suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 8:34 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 03, 2014 10:16 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Witam...
Na ostatnim wyjeździe pojawił mi się problem ze sprzeglem. Stało się coś takiego, że po wciśnięciu pedału nie mogłem wbić biegu żadnego dopiero na sile udało się to zrobić i jakoś dojechać do domu. Przy tym sprzęgło łapało strasznie nisko tzn. jakieś centymetr nad podłoga pomyślałem sobie wtedy, że może trzeba podciągnąć linkę także już w garażu wskoczylem pod samochód i ja podkreciłem. Efekt tego był taki ze pedał stal się taki jakiś krótszy taki mi się wydaje biegi wchodziły elegancko ale po puszczeniu sprzegla samochód nie chciał ruszyć. Pomyślałem sobie ze przegiołem z tym naciągiem i poluzowałem ta linkę po czym samochód ruszał biegi wchodziły ale sprzęgło się ewidetnie ślizgało wiec poluzowalem jeszcze troszkę i wtedy biegi już miały problem z prawidłowym wskoczeniem, wiec myślę sobie ze pewnie ze sprzęgła zostały już wióry i trzeba będzie wymienić i jak pomyślałam tak zrobiłem. Samochód na kanał trzy godzinki i sprzęgło na stole. Tutaj się bardzo zdziwiłem bo okazało się ze wygląda to całkiem przyzwoicie czyli docisk całkiem świeżo przypalony chyba tez nie jest bo nie widać na nim jakiegoś fioletowego koloru takiego jak na przegrzanym metalu tarcza tez wydaje mi się ze grubawa bo ma 7,5 mm grubości tylko śmierdzi trochę spalenizna. Teraz pytanko przy oglądaniu docisku zobaczyłem ze miedzy ta sprężyną a reszta wpakowało się trochę jakiegoś syfu ubitego ale nie wydaje mi się ze to po ostatnim wyjeździe bo wtedy żadnego błota w oklicy nie udało się znaleźć bo wszystko było zamarzniete czy to mogło w jakiś sposób wpłynąć na działanie tak nagle??? Następne pytanie to czy taka przypalona tarcza może tak ch... działać pomimo swojego nie dużego zużycia??? Którą śruba powinno się regulować sprzęgło??? Ja zawsze robiłem to ta na końcu linki przy łapie ale tutaj jest jeszcze jedna na końcu pancerza...

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: śr gru 03, 2014 10:39 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
jak już wyjąłeś to zmieniaj kpl
obadaj jeszcze miejsce mocowania linki w grodzi i pedał sprzęgła
zapodaj fotki coś ocenimy
ale znając zycie przypalony syf na tarczy nie wróży nic dobrego

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: śr gru 03, 2014 6:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Miejsce prze które przechodzi linka w ścianie grodziowej wygląda na dobre z racji tego, że chyba poprzednik mój tam już coś działał ze spawarką :D

wydaje mi się, że ten docisk dobrze wygląda i tak sobie myślę co by samą tarczę i łożysko wymienić...

generalnie jak tak na sucho położę tarczę na docisku to około połowy grubości jej wystaje poza ten fartuch z dziurami przez który przykręca się do koła zamachowego. Czyli na chłopski rozum powinno się to jakoś zasprzęglać. Tak???

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: śr gru 03, 2014 7:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
sprawdź jak ta linka od sprzęgła chodzi bo często przyczyną takich dziwnych dolegliwości jest zapieczona w pancerzu linka. koszt wymiany ok 60 zł. jeśli coś przy grodzi było robione to wskazywać może na takie właśnie problemy. kiedyś u kumpla tak ciężko chodziła, że ta grodź mu "wpadła" do środka. u mnie też ciężko chodziło i coś tam regulowałem a potem złamał się pedał sprzęgła i w końcu wymieniłem linkę i kłopoty się skończyły. poza tym sama łapa sprzęgła też ma możliwość regulacji bo jest na takim wielowypuście i można trochę zmienić jej położenie.ale jeśli tego nie ruszałeś to nie zmieniaj lepiej. ja reguluję sprzęgło na końcu linki przy łapie sprzęgła tam gdzie jest taka sprężyna. potem jeszcze nakrętka kontrująca i powinno być ok.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: czw gru 04, 2014 9:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
te linke za 60 zł to se możesz w D... wsadzić jak chcesz zapomnieć o lince to oryginał za 300 zł i będzie działać kolejne 20 lat
ćwiczyłem już wszystkie linki JC INTER CARS jakieś inne wynalazki to wiem że to na śmietnik się nadaje oryginał nawet używana działa 100 razy lepiej niż nowa za 60 cz 50 zł

jak nie wierzysz to barti08 się spytaj


Na górę
Post: pt gru 05, 2014 1:44 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Potwierdzam. Zapiekly się po roku dwie z ic.

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: pt gru 05, 2014 2:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Jeśli chodzi o linkę, zakładam że mamy oryginał co działa lecz trochę za ciężko, czy jej zdjęcie i moczenie w jakiś olejach, pryskanie itp ożywi ją trochę, czy jest to układ na tyle szczelny że wyjdzie z tego - "operacja gnój nie udana w cenzura" ?

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: pt gru 05, 2014 3:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
alientm pisze:
Jeśli chodzi o linkę, zakładam że mamy oryginał co działa lecz trochę za ciężko, czy jej zdjęcie i moczenie w jakiś olejach, pryskanie itp ożywi ją trochę, czy jest to układ na tyle szczelny że wyjdzie z tego - "operacja gnój nie udana w cenzura" ?


u mnie przyczyną ciężko chodzącego sprzęgła był syf w dzwonie skrzyni(obudowie sprzęgła)
i zacierający się wałek łapy,od zewnątrz powinna być zaślepka na końcu wałka której nie miałem
po zmianie całej flanszy sprzęgło chodzi jednym palcem
aa i nasmarowałem jeszcze powierzchnię po której chodzi łożysko oporowe

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz gru 07, 2014 1:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
No i sprzęgło naprawione. Całe szczęście u Sławka w sklepie był chwilowy deficyt kompletnych sprzęgieł więc nie kupiłem nowego zaryzykowałem i złożyłem to na starym. Przyczyną całego zamieszania okazało się to, że wyrobił się w jednym miejscu wieloklin na pedale sprzęgła na który jest wsadzona dźwigienka która pociąga linkę czego skutkiem był zmniejszony zakres pracy pedału a w związku z tym sprzęgła.
Naprawa faktycznej awarii zajęła jakieś 10 minut i polegała na zdjęciu dźwigienki ustawieniu jej odpowiednio i skręceniu porządnie śruby która ją zaciska. Teraz przynajmniej mam przećwiczone wyciąganie sprzęgła przy okazji wymieniłem łożysko oporowe i zweryfikowałem stan sprzęgła które jak się okazało jest praktycznie nowe :D :D :D
Dzięki za podpowiedzi...

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: wt cze 21, 2016 12:59 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 02, 2016 9:51 am
Posty: 420
Silnik: 1.9
Model: Long
Rok prod.: 2000
sin pisze:
a potem złamał się pedał sprzęgłai .


no chyba tp z modeliny jest zrobione, wczoraj sprzęgło mi zaczęło wymiękać cos, wsteczny zgrzytał, biegi szarpały... dziś pedał sprzęgła sie ułamał od ośki na której jest osadzony...
no takich rzeczy to jeszcze nie widziałem. teraz trzeba to wszystko stamtąd wytargać i pospawać, masakiera

_________________
Jest:
Suzuki Vitara LONG 1,9TDi; Polonez Coupe (hand made) 1,4 16v ; dupowóz MB C180 kombi


www.facebook.com/16kiloblota/


Na górę
Post: sob cze 25, 2016 9:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 02, 2016 9:51 am
Posty: 420
Silnik: 1.9
Model: Long
Rok prod.: 2000
Panowie, czy ktoś miał okazje naprawiać pedał ukręcony na mocowaniu do ośki?
chciałem wyjąć cały ten mechanizm na którym są zamontowane pedał sprzęgła i hamulca i nawet nie drgniem jakby przyspawany, młot nie pomaga.
pozatym nie ma pewnosci ze uda sie to wyjąć do zespawana.

czy macie jakieś sprytne metody na taki problem??


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Jest:
Suzuki Vitara LONG 1,9TDi; Polonez Coupe (hand made) 1,4 16v ; dupowóz MB C180 kombi


www.facebook.com/16kiloblota/


Na górę
Post: ndz cze 26, 2016 10:49 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
też miałem coś takiego i można to wyjąć tylko trzeba sie nagimnastykować. z tego co pamiętam cały ten zestaw jest przymocowany w okolicy gdzie wał kierowniczy przechodzi przez podłogę. jest to taka gruba blacha z otworami na śruby.już dokładnie nie pamiętam bo dawno to miałem ale może czasem być potrzebny demontaż komputerka bo przeszkadzał z wyjęciu tego ustrojstwa. powodzenia

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: ndz cze 26, 2016 3:50 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt gru 01, 2009 6:51 pm
Posty: 545
Lokalizacja: KNSiL
Rok prod.: 1991
Ja to właśnie przerabiałem w piątek spakowałem się na wyjazd odpalam a tu żaden bieg nie wchodzi,poprzedni właściciel odwalił fuszerę zaspawał właśnie ten koniec. :evil: Wyjąc trochę kombinacji ja odkręciłem komputer aby lepiej było wysunąć :D
i tu moje pytanie mam drugi nowy pedał razem z wieloklinem z vitary ale za krótki
Obrazek
były vitary z różnymi długościami czy u mnie coś kombinowane :?:

_________________
Pierwsza sprzedana

Body Lift 2.36"
Lift +10cm (4") Radzikone
obuwie 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz cze 26, 2016 10:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 02, 2016 9:51 am
Posty: 420
Silnik: 1.9
Model: Long
Rok prod.: 2000
sin pisze:
tcały ten zestaw jest przymocowany w okolicy gdzie wał kierowniczy przechodzi przez podłogę. jest to taka gruba blacha z otworami na śruby.a


zgadza się, to wszystko poodkręcałem, łącznie 7 śrub a ta konstrukcja blaszana ani drgnie. młotem bapierałem i nic, jakby nadal trzymały te śruby. no nic, jutro bede szarpał brechą, jak nie puści to nie wiem.

jak sie uda to zespawam tylko solidniej, bo te ukręcone spawy to wyglądają jak smarki


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Jest:
Suzuki Vitara LONG 1,9TDi; Polonez Coupe (hand made) 1,4 16v ; dupowóz MB C180 kombi


www.facebook.com/16kiloblota/


Na górę
Post: pn cze 27, 2016 9:05 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
śruby pod kierownica odkrecone? to luźno wychodzi i nie ma potrzeby tego wyciągania do wymiany pedału...

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl