suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Dystanse felg + 50mm
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=11164
Strona 1 z 1

Autor:  Suzi Jasło [ sob lis 23, 2013 10:43 pm ]
Tytuł:  Dystanse felg + 50mm

Witam
zakupiłem dystanse 50mm duraluminium , są bardzo lekkie , dzisiaj nadszedł dzień założenia ... i po pewnych obawach czy nie będą za szerokie wyszło OK . Vitarka jest na oryginalnych śmiesznych felgach ,jak kupiłem posiadała poszerzenia i przy oponach 225/70/15 zima śmiesznie wyglądało a teraz jest rozdmuchana na boki a co najważniejsze dużo lepiej się prowadzi nie podskakuje nie ma boomsteru i lepiej wybiera dołki .Dla niedowiarków i bajkopisarzy mam już doświadczenie od ponad 10 lat i przy oryginalnych felach jest spoko a wygląd i prowadzenie nieporównywalne , wkrótce będą zdjęcia

Autor:  zax [ ndz lis 24, 2013 1:32 pm ]
Tytuł:  Re: Dystanse felg + 50mm

Suzi Jasło pisze:
Witam
zakupiłem dystanse 50mm duraluminium , są bardzo lekkie , dzisiaj nadszedł dzień założenia ... i po pewnych obawach czy nie będą za szerokie wyszło OK . Vitarka jest na oryginalnych śmiesznych felgach ,jak kupiłem posiadała poszerzenia i przy oponach 225/70/15 zima śmiesznie wyglądało a teraz jest rozdmuchana na boki a co najważniejsze dużo lepiej się prowadzi nie podskakuje nie ma boomsteru i lepiej wybiera dołki .Dla niedowiarków i bajkopisarzy mam już doświadczenie od ponad 10 lat i przy oryginalnych felach jest spoko a wygląd i prowadzenie nieporównywalne , wkrótce będą zdjęcia

Łożyska cieszą się razem z Tobą :wink:

Autor:  NuVo [ ndz lis 24, 2013 1:39 pm ]
Tytuł:  Re: Dystanse felg + 50mm

zax pisze:
Łożyska cieszą się razem z Tobą :wink:



:lol:

Autor:  Marcin1973 [ ndz lis 24, 2013 2:53 pm ]
Tytuł:  Re: Dystanse felg + 50mm

Suzi Jasło pisze:
Witam
zakupiłem dystanse 50mm duraluminium , są bardzo lekkie , dzisiaj nadszedł dzień założenia ... i po pewnych obawach czy nie będą za szerokie wyszło OK . Vitarka jest na oryginalnych śmiesznych felgach ,jak kupiłem posiadała poszerzenia i przy oponach 225/70/15 zima śmiesznie wyglądało a teraz jest rozdmuchana na boki a co najważniejsze dużo lepiej się prowadzi nie podskakuje nie ma boomsteru i lepiej wybiera dołki .Dla niedowiarków i bajkopisarzy mam już doświadczenie od ponad 10 lat i przy oryginalnych felach jest spoko a wygląd i prowadzenie nieporównywalne , wkrótce będą zdjęcia

Z ciekawości- oryginalne vitarowskie "kółka" mają ET plus 28, dołożyłeś 50, czyli będzie ET minus 22.
Zastanawiam się, czy rozłożenie masy nie jest inne, niż w felgach z oryginalnym odsadzeniem minus 25? Jak pisze Zax- łożyska będą zadowolone:-). Radzik polecał max ET 0 i u mnie jest na razie git:-) ale jeszcze bez liftu, bo skarbona pusta:-(

Autor:  Lukasz Hunter [ ndz lis 24, 2013 6:10 pm ]
Tytuł:  Re: Dystanse felg + 50mm

ale koledzy nie przesadzajcie z tymi łożyskami kolega w czerwonej vitarze z baleno ma z tyłu felgi ET -40 i do tego dystanse 50mm i jeździ tak od roku a łożyska jak milczały tak milczą nadal! a dystans założony aby wyrównać rozstaw przodu od uaza i tył oryginał vitary

Autor:  biernik [ ndz lis 24, 2013 7:51 pm ]
Tytuł:  Re: Dystanse felg + 50mm

też tak uważam, do dystansu ważna jest szerokość opony, jeżeli mamy te 250, to płaszczyzna przy;legania oponom do ziemi, zniweluje wygięcie piasty. tak na chłopski rozum chciałem to opisać.
Jak by założyć opone z roweru to automatycznie wygina się całą piasta na łożysku :)

Autor:  gutek.a4 [ ndz lis 24, 2013 8:07 pm ]
Tytuł:  Re: Dystanse felg + 50mm

biernik pisze:
też tak uważam, do dystansu ważna jest szerokość opony, jeżeli mamy te 250, to płaszczyzna przy;legania oponom do ziemi, zniweluje wygięcie piasty. tak na chłopski rozum chciałem to opisać.
Jak by założyć opone z roweru to automatycznie wygina się całą piasta na łożysku :)


nie do końca rozumiem...
siła rozłożona na szerokości opony trafi na piastę skupiona jak z opony rowerowej, ważne po jakim ramieniu.

Autor:  Suzi Jasło [ ndz lis 24, 2013 9:26 pm ]
Tytuł:  Re: Dystanse felg + 50mm

1 dystans na lewą stronę

Autor:  Suzi Jasło [ ndz lis 24, 2013 9:29 pm ]
Tytuł:  Re: Dystanse felg + 50mm

a drugie koło bez dystansu , jeździ się świetnie inne auto a poza tym od Radzika za tydzień zakładam zawieszenie na oponach 225 na pewną nie cierpią łożyska tak jak na 30 lub 31 i feldze 8cali

Autor:  radzik071 [ ndz lis 24, 2013 10:31 pm ]
Tytuł:  Re: Dystanse felg + 50mm

Łukasz Hunter pisze:
ale koledzy nie przesadzajcie z tymi łożyskami kolega w czerwonej vitarze z baleno ma z tyłu felgi ET -40 i do tego dystanse 50mm i jeździ tak od roku a łożyska jak milczały tak milczą nadal! a dystans założony aby wyrównać rozstaw przodu od uaza i tył oryginał vitary


Z tyłu ujemne ET ma dużo mniejszy zły wpływ niż z przodu. Tylne łożyska nawet nowe w pudełku mają luz i wyginanie się "gumowej" półosi nie szkodzi za bardzo ani półosi ani łożysku. (może sprawdź luz u kolegi na łożysku bo tylne nie huczą nawet jak kulki są już kwadratowe :wink: - a może u mnie tego nigdy nie słychać bo tam wszystko huczy )
Za to przy uderzeniu tylnego koła w przeszkodę typu krawężnik kamień itp im ET bardziej na minusie tym łatwiej pogiąć półosie tylne. Jak się ma bębny to za szybko tego nie zauważymy ale niech wypowiedzą się ludzie co mają tarcze z tyłu. lekko wygniesz półoś i już Ci zaciski pływają razem z krzywą półosią i tarczą.
Idealnie jest jak łożysko koła wychodzi dokładnie po środku felgi.
Wiadomo, że nawet jak damy 10cm dystanse to auto będzie jechać. w końcu koła są okrągłe to pojedzie ale nikt mi nie wmówi, że nie będzie to miało negatywnego wpływu na trwałość i niezawodność. Fizykę ciężko oszukać.

Z przodu też najlepiej jak łożysko, oś obrotu koła i felga jest w jednej płaszczyźnie.
Im większe dystanse założymy tym np amortyzator jest bardziej wyginany i łatwiej go wygiąć i zatrzeć.
Żeby to zwizualizować to wyobraźmy sobie dystanse na koło np 2 metrowe ( w tym momencie przejeżdżając przez garb osiedlowy amortyzator przedni zamiast się schować to się po prostu złamie. to samo tyczy się uderzenia kołem w przeszkodę typu krawężnik czy korzeń. na układ kierowniczy robi się tak duża dźwignia że jak już nam wyrwie kierę z reki i dojdzie do ogranicznika to pognie drążki kierownicze albo np wspornik drążka środkowego.)

Żeby nie było niejasności. Nie twierdzę, że z ET minus 75 nie da się jeździć. Da się ale jest to kat dla auta.

Suzi Jasło wg mnie Twoje oryginalne felgi z ET ~28 + dystanse 50mm co daje ET minus 22 mieści się jeszcze w bezpiecznej strefie. Nie załóż tylko na te dystanse felg z ET minus 30 :wink:

WG mnie:
Idealne dla auta jest ET między +30 a 0
dopuszczalne 0 do minus 25
więcej na minusie niż 50 u mnie po pierwszym terenie pogięło by pół auta i połamało ręce :mrgreen:
(najbardziej szkoda było mi wygiętego amora Trail Master :? )

Autor:  Suzi Jasło [ pn lis 25, 2013 8:52 am ]
Tytuł:  Re: Dystanse felg + 50mm

Oczywiści masz racje ,dystanse tylko na te felgi na zimę , jak kiedyś zapodam inne to będzie już za szeroko

Autor:  geochriss [ pn lis 25, 2013 2:15 pm ]
Tytuł:  Re: Dystanse felg + 50mm

Zgadzam się z Radzikiem. ET zero ewentualnie minus 10 to max do "normalnego" auta ( mam minus 10 na trzech kompletach felg)
Odnośnie krzywych półosi tylnych też się zgadzam( na bębnach nie czuć) na tarczy widać bicie i pływający zacisk.
Dlatego szukam tylnych półosi na 5 śrub ( z x90 albo longa) ponoć są mocniejsze.

Autor:  danthe [ wt lis 26, 2013 10:51 am ]
Tytuł:  Re: Dystanse felg + 50mm

geochriss pisze:
Dlatego szukam tylnych półosi na 5 śrub ( z x90 albo longa) ponoć są mocniejsze.


E, też się krzywią...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/