suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 1:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 20 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 10, 2016 8:23 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
vulpes pisze:
becki06 pisze:
vulpes było już pisane o LR na przodzie nie da się skręcać rwie przeguby zawsze zapięte itd nie zakładamy LR na przód do vitary jak już to ARB albo LSD


Rozumiem, że ze skręcaniem da się jakoś oswoić? (...)



To nie chodzi o to, że kiera ciężko chodzi, chodzi o to, że fura chce jechać prosto :)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr sie 10, 2016 11:36 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Niedzwiadz pisze:
vulpes pisze:
becki06 pisze:
vulpes było już pisane o LR na przodzie nie da się skręcać rwie przeguby zawsze zapięte itd nie zakładamy LR na przód do vitary jak już to ARB albo LSD


Rozumiem, że ze skręcaniem da się jakoś oswoić? (...)



To nie chodzi o to, że kiera ciężko chodzi, chodzi o to, że fura chce jechać prosto :)
I nie jest ważne czy masz koła skręcone w prawo lub w lewo auto i tak chce jechać prosto :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr sie 10, 2016 6:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
vulpes wiesz co zaspawoj sobie przód i jedz w teren

a naj lepiej zrób spawloka tył i przód i będziesz wiedział czy jest fajnie jeździć z tym a nie pytasz się :twisted: metoda prób i błędów każdy musi się uczyć na swoich błędach


Na górę
Post: śr sie 10, 2016 8:26 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz maja 08, 2016 11:11 am
Posty: 9
Silnik: G16B
Model: Vitara 5 d 1.6i 16V
Rok prod.: 1993
becki06 pisze:
vulpes wiesz co zaspawoj sobie przód i jedz w teren

a naj lepiej zrób spawloka tył i przód i będziesz wiedział czy jest fajnie jeździć z tym a nie pytasz się :twisted: metoda prób i błędów każdy musi się uczyć na swoich błędach


Dlatego wymyślono forum, żeby nie wyważać otwartych drzwi. Nie mam dużego doświadczenia więc podpytuję.

Zamiast mi tu spawa wciskać, wytłumacz proszę dlaczego LR w terenie się nigdy nie rozłączy 8). Na asfalcie za to kilkoro twierdzi, że jest do opanowania. Prawda to czy mit :) ?


Na górę
Post: śr sie 10, 2016 10:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
https://www.youtube.com/watch?v=kL0hPEOStGk


Na górę
Post: czw sie 11, 2016 9:40 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
To nie to, że LR się nie rozłączy w terenie, oczywiście, że się rozłączy, ale tylko w specyficznych warunkach, podobnie jak na asfalcie.
Jeśli np. będziesz musiał pokonać pełnym gazem ostry zakręt w terenie, to wtedy nie rozłączy się na pewno, a jak się nie rozłączy, to mimo skręconych kół auto pojedzie prosto albo tam gdzie zechce, a takie warunki w terenie zdarzają się notorycznie, nie mówiąc już o pokonywaniu ciasnego OS-u na rajdzie.
Dlatego LR z przodu jest do dupy, bo nie masz praktycznie żadnej kontroli nad jego zapinaniem i rozpinaniem.
Nie Ty pierwszy wpadłeś na pomysł wpakowania LR do przodu, było wielu poprzedników i wszyscy z ulgą wywalili to z przedniego dyfra.
Nie żebym był całkowitym przeciwnikiem LR, wręcz przeciwnie, używam go w tylnym moście od lat, jeżdżę w terenie, jeżdżę po asfalcie, mam porównanie z autami, które tył mają zablokowany na stałe i LR jest imho przyjemniejszy w użytkowaniu, szczególnie na czarnym, ale do przodu bym go nie założył.

_________________
SJ416


Na górę
Post: ndz sie 14, 2016 10:38 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz maja 08, 2016 11:11 am
Posty: 9
Silnik: G16B
Model: Vitara 5 d 1.6i 16V
Rok prod.: 1993
Dzięki serdeczne Didymos!

W takim razie najlepsze oprócz ARB byłoby jeszcze LSD z przodu, ale praktycznie nie do dostania, albo za kosmiczną cenę.


Na górę
Post: sob gru 03, 2016 2:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
Pytanko mam, jeździ ktoś z Was z taką blokadą? Jak z trwałością? Rozumiem, że to podróbka ARB-a, jakieś problemy z założeniem?

http://allegro.pl/blokada-mostu-suzuki- ... l#imglayer

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Post: sob gru 03, 2016 5:17 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Przy montażu zdarzają się utrudnienia i wizyty u tokarza ale jak już założysz to daje rady. Chińska do Justynki Białasa miała bicie i nakrętka była do podszlifowania bo nie wchodziła w most vitary. Ale rok wytrzymała i teraz jeździ u kolegi (pościnało tylko śrubki od dekla) Kolega montował na przód i tył w Vitarze to też obie poszły do tokarza.
Między bajki można też włożyć tezy typy:
-To to samo co ARB
-Robione w tej samej fabryce
-Wytrzyma tyle samo
-Części identyczne
etc...

Przed Bałtowem nie mogłem czekać 3 tygodnie na oryginalne części do ARB (zerwana półoś rozwaliła mi dekiel kosza, membranę...)
Zamówiłem niby identyczne części od blokady HF. Faktycznie wszystko pasowało ale na pewno nie jest to ta sama fabryka bo różnicę w jakości wykonania widać było gołym okiem. Np oring w ARB miał przekrój H czyli podwójnie uszczelniał a w HF był zwykły oring i to w chińskim koślawym wykonaniu.

W zmotach na kołach 32" i więcej, dołożył bym do ARB.
Ale w Twoim przypadku do longa na kołach 30 cali do turystyki, śmiało można by się pokusić na podróbkę.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob gru 03, 2016 5:20 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Oczywiście że fabryka może być ta sama. Ma tylko kilka linii produkcyjnych...

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob gru 03, 2016 6:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
radzik071 pisze:
W zmotach na kołach 32" i więcej, dołożył bym do ARB.
Ale w Twoim przypadku do longa na kołach 30 cali do turystyki, śmiało można by się pokusić na podróbkę.


Do tej pory jeździłem na 29" Planuje przejść na 31 cali ale tak czy siak masz rację, mój long nigdy nie będzie zmotą tylko do błota, musi poprawnie zachowywać się na czarnym. Za duże przebiegi robi, żeby jeździć ze spawlockiem czy LR.

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Post: wt gru 13, 2016 12:00 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt paź 23, 2012 1:16 pm
Posty: 2
Silnik: J18A
Model: Grand Coupe
radzik071 pisze:
Między bajki można też włożyć tezy typy:
-To to samo co ARB
-Robione w tej samej fabryce
-Wytrzyma tyle samo
-Części identyczne
etc...


Ale to tak trochę nie do końca, bo na rynku są różne podróby ARB. Mieliśmy auto z blokadą która była wykonana prawie w 99% jak arb i części były zamienne z ARB bez problemu, różnica była dostrzegalna w wykończeniu obróbki niektórych elementów. Niestety co do wytrzymałości tych blokad już się nie wypowiem ponieważ my jej nie testowaliśmy. Znam samuraja który jeździ na takowej klika sezonów na kołach 33'' i nie ma z nią problemów.
My niestety nie odważyliśmy się założyć tego do rajdówki. A te podróbki które opisujecie to faktycznie chłam szkoda kasy bo się rozlatują bardzo szybko i później nie ma jak ich reanimować.


Na górę
Post: wt gru 13, 2016 2:55 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Wrócił do mnie most z chińską blokadą która jeździła w Białasie Justynki jakiś rok a teraz jeździła u kolegi (3 rajdy zrobił 200km)
Jak ją rozkręciłem to się załamałem. Jakość wykonania jest gorsza niż myślałem. Np miejsce, gdzie satelitka trze o kosz były braki w odlewie kosza i to takie, że w jednej brakowało 30% powierzchni a w drugiej 80% i satelitka wisiała prawie w powietrzu :shock: . Dwie były dobre.
porobię fotki ale ogólnie dramat. Zębatka spinająca koronkę z koszem pękła. Dekiel kosza miał za małą średnicę (może się tak styrał) i przy składaniu nie centrował się na koszu. Sam kosz też ma za małą średnicę i koło talerzowe miało luz, więc jak ktoś nie ma sprzętu to nie jest w stanie dobrze tego poustawiać.

Po rozebraniu tego chinola do śrubki, już nikomu tego nie polecę i na pewno nie sprzedam.
Za ARB mogę ręczyć. (montaż to przyjemność)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt gru 16, 2016 6:07 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
to ja też się dorzucę do tematu
pacjent ATP RD209 czy inne cuś przebieg 1500 km 1 rok używania tylny most klient dzwoni blokada nie trzyma kompresor się nie wyłącza wyciągam z mostu a tu pierścień uszczelniający sprawny wytarła się bieżnia po której pracują 2 oringi materiał bardzo słabej jakości zaglądam do środka a tam jakaś śeczka zęby przesuwki wytarte do połowy korony zatarte sworzeń satelity nie do wyciągnięcia ogólnie złom nawet kosza nie idzie odzyskać bo ma bicie 0,45 mm

nie polecam nikomu a rozebrałem już kilka takich blokad 208 209 205 i zawsze jest jakaś nie doróbka nie wspominając już o tym że zanim zamontuje się ja do mostu to trzeba tokarza i wypolerować czop bo czasem łożysk nie idzie po zakładać

lepiej kupić ori ARB nie ma problemu wszystko jakoś lepiej wykonane i mam klienta który wybuchł z 2 komplety przełożeń i kilka półoś nie robi to na blokadzie wrażenia nadal trzyma wymiary i działa


Na górę
Post: sob gru 17, 2016 10:18 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
Podpowiedzcie mi drodzy Koledzy gdzie można nabyć (w Polsce) blokadę Lock Right 1532. Szukałem na allegro pytałem w 3 miejscach - cisza.
Nie chce ściagać 1 sztuki z USA - jak podliczyłem zamówienie + koszty przesyłki + cło to wychodzi ponad 2400zł przy obecnym kursie $.
Chodzi o nową blokade.

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 20 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl