suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 7:18 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 25, 2014 11:17 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
http://www.gearinstalls.com/
Gość jest dobry :D

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: sob maja 17, 2014 7:57 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 717
Lokalizacja: Olkusz
może by ktoś manuala zrobił po polskiemu jak główkę poskładać w warunkach amatorskich ( bez czujnika i dynamometru )

- ponoć zawsze należy dać nową tuleję rozprężną ale gdzieś mi sie obiło o uszy ,że można starą rozklepać /rozciągnąć albo dać cieniutką podkładkę , i ważny jest moment dokręcenia nakrętki na ataku , na forum mercedesa znalazłem że 180 Nm a w polonezie 180-270 Nm a jaki w suzuki?

- jak mocno łożyska kosza naciągnąć żeby było ok? wg "sam naprawiam 125p" górne pokrywy łożysk głównych powinny się po naciągnięciu łożysk rozchylić o 0,1 mm , a w vitarze jak to zrobić ?

wiem ,że większość robi to byle jak nie sprawdzając nawet śladu współpracy kół ale trybki coraz droższe się robią i chciałoby się to zrobić w miarę porządnie

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2014 8:36 am przez Mundialejros, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: sob maja 17, 2014 8:31 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Teoretycznie sie nie da tego wyczuć. Poza tym wyjezdzone przelozenia nie nie dają książkowego odklejenia zazebienia. Most to loteria. W teorii przed rozkręceniem robisz znaki na nakrętkach i powinno być ok przy montażu identycznych łożysk (a z nimi bywa różnie) defacto wczoraj robiłem swój przedni most
Edit. Jak chcesz sprawdzic moment tarcia lozysk kosza utniesz polos dospawasz nakretke i co dalej?Dalej zadziala mechanizm roznicowy...Musialbys zblokowac satelity.
Ja to robie tak ze wywalam walek atakujacy i montuje kosz z posmarowanymi olejem lozyskami.Dokrecam na nakretkach tak by sie krecil z lekkim oporem i zaznaczam znaki na obydwu tych duzych srubach z otworami. Potem montuje atak i kosz i ustawiam zachowujac polozenie tych znakow. Muszą być w jednej plaszczyznie

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: sob maja 17, 2014 10:10 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 28, 2012 9:04 pm
Posty: 215
Lokalizacja: Lubelskie.Roztocze,Batorz
Można też dokręcać tak jak nakrętkę przy stożkowych łożyskach kół,czyli dokręcamy do oporu i cofamy o 1/4 lub 1/2 obrotu,wtedy mamy pewność że łożysko nie będzie zblokowane.

_________________
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Vitara 1,6 . Zabłądziłem,nie mam już Vitary
Suzuki DR-Z 400
Mondeo mk3 było
Honda cr-v jest
Frontera B 2.2 sport


Na górę
Post: sob maja 17, 2014 12:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
1/4 czy 1/2 to jak wróżenie z fusów

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: ndz maja 18, 2014 8:26 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 28, 2012 9:04 pm
Posty: 215
Lokalizacja: Lubelskie.Roztocze,Batorz
kriston pisze:
Można też dokręcać tak jak nakrętkę przy stożkowych łożyskach kół,czyli dokręcamy do oporu i cofamy o 1/4 lub 1/2 obrotu,wtedy mamy pewność że łożysko nie będzie zblokowane.

Najważniejsze żeby lekko odpuścić po całkowitym dokręceniu...

_________________
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Vitara 1,6 . Zabłądziłem,nie mam już Vitary
Suzuki DR-Z 400
Mondeo mk3 było
Honda cr-v jest
Frontera B 2.2 sport


Na górę
Post: pn maja 19, 2014 10:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Całkowitym dokręceniu? Czyli jak? Dokręca się tak by się nie kręciło i lekko odkręca by się znów kręciło?

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: sob lip 26, 2014 10:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
z jakimi momentami poskręcać dyfer


Na górę
Post: ndz lis 25, 2018 10:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 03, 2017 8:54 am
Posty: 10
Silnik: 1.6 8v
Model: Metal top
Rok prod.: 1990
Odkopię troszkę temat może w końcu ktoś dołoży jeszcze coś mądrego. Jak tak naprawdę poprawnie należy skręcić i ustawić luzy?


Na górę
Post: pn lis 26, 2018 9:58 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Możesz poszukać jakieś instrukcji w necie albo masz przecież manual suzuki.
Nikt Ci tego nie opisze w kilku zdaniach bo się nie da !
Podam Ci taki przykład:
Mój brat który nigdy nie był mechanikiem musiał złożyć z 30 mostów zanim poznał wszystkie kruczki i zmienne które bywają w dyfrach suzuki. Dopiero wtedy zaczął składać mosty w 100% samodzielnie. Oczywiście mówimy o złożeniu mostu zgodnie ze sztuką a nie byle jak w pół godziny.

Tu masz np 4 filmy opisujące złożenie jednego dyfra (razem ponad 4 godziny materiału)
https://www.youtube.com/watch?v=E-6I0O33HI0
https://www.youtube.com/watch?v=0mhXF0R4OJY
https://www.youtube.com/watch?v=Q5DNrEpOAtw
https://www.youtube.com/watch?v=0DQPJpJ7xvU

Powodzenia :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lis 26, 2018 4:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 03, 2017 8:54 am
Posty: 10
Silnik: 1.6 8v
Model: Metal top
Rok prod.: 1990
ZDaje sobie z tego sprawe ze moze wystapic wiele nie ocz3kiwanych przygód l. Ale jeszcze kilka osób dołoży coś to może obgadamy większość. Dziękować Radzik i Pozdrawiam ;p


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl