suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 9:27 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 02, 2014 7:12 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Spoko, do skrzyni zalałem teraz motylgear 75W80 i dalej działa.
Z 5 na 3 nie można wprawdzie zredukować bez przegazówki, ale poza tym jest ok :)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt wrz 02, 2014 10:18 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
GL5 niszczy synchronizatory jeżeli skrzynia jest przystosowana do GL4.
Teraz prawie wszystkie oleje są GL4/5 czyli teoretycznie spełniają obie normy bez szkody dla skrzyni.

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: wt wrz 02, 2014 7:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 10:30 am
Posty: 419
Lokalizacja: Złotów
koziołek pisze:
GL5 niszczy synchronizatory jeżeli skrzynia jest przystosowana do GL4.


Dokładnie tak

koziołek pisze:
Teraz prawie wszystkie oleje są GL4/5 czyli teoretycznie spełniają obie normy bez szkody dla skrzyni.

Jeśli tak jest napisane na opakowaniu :)

_________________
Navara D40
było:
Nissan D21
Vitara I 1,6 16V
Samurai 1,8
Pajero v6 181KM
Vitara 1,6 8V x3


Na górę
Post: pn wrz 08, 2014 8:15 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
koziołek pisze:
Teraz prawie wszystkie oleje są GL4/5 czyli teoretycznie spełniają obie normy bez szkody dla skrzyni.


Potwierdzam.
Latałem wcześniej na dobrym oleju GL4/5 i skrzynia przeżyła :)
Teraz z racji bardzo częstych wymian leje najtańszy olej z allegro.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz wrz 28, 2014 6:00 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt wrz 19, 2014 10:15 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Wlkp.
Seba pisze:
80w90 moze byc(w zaleznosci od temperatur otoczenia), ale jedno jest wazniejsze niz sama lepkosc - skrzynia/reduktor GL4 , a mosty GL5.
Suzuki zaleca dla skrzyni i reduktora 75/90 gl4 a dla mostow 80/90 gl5 - to oleje zalecane w najszerszym wachlarzu temperatur otoczenia tak samo jak dla silnika 10w40.


Siedzę właśnie z nosem w duńskiej instrukcji od GVI (2004r.) i generalnie, tłumacząc z ichniejszego na nasz to się zgadza. Natomiast w tejże instrukcji wspomniano o tym, że GL-4 75/90 zalecają jeszcze do przedniego mostu :roll: :roll: , do tylnego GL-5 80/90 :roll:
WTF? Zamierzam właśnie wymieniać oleje i jako początkujący :oops: nieśmiało pytam co o tym myślicie? Ma to jakiś sens i uzasadnienie, czy błąd w druku? :wink:
Bo szczerze mówiąc podsumowanie Seby jest dla mnie proste i zrozumiałe :lol:

_________________
pozdroofka, pjotras
---
GVI 2004 2.0B R4


Na górę
Post: pn wrz 29, 2014 2:48 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
GV ma w moście przednim mechanizm odłączania półosi. Może to nie lubi GL5?

EDIT:
Zalej olejem który spełnia GL4 i GL5 i będziesz miał z bańki :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn wrz 29, 2014 6:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Właśnie wracam z prezentacji olejów Eneos, czytałem też instrukcję dołączoną do Vitary.
80W90 w skrzyni nie zaszkodzi, ale zimą mogą być problemy z wbiciem biegu na zimno.
Warto właśnie poczytać jakie normy spełniają oleje, które lejemy.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt wrz 30, 2014 7:09 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
zax pisze:
80W90 w skrzyni nie zaszkodzi, ale zimą mogą być problemy z wbiciem biegu na zimno.


Jeśli nie taplasz Vitary w bagnie po klamki notorycznie to warto zainwestować w lepszy olej. Syntetyczny. Jest droższy sporo ale w normalnej eksploatacji po asfalcie i w lekkim terenie nie zmienia się go tak często.

Jak już chyba nie raz wspominałem, bardzo dobrze sprawował się ten:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/h ... 75w90.aspx

Cytat:
"Mobilube 1 SHC 75W-90 spełnia lub przewyższa wymagania klasyfikacji Service MT-1/GL-4/GL-5 dla olejów przekładniowych"

I zimą nie było problemów.
Miałem go do pierwszego topienia, czyli troche ponad rok :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt wrz 30, 2014 7:49 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ja teraz wlałem Motul Motylgear 75W80 - ma ponoć ułatwiać wrzucanie biegów - faktycznie skrzynia jak nigdy chętnie nawet na zimno chodzi...
Ale słaba synchronizacja dwójki przy wbijaniu i trójki przy zbijaniu nadal się nie naprawiła :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt paź 03, 2014 4:06 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt wrz 19, 2014 10:15 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Wlkp.
danthe pisze:
GV ma w moście przednim mechanizm odłączania półosi. Może to nie lubi GL5?

EDIT:
Zalej olejem który spełnia GL4 i GL5 i będziesz miał z bańki :)


No to myślę, że w temacie oliwy do napędów zostałem uświadomiony :mrgreen:
Dzięki.

_________________
pozdroofka, pjotras
---
GVI 2004 2.0B R4


Na górę
Post: śr paź 29, 2014 9:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 24, 2013 8:08 am
Posty: 92
Lokalizacja: Włocławek
To ja trochę odkopię temat.
Chciałbym tylko się upewnić, bom ja zielon...
Mam Longa z 98 roku 2.0 V6 w manualu. Mam tez bańke oleju 80w90 GL4/GL5. Zalałem nim mosty.
Zastanawiam się nad skrzynią i reduktorem. Nie taplam się w bagnach, a czasem tylko turystyczne tereny okoliczne zwiedzam.
Mogę lać bez wiekszych konsekwencji czy nie? Dodam tylko, że skrzynia lekko mi się poci w bliżej nieokreślonym miejscu...

_________________
Był long, który podrósł o 4 cale, oponki 245/70 R16 A/T :)
Teraz jest GV XL7 :)


Ostatnio zmieniony czw paź 30, 2014 2:50 pm przez jadzka123, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw paź 30, 2014 6:52 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Aby uniknąć zimą problemów z wbijaniem biegów lepiej kup do skrzyni 75W90.
W reduktor lej 80W90 o ile spełnia GL4.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw paź 30, 2014 2:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 24, 2013 8:08 am
Posty: 92
Lokalizacja: Włocławek
zax pisze:
Aby uniknąć zimą problemów z wbijaniem biegów lepiej kup do skrzyni 75W90.
W reduktor lej 80W90 o ile spełnia GL4.

Ma GL4/GL5 wiec chyba spełnia.

To jeszcze raz zapytam towarzystwo o olej...
Lał ktoś do skrzyni GL5?
Bo widzę, że zalecany jest GL4, ale mam w posiadaniu Mannola 75w90 tylko własnie GL5. Uszkodzi mi to coś, czy mogę śmiało zalewać?

_________________
Był long, który podrósł o 4 cale, oponki 245/70 R16 A/T :)
Teraz jest GV XL7 :)


Na górę
Post: śr sty 10, 2018 6:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 07, 2017 4:35 am
Posty: 16
Lokalizacja: Mielno
Silnik: 2.0 lpg
Model: GV cabrio
Rok prod.: 2000
kostuch pisze:
Histeryzujecie :wink:
200km zrobiłem na skrzyni bez żadnego oleju i tylko trochę teraz wyje :mrgreen:

Hahaha . ja zanim sie zorientowalem ze jest such zrobilem 2000 km. I teraz wkładam nową :)


Na górę
Post: śr sty 10, 2018 7:13 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Odkopałeś temat z przed 3 lat żeby napisać post o niczym.
Brawo Ty.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl