suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:04 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 520 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 30, 2013 10:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Blokady 100% :

Spaw Lock - prymitywne i tanie rozwiązanie (nie na asfalt)
Lock Right - stosunkowo tania, a przy spełnieniu paru warunków bardzo trwała i bezobsługowa blokada (na asfalt przy odpowiedniej technice)
ARB - Dobra, Droga, trzeba o nią dbać i mieć dodatkowo kompresor. (na asfalcie w pełni rozłączana)

Poza tym pozostaje LSD, ale te stare w większości już nie robią bo się wytarły, a nowe w praktyce są niedostępne.

Innych rozwiązań pod ręką nie ma (poza zmianą mostów i tym samym asortymentu blokad).

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr lip 31, 2013 6:55 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
u mnie jest spawlock i jeździ po czarnym.... oczywiście przy odpowiedniej technice.... LR i tak by był u mnie wiecznie spięty (automat) więc zdecydowałem się na spaw. nie ma tragedii co do LR.... dlaczego inna 100% blokada nadaje się na czarne a spaw nie? bo najtańszy? toż LR na skrzyżowaniu jak ruszasz i tak się zepnie więc tak jak na spawie i wtedy skrecaj.... ja nie bardzo mam ochotę się kłócić ale był to też jeden z powodów sprzedazy LR bo.... tam gdzie z reguł w mieście trzeba spręcić to i tak trzeba gazu dodać co powoduje zblokowanie LR.



P.S.


Nie wspomniałeś jeszcze o czymś takim jak mini-spool.

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: śr lip 31, 2013 7:57 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Mini spól w praktyce nie różni się od spaw locka, dlatego go nie wymieniłem.
Jazda z taką blokadą po asfalcie jest do bani - cały czas drzesz opony, a dobre opony kosztują i szybko znikają.

Co do LR - Można włączyć się do ruchu z tą blokadą, skręcać w mieście i jeździć po rondach jeśli się umi (nie bedzie zapięta). Potrzeba trochę wprawy i odpowiedniej techniki. Lock Right nie zapinał mi się kiedy nie chciałem podczas jazdy w mieście.

Inna kwestia, że na dłuższą metę zmęczyło mnie jeżdżenie zmotaną Vitarą na co dzień i przeznaczyłem ją tylko w teren (między innymi ze względu na blokady)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr lip 31, 2013 8:09 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
kacjen dodaj że masz manual.... automatem nie jest kolorowo :/ tym bardziej tak szalonym jak u mnie....

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: wt sie 06, 2013 1:09 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
godles pisze:
kacjen dodaj że masz manual.... automatem nie jest kolorowo :/ tym bardziej tak szalonym jak u mnie....

W automacie również da się skręcać z LRem, zapytaj jeepniętych :wink:
LR nie blokuje się jak dajesz delikatnie gazu.

Ja z racji tego, że auto jeździ w każdych warunkach, a w tym bardzo dużo po mieście już nauczyłem się z tym skręcać :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt sie 06, 2013 3:17 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
LR nie blokuje się jak dajesz delikatnie gazu.

Czyli aby ruszyć z LR-em trzeba dać ostro w palnik? Aha to tak jak w pile łańcuchowej??? :lol:

Miałem LR i jest spoko w teren, zresztą nie każdy teren. Na równinach ok ale tak jak u nas to trzeba manewrować miedzy drzewami a na lokerze auto jest mało skrętne. Dajcie sobie luz i 4H lub 4L na max skręconych kołach przy spiętych sprzęgiełkach i spróbujcie popchnąć auto - powodzenia.Dorzućmy jeszcze pospawany migomatem most...
Reasumując:
Przy LR możliwość pracy jak w normalnym dyfrze jest TYLKO I WYŁĄCZNIE JEŚLI AUTO JEDZIE NA LUZIE LUB NA WCIŚNIĘTYM SPRZĘGLE NA BIEGU
a gadanie że jezdzi się jak z normalnym dyfrem to bajki dla małych dzieci ( a one są coraz cwańsze i mądrzejsze) więc niewielu w to uwierzy, nie mówię że nikt się nie znajdzie.
Jeśli blokada to ARB lub inny wynalazek robiony w domowych pieleszach działający na zasadzie spięcia półosi z koszem (tak działa każda normalna blokada czy to w Gelendzie ,ciężarówce czy w patrolu czy w ursusie C360 - o ile ją ma.
Ps: przy zaspawanym na sztywno moście dość szybko powstaje luz na wałku atakującym. Wie ktoś dlaczego???? :mrgreen:

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt sie 06, 2013 4:35 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Niewierny Tomasz...
Zapraszam do Wrocławia.
Wsiądziesz sobie do Vitary i zobaczysz, że LR nie potrzebuje pełnego wysprzęglenia ani nawet utrzymywania prędkości obrotowej. Ma pewną tolerancję.
Da się nawet delikatnie przyśpieszając skręcać tak, żeby LR klikał.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt sie 06, 2013 4:57 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Dokładnie to samo chciałem napisać, ale myślałem że to moje wrażenie tylko :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sie 06, 2013 11:54 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
a ja dodam że LR lepiej robi z automatem niz z manualną skrzynią

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw sie 08, 2013 12:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
zax pisze:
Niewierny Tomasz...
Zapraszam do Wrocławia.
Wsiądziesz sobie do Vitary i zobaczysz, że LR nie potrzebuje pełnego wysprzęglenia ani nawet utrzymywania prędkości obrotowej. Ma pewną tolerancję.
Da się nawet delikatnie przyśpieszając skręcać tak, żeby LR klikał.


Chyba w ostatnią niedziele byłeś w kościele i stąd te reminescencje. (daj spokój postaciom biblijnym) - nie to forum...
Nie mam potrzeby jechać do Wrocławia (byłem, ładne miasto),tym bardziej aby sobie pojeździć autem które de facto mam na podwórku. Kółko wzajemnej adoracji jakoś mi niepotrzebne.
A te wszystkie cudowności LR są okupione zapewne gigantycznym luzem w moście ( no, niestety nie ma nic za darmo)
Poza tym nie zajmuje się przegadywaniami o jakieś tam sprzęgło kłowe. Bo LR to tak naprawdę nic innego.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw sie 08, 2013 1:02 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
geochriss pisze:
Na równinach ok ale tak jak u nas to trzeba manewrować miedzy drzewami a na lokerze auto jest mało skrętne.


Jest nieznacznie mniej skrętne, ale w terenie na luźnej nawierzchni z LR na tyle nie jest to mocno odczuwalne. Poza tym można jadąc delikatnie spowodować że LR się rozpina. LR na tyle dużo poprawia własności terenowe że ta niewielka różnica w zwrotności jest akceptowalna. Jeżdziłem często w terenie pomiędzy drzewami że lusterka się składały i nie ma tragedii. Co innego jak masz blokade w każdym moście.

geochriss pisze:
Dajcie sobie luz i 4H lub 4L na max skręconych kołach przy spiętych sprzęgiełkach i spróbujcie popchnąć auto - powodzenia.Dorzućmy jeszcze pospawany migomatem most...


A spróbuj pchnąć vitare na 4L bez blokady przy skręconych kołach.

geochriss pisze:
Przy LR możliwość pracy jak w normalnym dyfrze jest TYLKO I WYŁĄCZNIE JEŚLI AUTO JEDZIE NA LUZIE LUB NA WCIŚNIĘTYM SPRZĘGLE NA BIEGU

Nie jest prawdą że LR wysprzęgli tylko i wyłącznie bez siły napędzającej na wałku ataku - jeżdzę z LR na tyle już dwa lata i można opanować odpowiednią technikę. Moment zapięcia jest przesunięty trochę, i niewielka siła napędzająca jest tolerowana. Często na asfalcie i w terenie ruszając na skręconych kołach słyszę klikanie LR z tyłu.

geochriss pisze:
A te wszystkie cudowności LR są okupione zapewne gigantycznym luzem w moście ( no, niestety nie ma nic za darmo)


LR nie powoduje zwiększenia "luzu w moście" - dodam, że jest to zbyt ogólne określenie. Powoduje większy ruch jałowy wału napędowego. Coś za coś, dodatkowo każda blokada nawet lsd czy inny torsen wpływa na szybsze zużycie się dyfra w mniejszym lub większym stopniu. Zawsze to są dodatkowe napięcia. W torsenie też masz wyczuwalnie większy ruch jałowy wałka ataku - mam taką szpere w osobowym plaskaczu (a nawet w dwóch)

To że nie lubisz LR jest w porządku, każdy ma prawo do własnych opinii. Ale nie musi to oznaczać że wszyscy go muszą wykląć, wszystko jest dla ludzi. ARB jest dobry ale drogi i też ma swoje wady. LSD/torsen jest ok, ale praktycznie jest nie do dostania do Vitary.

ps:
Przedstawiłeś swój punkt widzenia, inni przedstawili swój. Osobiste wycieczki są zbędne i niesmaczne. Proponuje ograniczyć się do przedstawiania faktów. Proponuje też nie zaśmiecać wątku w tym dziale, bo to pogwałcenie regulaminu - przenoszę posty do odpowiedniego działu.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw sie 08, 2013 3:46 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Na minus dla ARB mogę dodać konieczność przewidywania. Stojąc w bagnie zapięcie blokady już nic nie da. A jak się robi źle, to trzeba by i tak stanąć, żeby go załączyć... :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw sie 08, 2013 3:48 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
geochriss pisze:
A te wszystkie cudowności LR są okupione zapewne gigantycznym luzem w moście ( no, niestety nie ma nic za darmo)
Poza tym nie zajmuje się przegadywaniami o jakieś tam sprzęgło kłowe. Bo LR to tak naprawdę nic innego.

No cóż, zasadza działania LR jest taka, że sworzeń rozpycha elementy przesuwając się w "łezkowatym" otworze. Tak więc luz z założenia tam być musi :)

ps.
ARB to też jakieś tam sprzęgło kłowe, tylko sterowane czym innym niż LR :lol:


Na górę
Post: czw sie 08, 2013 7:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
ARB zapina synchronizator. Taki jak w skrzyni biegów lecz nie wyrównuje prędkości obrotowej dwóch kół - siły były by ogromne! . I aby się zapiął, auto albo musi stać albo dwa koła muszą się równo kręcić ( jadąc prosto autem). Wiele rozwalonych blokad w samcu jest właśnie z nieumiejętnego zapinania blokady.
Reasumując:
1. Spawlock - prymityw ale działa
2. Mini Spool - j.w. ale bez spawarki
3. Lock Right -jest ok, lecz to dalej półśrodek. W aucie tylko do terenu jest lepszy niż ARB bo non stop pracuje.
4. ARB - wiadomo, minusem jest kompresor
5. Jakaś rozłączana blokada taka jak w samcu czyli spinająca półoś z kołem - najlepsza.
Gdyby LR był taki cudowny to ci od poważnych rajdów mieli by go w tylnim i w przednim moście. Tak jednak nie jest.
Taka prawda.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw sie 08, 2013 9:53 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
geochriss pisze:
ARB zapina synchronizator. Taki jak w skrzyni biegów lecz nie wyrównuje prędkości obrotowej dwóch kół - siły były by ogromne!
Taka prawda.

Chyba się nasłuchałeś legend i tworzysz następne...
W ARB koronka jest po prostu spinana z koszem (tak samo jak np sprzęgiełko spina piastę z półosią).
Wychodzi na to samo jakbyś półoś spiął z koszem, tylko nie potrzebujesz długiego frezu.
http://www.extremegearoffroad.com/image ... Locker.gif


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 520 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl