suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:36 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 08, 2014 7:21 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Zalecanym olejem do skrzyni biegów jest oczywiście 75W90.
Wiele osób (włącznie ze mną) topiąc auta woli częściej wymieniać olej z wodą, niż zalać coś porządnego. 80tki lejemy całe mnóstwo, bo mosty, reduktor... 75W90 wychodzi więc sporo drożej, ale nic dziwnego, w końcu to nie olej mineralny. 75 a 80, niewielka różnica niby.
I tu pojawia się pytanie o konsekwencje lania 80W90 do skrzyni.
Oczywista jest różnica w gęstości - zimą trudniej wbić biegi na zimnej skrzyni.
Ale to już moja druga skrzynia Santany, w której pojawiają się problemy z synchronizacją, a czasem na rozgrzanym silniku w upalny dzień po wrzuceniu wstecznego na wciśniętym do końca sprzęgle silnik nadal ciągnie do tyłu. To nie kwestia linki, czy grodzi silnika.
Głośniej jest też na czwórce i piątce, a jadąc na piątce poniżej 2000 obrotów słychać jakby kończące się łożysko.
Jakie Wy macie doświadczenia z olejami do skrzyni manualnej?
Dodam, że skrzynia w Hiszpance 1,6 16V jest konstrukcyjnie nieco inna od 8V.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt lip 08, 2014 8:52 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Dzwon od sprzegla jest inny. Podasz roznice miedzy tymi skrzyniami?

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt lip 08, 2014 1:56 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
geochriss pisze:
Dzwon od sprzegla jest inny. Podasz roznice miedzy tymi skrzyniami?

Z grubsza to przełożenie 5 biegu jest inne.
Ale różnią się też z zewnątrz. Nie mam teraz tych skrzyni na wierzchu, żeby porównać.

ALE PYTAŁEM O 80W90 w skrzyni a nie o ich różnice :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt lip 08, 2014 3:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
80% ludzi leje hipol
Nie wiem jaką ma klase.
Ciekawe jakby smigala zwykla skrzynia na oleju z automata

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt lip 08, 2014 9:53 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
geochriss pisze:
80% ludzi leje hipol
Nie wiem jaką ma klase.
Ciekawe jakby smigala zwykla skrzynia na oleju z automata

Znalazlem w smieciach butelke po hipolu. 85W90 ma lepkość

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr lip 09, 2014 12:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2012 8:54 pm
Posty: 116
Lokalizacja: powiat Szamotuły
U mnie z pół roku po wlaniu hipola do skrzyni dziwnym zbiegiem okoliczności zaczęła wyć na piątym biegu. Wcześniej trzy lata latałem na tym co było w skrzyni wlane przez poprzedniego właściciela w Niemczech i błoga cisza. Kupiłem drugą skrzynię wymieniłem , wlałem carlube 75/90 zobaczymy jak długo będzie cicho :)


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 5:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
nie przesadzaj ja od zawsze latem i jak jest ciepło leje hipol czy co tam mają w beczce chłopaki na stanie
nie mam problemu ze skrzynią i reduktorem a olej leje wszędzie ten sam 80w90 mosty skrzynia i reduktor ale ja wymieniam olej po każdym głębokim topieniu
a na zime jak mało jerzde po wodzie i nie topie auta to zalewam 75w90 skrzynie i reduktor


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 6:55 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
becki06 pisze:
nie przesadzaj ja od zawsze latem i jak jest ciepło leje hipol czy co tam mają w beczce chłopaki na stanie
nie mam problemu ze skrzynią i reduktorem a olej leje wszędzie ten sam 80w90 mosty skrzynia i reduktor ale ja wymieniam olej po każdym głębokim topieniu
a na zime jak mało jerzde po wodzie i nie topie auta to zalewam 75w90 skrzynie i reduktor

No ja planuję jechać do Holandii Vitarą niedługo, a sprzęgło chyba muszę wymienić, to tak myślę, czy skrzyni od razu też nie pomieniać, bo inaczej jest w terenie, a inaczej jak się cały czas ciśnie autostradą Vitarą :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn lip 14, 2014 10:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
jak zalalem hipol 80w90 to od razu zaczelo sie pocic z uszczelniaczy walu w reduktorze. wymieniam to zaraz i roznicy nie ma zadnej pozatym ze banla 5l kosztuje 50zl

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 7:18 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
marcin_tdi pisze:
jak zalalem hipol 80w90 to od razu zaczelo sie pocic z uszczelniaczy walu w reduktorze. wymieniam to zaraz i roznicy nie ma zadnej pozatym ze banla 5l kosztuje 50zl

Ale w reduktorze ma być 80W90...
Ja piszę o skrzyni.
Jutro zmienię na 75W90, zobaczymy co będzie.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 8:37 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
ja wszedzie mam taki zalany :)

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 9:09 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Wszędzie 80W90?
Skrzynie santanowe są wyjątkowo wybredne.
Zamówiłem motul motylgear 75W80. Ponoć ułatwia wrzucanie biegów - nic dziwnego, w końcu rzadszy.
Ale ciekawe jak to wpłynie na żywotność skrzyni i ewentualne wycieki :mrgreen:
80W90 to olej mineralny. 75W90 to syntetyk. 75W80 półsyntetyk. Ich skład bardzo wpływa na żywotność skrzyni...

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 11:08 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Histeryzujecie :wink:
200km zrobiłem na skrzyni bez żadnego oleju i tylko trochę teraz wyje :mrgreen:


Na górę
Post: wt lip 22, 2014 8:41 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ok, właśnie wymieniłem sprzęgło. :mrgreen:

Szarpanie przy ruszaniu zniknęło, skrzypienie przy wciskaniu pedału zniknęło, efekt ciągnięcia na wciśniętym sprzęgle zniknął :wink:

80W90 w skrzyni zmieniłem na 75W80 motylgear Motula. Biegi wchodzą łatwiej.

Stare sprzęgło poza lekko wytartym słoneczkiem i nieco luźnymi sprężynkami nie jest jakoś mocno zużyte, ale pewnie przez to były te problemy. Dodatkowo z obudowy sprzęgła wylałem ze 3 kg błota :lol:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn wrz 01, 2014 9:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 10:30 am
Posty: 419
Lokalizacja: Złotów
80w90 moze byc(w zaleznosci od temperatur otoczenia), ale jedno jest wazniejsze niz sama lepkosc - skrzynia/reduktor GL4 , a mosty GL5.
Suzuki zaleca dla skrzyni i reduktora 75/90 gl4 a dla mostow 80/90 gl5 - to oleje zalecane w najszerszym wachlarzu temperatur otoczenia tak samo jak dla silnika 10w40.

_________________
Navara D40
było:
Nissan D21
Vitara I 1,6 16V
Samurai 1,8
Pajero v6 181KM
Vitara 1,6 8V x3


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl