suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Zmiana na automat...
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=13875
Strona 2 z 2

Autor:  Rambo_old [ sob kwie 29, 2017 12:38 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana na automat...

Witam mam wszystko co mi potrzebne do przekładki z manuala na automat oprócz elektryki chyba najgorszej do zrobienia ma ktoś może schemat podłączeń kostki automatu 4 biegowego ? oraz pytanie komputer skrzyni siedzi w skrzyni czy jest jakaś zewnętrzna pucha? w najgorszym przypadku będę miał 3 biegowy:)

Autor:  sztamgres [ sob kwie 29, 2017 9:35 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana na automat...

do samuraia wsadziłem 1,6 8v skrzynie automat 3 biegi i reduktor samca 1.3, tył spawlock , mosty 5,125 , lpg- moje spostrzeżenia, na 31 simex szłu nie było z mocą choc objeżdżał wiekszosc aut teraz załozyłem 33 federal couguaria i auto nie jedzie w garazu juz lezy 16v i reduktor z samuraia 1.0 kompatybilny z przełozeniem 4,16
mysle ze jak ktos chce wstawic 3 to automat mozna polecić

Autor:  Rambo_old [ pn maja 01, 2017 11:44 am ]
Tytuł:  Re: Zmiana na automat...

moje kolejne spostrzeżenie to reduktor z 2.0 v6 bez problemu podchodzi do automatu od 2.5 może to dlatego że te skrzynie były montowane naprzemiennie w vitarach i grand vitarach co do elektryki to chyba wystarczy jak podam plus na skrzynie i będzie działała w trybie 4 biegowym czy 3 biegowym? Oraz pytanie mam czy w reduktorze od 2.0 v6 jest jakis dodatkowy czujnik do skrzyni automatycznej? podejrzewam że do mierzenia prędkości pojazdu ale moge się mylić

Autor:  piotrbod [ czw maja 04, 2017 9:25 am ]
Tytuł:  Re: Zmiana na automat...

Jestem na etapie motania do samuraja kompletu 1.6 16V + automat. Podczepie sie wiec do watku i zadam pare pytan:

KOnfiguracja:
Samuraj, reduktor 4.16. Mosty 4.85.
Silnik 1.6 16v. Koła silverstone (simex) 33x10.5.
Samochod tylko do rajdow, jezdzi na lewecie. Z racji pewnych planow rajdowych na rok 2019, wiem ze potrzebuje automat i nie podlega to dyskusji :)



1. Automat 3 biegi czy 4 biegi ? Ktory bardziej bezawaryjny ?
2. Czy ktorys z nich ma jakas elektronike ?
3. Co powinienem kupic zeby miec komplet ?
4. Czy trzeba jakas dodatkowa pompe do chlodnicy oleju ?

To ze musze wyrzezbic tyl skrzyni - jestem swiadom.

Z gory dzieki za info
Piotrek

Autor:  Rambo_old [ wt maja 09, 2017 1:19 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana na automat...

3 biegowy nie ma elektroniki skrzynie 4 biegowe miały elektronikę ale jak jej nie podepniesz masz 3 biegowy łątwiej ci bedzie znależć 3 biegowy automat do tego silnika a te skrzynie dużo znoszą, 4b były montowane w 2.0 v6 2.0td i w grandach chyba do 2005r oznaczenie 4b to 03-72le a z 3 biegowym jeszcze nie miałem stycznośći

Autor:  radzik071 [ wt maja 09, 2017 3:13 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana na automat...

piotrbod pisze:
...


1. Automat 3 biegi czy 4 biegi ? Ktory bardziej bezawaryjny ?
2. Czy ktorys z nich ma jakas elektronike ?
3. Co powinienem kupic zeby miec komplet ?
4. Czy trzeba jakas dodatkowa pompe do chlodnicy oleju ?


1. Obie skrzynie tak samo bezawaryjne.
2. Tak jak Rambo napisał w 4 biegowej skrzyni jest elektronika ale jak jej nie podłączysz to masz to samo co w 3 biegowej ale jest jeden fajny patent. Biegi nie zmieniają się same :) Dajesz "L" to masz jedynkę, dajesz "2" to masz dwójkę, dajesz na "D" to masz trójkę. Dla mnie rewelacja bo możesz ruszać z dwójki czego normalnie w automacie brakuje. Druga najważniejsza różnica, to że w 4 biegowej skrzyni drugi i trzeci bieg jest identyczny jak w 3 biegowej ale za to pierwszy bieg jest duuużo wolniejszy i pozwala wkręcić silnik do odcinki nawet jak masz błoto po klamki.
3. z samuraiem nie pomogę za dużo.
4. Pompa oleju w skrzyni jest bardzo wydajna i bez problemu obsłuży obowiązkową dużą chłodnicę na pace.

Osobiście zmieniłem w silniku 1.6 16v skrzynię 3 biegową z 8v na taką 4 biegową z 1.6 16v i polecam. Jedyne w czym przeszkadza krótka jedynka to na długich podjazdach brakuje prędkości. Dwójka za to w obu skrzyniach jest za długa :?

Autor:  sushi [ wt maja 09, 2017 4:40 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana na automat...

oczywiście oryginalnie 3 biegowa wychodzi z 1.6 8v a 4 biegowa w 1.6 16v i tych dostępność jest większa i mniej zajechane są

Autor:  piotrbod [ pn wrz 11, 2017 8:13 am ]
Tytuł:  Re: Zmiana na automat...

radzik071 pisze:
piotrbod pisze:
...


1. Automat 3 biegi czy 4 biegi ? Ktory bardziej bezawaryjny ?
2. Czy ktorys z nich ma jakas elektronike ?
3. Co powinienem kupic zeby miec komplet ?
4. Czy trzeba jakas dodatkowa pompe do chlodnicy oleju ?


1. Obie skrzynie tak samo bezawaryjne.
2. Tak jak Rambo napisał w 4 biegowej skrzyni jest elektronika ale jak jej nie podłączysz to masz to samo co w 3 biegowej ale jest jeden fajny patent. Biegi nie zmieniają się same :) Dajesz "L" to masz jedynkę, dajesz "2" to masz dwójkę, dajesz na "D" to masz trójkę. Dla mnie rewelacja bo możesz ruszać z dwójki czego normalnie w automacie brakuje. Druga najważniejsza różnica, to że w 4 biegowej skrzyni drugi i trzeci bieg jest identyczny jak w 3 biegowej ale za to pierwszy bieg jest duuużo wolniejszy i pozwala wkręcić silnik do odcinki nawet jak masz błoto po klamki.
3. z samuraiem nie pomogę za dużo.
4. Pompa oleju w skrzyni jest bardzo wydajna i bez problemu obsłuży obowiązkową dużą chłodnicę na pace.

Osobiście zmieniłem w silniku 1.6 16v skrzynię 3 biegową z 8v na taką 4 biegową z 1.6 16v i polecam. Jedyne w czym przeszkadza krótka jedynka to na długich podjazdach brakuje prędkości. Dwójka za to w obu skrzyniach jest za długa :?


Dzieki wielkie za Twoje podpowiedzi. Utwierdziles mnie w przekonaniu ze to dobry pomysl i walcze z tematem.
Dodam, ze skrzynia 4ro biegowa wystepowala w wielu samochodach, rowniez w mocnych silnikach - wydaje sie byc dosyc na wyrost do 1.6.


OD razu dodam dla potomnych co wrzucaja automat do samuraja: po rozdzieleniu skrzyni od reduktora, trzeba lekko zmodyfikowac tylny dekiel (pod inne lozysko - chyba ze kupisz łożysko ducha 32x72x17, to wtedy bez modyfikacji) oraz dorobic plyte zamykajaca z simeringiem . Raczej prosta przerobka.

Wał srodkowy od samuraja pasuje na wieloklin ! Skrzynia jest dluzsza niz skrzynia samurajowa, wiec rzezba oczywiscie jest - minimum skrocenie wału - ale do tego jeszcze fizycznie nie doszedlem.



Piotrek

Autor:  NuVo [ pn wrz 11, 2017 9:19 am ]
Tytuł:  Re: Zmiana na automat...

Jak chcecie gotowy patent na zadeklowanie wyjścia ze skrzyni (po demontażu reduktora) to dawno temu OKU ćwiczył temat. Rysunek z wymiarami jest na forum.

Autor:  wizdaz [ czw maja 13, 2021 11:30 am ]
Tytuł:  Re: Zmiana na automat...

Bądź kupić skrzynie automat od geo z wesji 4x2 tam jest fabryczny dekiel tyłu skrzyni 8)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/