suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 4:12 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sie 09, 2014 7:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 19, 2013 9:01 am
Posty: 35
Lokalizacja: Jaworzno
Cześć.Czy ktoś może opisać jak wymienić uszczelniacz półosi tylnego mostu i czy to trudna i długa operacja? Suzuki Vitara 3D,1.6 8v ,98 rok produkcji.


Na górę
Post: ndz sie 10, 2014 9:24 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 28, 2012 9:04 pm
Posty: 215
Lokalizacja: Lubelskie.Roztocze,Batorz
To proste,Odkręcasz te cztery śruby m13 od wewnętrznej strony koła,wybijasz półoś i jak już ją wyjmiesz to w rurze mostu zobaczysz tenże uszczelniacz.Wydłubujesz go śrubokrętem lub czymś podobnym i zakładasz nowy w to miejsce :D

_________________
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Vitara 1,6 . Zabłądziłem,nie mam już Vitary
Suzuki DR-Z 400
Mondeo mk3 było
Honda cr-v jest
Frontera B 2.2 sport


Na górę
Post: ndz sie 10, 2014 5:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Poza tym, że śruby są M8, to wszystko się zgadza :mrgreen:
Wybicie półosi czasem bywa upierdliwe, sama wymiana uszczelniacza to już formalność.
Warto przy okazji sprawdzić stan łożyska, uszczelniacz rzadko pada ot tak sobie.

_________________
SJ416


Na górę
Post: ndz sie 10, 2014 7:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 19, 2013 9:01 am
Posty: 35
Lokalizacja: Jaworzno
Dzięki za informację,jak już rozbiorę to wymienię przy okazji łożysko prawdopodobnie,mam nadzieję,że z łożyskiem też dam radę.


Na górę
Post: pn sie 11, 2014 8:23 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Z łożyskiem może być jeden problem - pozbyć się go.
Jeśli ktoś ma jakiś sprawdzony sposób aby to zrobić w warunkach domowych z minimalnym zapleczem warsztatowym top proszę napisać.
Zapewne podgrzanie duży by pomogło ale jak nie mam palnika?

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: pn sie 11, 2014 5:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 19, 2013 9:01 am
Posty: 35
Lokalizacja: Jaworzno
Też jestem zainteresowany tym tematem.Nigdy nie wymieniałem łożyska na półosi.


Na górę
Post: pn sie 11, 2014 6:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Bez palnika i prasy zostaje kątówka. Gorzej z montażem. :mrgreen:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: pn sie 11, 2014 7:29 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
ja tam kątówką ściągałem :mrgreen:
a że nie kupiłem jeszcze nowych to półosie leżą sobie i czekają 8)

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pn sie 11, 2014 7:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 28, 2012 9:04 pm
Posty: 215
Lokalizacja: Lubelskie.Roztocze,Batorz
kriston pisze:
Odkręcasz te cztery śruby m13

No ale dałem ciała :oops: pomyliłem z rozmiarem klucza

_________________
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Vitara 1,6 . Zabłądziłem,nie mam już Vitary
Suzuki DR-Z 400
Mondeo mk3 było
Honda cr-v jest
Frontera B 2.2 sport


Na górę
Post: wt sie 12, 2014 11:39 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
M13 to duża śruba.
Odkręcasz cztery śruby M8 kluczem dwunastką

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw sie 21, 2014 8:39 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
alientm pisze:
Z łożyskiem może być jeden problem - pozbyć się go.
Jeśli ktoś ma jakiś sprawdzony sposób aby to zrobić w warunkach domowych z minimalnym zapleczem warsztatowym top proszę napisać.
Zapewne podgrzanie duży by pomogło ale jak nie mam palnika?


Palnik dobrze mieć do tej operacji. O ile stare łożysko i pierścień rozcinasz kątówką, to nowy pierścień nabijasz po podgrzaniu. Grzejesz go zdrowo, ja to robiłem na palniku na butli turystycznej, więc od biedy na domowej kuchence też temat jest do ogarnięcia ;). Rozgrzany pierścień szybko i sprawnie nabijasz na półośkę ;).

Ze starym pierśnieniem nie warto kombinować - on trzyma półośkę w moście i lepiej dać nowy.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: czw sie 21, 2014 9:44 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Wczoraj zmieniałem u siebie łożysko na półosi od 2,0.
Zadbaj o to, żeby pierścień był naprawdę rozgrzany, bo późniejsze dosuwanie go raczej odpada.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw sie 21, 2014 10:04 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
kolor czerwono-siny ma mieć.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: czw sie 21, 2014 10:25 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Pierścień ma być nagrzany do koloru wiśniowego lub jak wyżej.
Pierścienia nie dobijamy niczym. Po nagrzaniu ma sie tak rozszerzyć żeby sam sie zsunął po półosi i oparł o łożysko.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw sie 21, 2014 10:58 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Mechesy wciskają go na zimno na prasie.Nie pierd***** się z propanem butanem

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl