robiony w domowych pieleszach działający na zasadzie spięcia półosi z koszem (tak działa każda normalna blokada czy to w Gelendzie ,ciężarówce czy w patrolu czy w ursusie C360 - o ile ją ma. Ps: przy zaspawanym na sztywno moście dość szybko powstaje luz na wałku atakującym. Wie ktoś dlaczego???? |
Autor: | zax [ wt sie 06, 2013 4:35 pm ] |
Tytuł: | Re: Blokada tylnego mostu |
Niewierny Tomasz... Zapraszam do Wrocławia. Wsiądziesz sobie do Vitary i zobaczysz, że LR nie potrzebuje pełnego wysprzęglenia ani nawet utrzymywania prędkości obrotowej. Ma pewną tolerancję. Da się nawet delikatnie przyśpieszając skręcać tak, żeby LR klikał. |
Autor: | danthe [ wt sie 06, 2013 4:57 pm ] |
Tytuł: | Re: Blokada tylnego mostu |
Dokładnie to samo chciałem napisać, ale myślałem że to moje wrażenie tylko |
Autor: | slaw [ wt sie 06, 2013 11:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Blokada tylnego mostu |
a ja dodam że LR lepiej robi z automatem niz z manualną skrzynią |
Autor: | geochriss [ czw sie 08, 2013 12:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Blokada tylnego mostu |
zax pisze: Niewierny Tomasz... Zapraszam do Wrocławia. Wsiądziesz sobie do Vitary i zobaczysz, że LR nie potrzebuje pełnego wysprzęglenia ani nawet utrzymywania prędkości obrotowej. Ma pewną tolerancję. Da się nawet delikatnie przyśpieszając skręcać tak, żeby LR klikał. Chyba w ostatnią niedziele byłeś w kościele i stąd te reminescencje. (daj spokój postaciom biblijnym) - nie to forum... Nie mam potrzeby jechać do Wrocławia (byłem, ładne miasto),tym bardziej aby sobie pojeździć autem które de facto mam na podwórku. Kółko wzajemnej adoracji jakoś mi niepotrzebne. A te wszystkie cudowności LR są okupione zapewne gigantycznym luzem w moście ( no, niestety nie ma nic za darmo) Poza tym nie zajmuje się przegadywaniami o jakieś tam sprzęgło kłowe. Bo LR to tak naprawdę nic innego. |
Autor: | danthe [ czw sie 08, 2013 1:02 pm ] |
Tytuł: | Re: Blokada tylnego mostu |
geochriss pisze: Na równinach ok ale tak jak u nas to trzeba manewrować miedzy drzewami a na lokerze auto jest mało skrętne. Jest nieznacznie mniej skrętne, ale w terenie na luźnej nawierzchni z LR na tyle nie jest to mocno odczuwalne. Poza tym można jadąc delikatnie spowodować że LR się rozpina. LR na tyle dużo poprawia własności terenowe że ta niewielka różnica w zwrotności jest akceptowalna. Jeżdziłem często w terenie pomiędzy drzewami że lusterka się składały i nie ma tragedii. Co innego jak masz blokade w każdym moście. geochriss pisze: Dajcie sobie luz i 4H lub 4L na max skręconych kołach przy spiętych sprzęgiełkach i spróbujcie popchnąć auto - powodzenia.Dorzućmy jeszcze pospawany migomatem most... A spróbuj pchnąć vitare na 4L bez blokady przy skręconych kołach. geochriss pisze: Przy LR możliwość pracy jak w normalnym dyfrze jest TYLKO I WYŁĄCZNIE JEŚLI AUTO JEDZIE NA LUZIE LUB NA WCIŚNIĘTYM SPRZĘGLE NA BIEGU Nie jest prawdą że LR wysprzęgli tylko i wyłącznie bez siły napędzającej na wałku ataku - jeżdzę z LR na tyle już dwa lata i można opanować odpowiednią technikę. Moment zapięcia jest przesunięty trochę, i niewielka siła napędzająca jest tolerowana. Często na asfalcie i w terenie ruszając na skręconych kołach słyszę klikanie LR z tyłu. geochriss pisze: A te wszystkie cudowności LR są okupione zapewne gigantycznym luzem w moście ( no, niestety nie ma nic za darmo) LR nie powoduje zwiększenia "luzu w moście" - dodam, że jest to zbyt ogólne określenie. Powoduje większy ruch jałowy wału napędowego. Coś za coś, dodatkowo każda blokada nawet lsd czy inny torsen wpływa na szybsze zużycie się dyfra w mniejszym lub większym stopniu. Zawsze to są dodatkowe napięcia. W torsenie też masz wyczuwalnie większy ruch jałowy wałka ataku - mam taką szpere w osobowym plaskaczu (a nawet w dwóch) To że nie lubisz LR jest w porządku, każdy ma prawo do własnych opinii. Ale nie musi to oznaczać że wszyscy go muszą wykląć, wszystko jest dla ludzi. ARB jest dobry ale drogi i też ma swoje wady. LSD/torsen jest ok, ale praktycznie jest nie do dostania do Vitary. ps: Przedstawiłeś swój punkt widzenia, inni przedstawili swój. Osobiste wycieczki są zbędne i niesmaczne. Proponuje ograniczyć się do przedstawiania faktów. Proponuje też nie zaśmiecać wątku w tym dziale, bo to pogwałcenie regulaminu - przenoszę posty do odpowiedniego działu. |
Autor: | zax [ czw sie 08, 2013 3:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Blokady: za i przeciw - wolna dyskusja |
Na minus dla ARB mogę dodać konieczność przewidywania. Stojąc w bagnie zapięcie blokady już nic nie da. A jak się robi źle, to trzeba by i tak stanąć, żeby go załączyć... |
Autor: | kostuch [ czw sie 08, 2013 3:48 pm ] |
Tytuł: | Re: Blokada tylnego mostu |
geochriss pisze: A te wszystkie cudowności LR są okupione zapewne gigantycznym luzem w moście ( no, niestety nie ma nic za darmo) Poza tym nie zajmuje się przegadywaniami o jakieś tam sprzęgło kłowe. Bo LR to tak naprawdę nic innego. No cóż, zasadza działania LR jest taka, że sworzeń rozpycha elementy przesuwając się w "łezkowatym" otworze. Tak więc luz z założenia tam być musi ps. ARB to też jakieś tam sprzęgło kłowe, tylko sterowane czym innym niż LR |
Autor: | geochriss [ czw sie 08, 2013 7:50 pm ] |
Tytuł: | Re: Blokady: za i przeciw - wolna dyskusja |
ARB zapina synchronizator. Taki jak w skrzyni biegów lecz nie wyrównuje prędkości obrotowej dwóch kół - siły były by ogromne! . I aby się zapiął, auto albo musi stać albo dwa koła muszą się równo kręcić ( jadąc prosto autem). Wiele rozwalonych blokad w samcu jest właśnie z nieumiejętnego zapinania blokady. Reasumując: 1. Spawlock - prymityw ale działa 2. Mini Spool - j.w. ale bez spawarki 3. Lock Right -jest ok, lecz to dalej półśrodek. W aucie tylko do terenu jest lepszy niż ARB bo non stop pracuje. 4. ARB - wiadomo, minusem jest kompresor 5. Jakaś rozłączana blokada taka jak w samcu czyli spinająca półoś z kołem - najlepsza. Gdyby LR był taki cudowny to ci od poważnych rajdów mieli by go w tylnim i w przednim moście. Tak jednak nie jest. Taka prawda. |
Autor: | kostuch [ czw sie 08, 2013 9:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Blokady: za i przeciw - wolna dyskusja |
geochriss pisze: ARB zapina synchronizator. Taki jak w skrzyni biegów lecz nie wyrównuje prędkości obrotowej dwóch kół - siły były by ogromne! Taka prawda. Chyba się nasłuchałeś legend i tworzysz następne... W ARB koronka jest po prostu spinana z koszem (tak samo jak np sprzęgiełko spina piastę z półosią). Wychodzi na to samo jakbyś półoś spiął z koszem, tylko nie potrzebujesz długiego frezu. http://www.extremegearoffroad.com/image ... Locker.gif |
Strona 1 z 20 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |