suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:45 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 03, 2013 8:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
Witam pewnego dnia zacząłem słyszeć stuki myślałem że to krzyżaki wymieniłem jeden miał luz ale nadal słychać stuki. Dzisiaj będąc w kanale złapałem za wał przy wyjściu z reduktora i góra dół ma luz co się mogło rozsypać ???


Na górę
Post: wt gru 03, 2013 11:33 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
łożysko igiełkowe

wyjmuje się je niestety do środka reduktora :|

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr gru 04, 2013 8:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
Dzięki Radzik kolega Mańek będzie zamawiał lift u ciebie a wiesz może czy ciężko by było rozebrać reduktor ???


Na górę
Post: śr gru 04, 2013 8:47 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Nie jest to zbytnio skomplikowane,kanał,lub podnośnik,kilka h i po kłopocie.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: śr gru 04, 2013 10:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
A między reduktorem a skrzynią jest pustka prawda jak wyjmę reduktor to może zajechać ten co jest a potem kupić os Samiego i wstawić z tym pewnie też nie jest dużo roboty a można mechanika wtedy wstawić ???


Na górę
Post: śr gru 04, 2013 10:27 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
trochę się rozpędziłeś :mrgreen: Tak jest pusta przestrzeń między skrzyniami,musisz dorobić podparcie wałka na wyjściu ze skrzyni,potem umocować reduktor samiego. Dorobić wały i pto,potem założyć mechanika i wzmocnić ramę. Trochę więcej roboty niż wymiany łożyska :wink:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw gru 05, 2013 7:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
da się zrobić ramę będę wzmacniał niebawem mam mechanika za 500zł


Na górę
Post: czw gru 08, 2016 11:55 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lis 20, 2016 8:13 pm
Posty: 5
Silnik: 1.6 16v
Model: Long 1.6 16v
Rok prod.: 1993
Witam wszystkich,

podłączę się pod temat i może coś pomożecie:)

W suzuki 93r. 1.6 16v i podczas puszczania sprzęgła odczuwam szarpnięcie - uderzenie jest duże, nie jest do końca metaliczne, jest jakby takie wytłumione.

Odczuwam to na wszystkich biegach, łącznie ze wstecznym.

Jest to też mocno odczuwalne przy puszczaniu sprzegłą przy zmianie każdego biegu. Również jadąc na biegu dodając i odpuszczając gaz.

Odpiąłem tylny most i przejechałem się tylko na przednim - jest to samo.

Silnik i skrzynia dość mocno kołysze się na poduszkach ale nie są poobrywane.

Moim zdaniem wszystko wskazuję na reduktor albo skrzynie....

Podpowiedzcie coś :)


Na górę
Post: wt gru 13, 2016 5:37 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
sprawdż jeszcze poduszki silnika czy nie padły czasem też potrafi telepać i nie metalicznie


Na górę
Post: śr gru 14, 2016 12:30 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lis 20, 2016 8:13 pm
Posty: 5
Silnik: 1.6 16v
Model: Long 1.6 16v
Rok prod.: 1993
Poduszki silnika wymieniłem wczoraj. Trochę się się ich naszukałem ale finalnie znalazłem nowe oryginalne w bardzo dobrej cenie bo w serwisie jedna poduszka 500zł.

Szarpanie niestety jest nadal...

Zastanawiam się cały czas czy to może być od skrzyni lub sprzęgła czy po prostu reduktor.

Nie wiem czy da się wyjąć sam reduktor czy targać całą skrzynie ?


Na górę
Post: śr gru 14, 2016 10:05 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Da się wyciągnąć sam reduktor ale jest ciasno żeby go odkręcić od góry. lepiej wyjąć całą skrzynię.
Zanim to zrobisz to proponuję sprawdzić luz na ataku w tylnym moście, zużycie końcówki sierżanta oraz... czy drążki od biegów i reduktora nie obijają się o budę. Zdejmij tunel i zobacz.
Do wymiany mogą być dwie poduszki pod reduktorem.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr gru 14, 2016 10:36 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
"Odpiąłem tylny most i przejechałem się tylko na przednim - jest to samo." - tak napisał Czarek03 - czyli sprawdzanie luzu na ataku w tylnym moście,czy sworznia sierżanta mija się z celem.
Jeżeli szarpie na każdym biegu to może być od popękanych sprężyn w tarczy sprzęgła.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: czw gru 15, 2016 11:26 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lis 20, 2016 8:13 pm
Posty: 5
Silnik: 1.6 16v
Model: Long 1.6 16v
Rok prod.: 1993
NuVo - tak jak powiedział tosiekDH wykluczam luz na ataku w tylnym moście bo go odpiąłem i przejechałem się tylko na przednim napędzie a luz/szarpanie było takie samo.

tosiekDH - zastanawiałem się też nad tymi sprężynkami w sprzęgle, ale ten luz jest tak samo odczuwalny przy puszczaniu sprzegła jak i przy jezdzie na biegu i dodawaniu i odpuszczaniu gazu nie używając wtedy sprzegłą.

Czy te sprężyny w sprzęgle jeśli byłyby popękane dałyby się też odczuć podczas jechania na biegu i dodawania i puszczania gazu ???

Mechanika pojazdowa to nie moja branża ale lubie sobie czasem pogrzebać w aucie jak mam czas bo warsztatom samochodowym niestety nie da się ufać... Przynajmniej mojej okolicy. Większość mechaników jak ich słucham mam wrażenie że ma niewiele więcej pojęcia ode mnie a Vitarkę robie dla siebie we jest zrobione:)


Na górę
Post: czw gru 15, 2016 4:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Te sprężyny bez przerwy pracują,także dodanie gazu czy zdjęcie nogi z gazu od razu powoduje stuknięcie/szarpnięcie itp, tak zresztą jak i urwana poduszka skrzyni biegów.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl