suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

80W90 w skrzyni biegów
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=12604
Strona 2 z 2

Autor:  zax [ wt wrz 02, 2014 7:12 am ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

Spoko, do skrzyni zalałem teraz motylgear 75W80 i dalej działa.
Z 5 na 3 nie można wprawdzie zredukować bez przegazówki, ale poza tym jest ok :)

Autor:  koziołek [ wt wrz 02, 2014 10:18 am ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

GL5 niszczy synchronizatory jeżeli skrzynia jest przystosowana do GL4.
Teraz prawie wszystkie oleje są GL4/5 czyli teoretycznie spełniają obie normy bez szkody dla skrzyni.

Autor:  Seba [ wt wrz 02, 2014 7:50 pm ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

koziołek pisze:
GL5 niszczy synchronizatory jeżeli skrzynia jest przystosowana do GL4.


Dokładnie tak

koziołek pisze:
Teraz prawie wszystkie oleje są GL4/5 czyli teoretycznie spełniają obie normy bez szkody dla skrzyni.

Jeśli tak jest napisane na opakowaniu :)

Autor:  danthe [ pn wrz 08, 2014 8:15 am ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

koziołek pisze:
Teraz prawie wszystkie oleje są GL4/5 czyli teoretycznie spełniają obie normy bez szkody dla skrzyni.


Potwierdzam.
Latałem wcześniej na dobrym oleju GL4/5 i skrzynia przeżyła :)
Teraz z racji bardzo częstych wymian leje najtańszy olej z allegro.

Autor:  pjotras [ ndz wrz 28, 2014 6:00 pm ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

Seba pisze:
80w90 moze byc(w zaleznosci od temperatur otoczenia), ale jedno jest wazniejsze niz sama lepkosc - skrzynia/reduktor GL4 , a mosty GL5.
Suzuki zaleca dla skrzyni i reduktora 75/90 gl4 a dla mostow 80/90 gl5 - to oleje zalecane w najszerszym wachlarzu temperatur otoczenia tak samo jak dla silnika 10w40.


Siedzę właśnie z nosem w duńskiej instrukcji od GVI (2004r.) i generalnie, tłumacząc z ichniejszego na nasz to się zgadza. Natomiast w tejże instrukcji wspomniano o tym, że GL-4 75/90 zalecają jeszcze do przedniego mostu :roll: :roll: , do tylnego GL-5 80/90 :roll:
WTF? Zamierzam właśnie wymieniać oleje i jako początkujący :oops: nieśmiało pytam co o tym myślicie? Ma to jakiś sens i uzasadnienie, czy błąd w druku? :wink:
Bo szczerze mówiąc podsumowanie Seby jest dla mnie proste i zrozumiałe :lol:

Autor:  danthe [ pn wrz 29, 2014 2:48 pm ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

GV ma w moście przednim mechanizm odłączania półosi. Może to nie lubi GL5?

EDIT:
Zalej olejem który spełnia GL4 i GL5 i będziesz miał z bańki :)

Autor:  zax [ pn wrz 29, 2014 6:53 pm ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

Właśnie wracam z prezentacji olejów Eneos, czytałem też instrukcję dołączoną do Vitary.
80W90 w skrzyni nie zaszkodzi, ale zimą mogą być problemy z wbiciem biegu na zimno.
Warto właśnie poczytać jakie normy spełniają oleje, które lejemy.

Autor:  danthe [ wt wrz 30, 2014 7:09 am ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

zax pisze:
80W90 w skrzyni nie zaszkodzi, ale zimą mogą być problemy z wbiciem biegu na zimno.


Jeśli nie taplasz Vitary w bagnie po klamki notorycznie to warto zainwestować w lepszy olej. Syntetyczny. Jest droższy sporo ale w normalnej eksploatacji po asfalcie i w lekkim terenie nie zmienia się go tak często.

Jak już chyba nie raz wspominałem, bardzo dobrze sprawował się ten:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/h ... 75w90.aspx

Cytat:
"Mobilube 1 SHC 75W-90 spełnia lub przewyższa wymagania klasyfikacji Service MT-1/GL-4/GL-5 dla olejów przekładniowych"

I zimą nie było problemów.
Miałem go do pierwszego topienia, czyli troche ponad rok :)

Autor:  zax [ wt wrz 30, 2014 7:49 am ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

Ja teraz wlałem Motul Motylgear 75W80 - ma ponoć ułatwiać wrzucanie biegów - faktycznie skrzynia jak nigdy chętnie nawet na zimno chodzi...
Ale słaba synchronizacja dwójki przy wbijaniu i trójki przy zbijaniu nadal się nie naprawiła :mrgreen:

Autor:  pjotras [ pt paź 03, 2014 4:06 pm ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

danthe pisze:
GV ma w moście przednim mechanizm odłączania półosi. Może to nie lubi GL5?

EDIT:
Zalej olejem który spełnia GL4 i GL5 i będziesz miał z bańki :)


No to myślę, że w temacie oliwy do napędów zostałem uświadomiony :mrgreen:
Dzięki.

Autor:  jadzka123 [ śr paź 29, 2014 9:33 pm ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

To ja trochę odkopię temat.
Chciałbym tylko się upewnić, bom ja zielon...
Mam Longa z 98 roku 2.0 V6 w manualu. Mam tez bańke oleju 80w90 GL4/GL5. Zalałem nim mosty.
Zastanawiam się nad skrzynią i reduktorem. Nie taplam się w bagnach, a czasem tylko turystyczne tereny okoliczne zwiedzam.
Mogę lać bez wiekszych konsekwencji czy nie? Dodam tylko, że skrzynia lekko mi się poci w bliżej nieokreślonym miejscu...

Autor:  zax [ czw paź 30, 2014 6:52 am ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

Aby uniknąć zimą problemów z wbijaniem biegów lepiej kup do skrzyni 75W90.
W reduktor lej 80W90 o ile spełnia GL4.

Autor:  jadzka123 [ czw paź 30, 2014 2:49 pm ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

zax pisze:
Aby uniknąć zimą problemów z wbijaniem biegów lepiej kup do skrzyni 75W90.
W reduktor lej 80W90 o ile spełnia GL4.

Ma GL4/GL5 wiec chyba spełnia.

To jeszcze raz zapytam towarzystwo o olej...
Lał ktoś do skrzyni GL5?
Bo widzę, że zalecany jest GL4, ale mam w posiadaniu Mannola 75w90 tylko własnie GL5. Uszkodzi mi to coś, czy mogę śmiało zalewać?

Autor:  colli [ śr sty 10, 2018 6:49 pm ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

kostuch pisze:
Histeryzujecie :wink:
200km zrobiłem na skrzyni bez żadnego oleju i tylko trochę teraz wyje :mrgreen:

Hahaha . ja zanim sie zorientowalem ze jest such zrobilem 2000 km. I teraz wkładam nową :)

Autor:  NuVo [ śr sty 10, 2018 7:13 pm ]
Tytuł:  Re: 80W90 w skrzyni biegów

Odkopałeś temat z przed 3 lat żeby napisać post o niczym.
Brawo Ty.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/