suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=14054
Strona 1 z 1

Autor:  maakay [ ndz mar 15, 2015 8:33 pm ]
Tytuł:  załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

Panowie i panie,
Nie wiem czy mam problem :| Parę dni temu kupowałem Grand Vitarą 2.0 benzyna z 2009 roku. Przed zakupem wynajęty mechanik jeździł polami. No i niestety - wyszła jego ignorancja - podczas jazdy polnymi drogami w nieświadomości swej podczas niedużej prędkości wrzucił napęd z "4H LOCK" na "4L LOCK". Samochód tak jakby mocno drgał, migała kontrolka 4L i napęd ten się oczywiście nie załączył. Potem jak już auto kupiłem i poczytałem instrukcję jeździłem po polach i wrzucałem ten napęd w sposób przewidziany przez producenta, kontrolka 4L zapalała się bez migania, niestety GV to mój pierwszy samochód 4x4 i trudno mi ocenić czy napędy działają dalej prawidłowo.

Teraz pytanie - mógł coś zepsuć :?: jeździliśmy krótko, kilka minut, a na załączonym "4L LOCK" jeszcze krócej.

Autor:  marirus [ ndz mar 15, 2015 10:47 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

Jak działa to się pewnie nic nie zepsuło, a w czasie jazdy reduktora nie zapniesz bo jest duża różnica między przełożeniami i to że przy tej operacji autem siepło i mrugnęła kontrolka 4L normalne jest. Ale instrukcję poczytałeś i już wiesz co i jak. A i na zblokowanym centralnym dyfrze (4H LOCK) nie jeździj po czarnym itp nawierzchniach bo wtedy to sobie napędy uszkodzisz na bank.

Autor:  maakay [ ndz mar 15, 2015 10:55 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

Dzięki za odpwiedź, choć w zasadzie to ja nie wiem czy reduktor działa - zapala się kontrolka 4L, kiedy napęd "4L LOCK" prawidłowo włączyć. Mam nadzieję, że te napędy są idiotoodporne :)

4L użyłem w zasadzie dotychczas dwa razy - w mocno porytej przez dziki polnej drodze.

Autor:  marirus [ ndz mar 15, 2015 11:00 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

Jeżeli na 4L LOCK znacznie jedzie wolniej na pierwszym biegu niż na 4H LOCK to działa.

Autor:  maakay [ pn mar 16, 2015 12:12 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

marirus pisze:
Jeżeli na 4L LOCK znacznie jedzie wolniej na pierwszym biegu niż na 4H LOCK to działa.


Według tej metody wszytsko działa, na pierwszym biegu z załączonym 4L LOCK nie można wycisnąć więcej niż 15 km/h, bez reduktora z 10 km/h więcej.
Dzięki bardzo za radę.

Autor:  danthe [ pn mar 16, 2015 1:36 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

Pytanie czy przód działa.
Można to sprawdzić prosto jeśli nie masz blokady w moście żadnym. Podnieść jedną stronę (prawą lub lewą) tak aby dwa koła były w powietrzu i na zapiętym 4x4 delikatnie na 1 biegu powinny się dwa koła kręcić.

Autor:  maakay [ pn mar 16, 2015 2:13 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

danthe pisze:
Pytanie czy przód działa.
Można to sprawdzić prosto jeśli nie masz blokady w moście żadnym. Podnieść jedną stronę (prawą lub lewą) tak aby dwa koła były w powietrzu i na zapiętym 4x4 delikatnie na 1 biegu powinny się dwa koła kręcić.


Kurcze, zmartwiłeś mnie trochę :? już byłem pewny, że wszytsko gra... za bardzo nie mam możliwości zrobienia teraz takiego testu.

Zapytam jeszcze inaczej czy w tym modelu możliwe jest niezałączanie reduktora w sytuacji gdy zapala się lampka 4L?

Autor:  gutek.a4 [ pn mar 16, 2015 9:07 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

Albo jedz na tą łączkę stań przed wzniesieniem i sprawdź jak się zbiera na 2 h i 4 h, będziesz wiedział czy przód działa. Ale jeśli jesteś gdzieś z centrum polski to ta metoda nie zadziała

Autor:  biernik [ pn mar 16, 2015 9:10 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

albo stań na szutrze skręc na maxa koła i próbuj ruszyć, jak będzie telepało autem, znaczy że działa :)

Autor:  maakay [ pn mar 16, 2015 9:26 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

ale u mnie jest stały 4H, to chyba przód musi działać :? :?:

Autor:  Niedzwiadz [ pn mar 16, 2015 9:36 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

Ale lock spina Ci napędy na sztywno.

Autor:  maakay [ pn mar 16, 2015 9:40 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

acha, pytałem bo gutek pisał o 2h i 4h.

Autor:  Kamil24 [ pn mar 16, 2015 10:02 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

W swojej GV masz stały napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym rozdzielającym moc na przednią i tylną oś - po to, żebyś mógł bezpiecznie (nie niszcząc napędów) jeździć po asfalcie. LOCK, tak jak Niedzwiadz napisał, blokuje centralny mechanizm różnicowy i masz moc rozdzieloną 50:50 między tylną, a przednią osią. Na razie nie dramatyzuj, tylko sprawdź czy ten napęd działa. Jeżeli ostatnimi czasy popadało u Ciebie to pojedź na jakiegoś polniaka albo cokolwiek z gorszą przyczepnością i spróbuj gwałtownie ruszyć bez blokady i z. Na pewno poczujesz różnicę. ;)

Autor:  maakay [ wt mar 17, 2015 10:30 am ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

Pojeździłem już dziś w błotku i pod taką większą górkę, niezła frajda :D , z napędem 4H na jedynce przejeżdża się szybko (bo nie były to żadne mega przeszkody terenowe), z 4L powolutku - szybciej nie da rady, różnica zauważalna, chyba nawet większa niż na polu wczoraj. Na jedynce z 4L nie da się po prostu szybciej jechać. Mam nadzieję, że tak ma być :? :?:

Autor:  marirus [ wt mar 17, 2015 12:01 pm ]
Tytuł:  Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy

Czyli sam już wiesz że napęd jest sprawny :wink:
maakay pisze:
Na jedynce z 4L nie da się po prostu szybciej jechać. Mam nadzieję, że tak ma być :? :?:
Tak ma być ale i nie musi jak zmienisz bieg na wyższy, tak też można. A jak jedziesz w błoto to reduktor zapnij od razu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/