suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=14054 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | maakay [ ndz mar 15, 2015 8:33 pm ] |
Tytuł: | załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
Panowie i panie, Nie wiem czy mam problem ![]() Teraz pytanie - mógł coś zepsuć ![]() |
Autor: | marirus [ ndz mar 15, 2015 10:47 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
Jak działa to się pewnie nic nie zepsuło, a w czasie jazdy reduktora nie zapniesz bo jest duża różnica między przełożeniami i to że przy tej operacji autem siepło i mrugnęła kontrolka 4L normalne jest. Ale instrukcję poczytałeś i już wiesz co i jak. A i na zblokowanym centralnym dyfrze (4H LOCK) nie jeździj po czarnym itp nawierzchniach bo wtedy to sobie napędy uszkodzisz na bank. |
Autor: | maakay [ ndz mar 15, 2015 10:55 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
Dzięki za odpwiedź, choć w zasadzie to ja nie wiem czy reduktor działa - zapala się kontrolka 4L, kiedy napęd "4L LOCK" prawidłowo włączyć. Mam nadzieję, że te napędy są idiotoodporne ![]() 4L użyłem w zasadzie dotychczas dwa razy - w mocno porytej przez dziki polnej drodze. |
Autor: | marirus [ ndz mar 15, 2015 11:00 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
Jeżeli na 4L LOCK znacznie jedzie wolniej na pierwszym biegu niż na 4H LOCK to działa. |
Autor: | maakay [ pn mar 16, 2015 12:12 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
marirus pisze: Jeżeli na 4L LOCK znacznie jedzie wolniej na pierwszym biegu niż na 4H LOCK to działa. Według tej metody wszytsko działa, na pierwszym biegu z załączonym 4L LOCK nie można wycisnąć więcej niż 15 km/h, bez reduktora z 10 km/h więcej. Dzięki bardzo za radę. |
Autor: | danthe [ pn mar 16, 2015 1:36 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
Pytanie czy przód działa. Można to sprawdzić prosto jeśli nie masz blokady w moście żadnym. Podnieść jedną stronę (prawą lub lewą) tak aby dwa koła były w powietrzu i na zapiętym 4x4 delikatnie na 1 biegu powinny się dwa koła kręcić. |
Autor: | maakay [ pn mar 16, 2015 2:13 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
danthe pisze: Pytanie czy przód działa. Można to sprawdzić prosto jeśli nie masz blokady w moście żadnym. Podnieść jedną stronę (prawą lub lewą) tak aby dwa koła były w powietrzu i na zapiętym 4x4 delikatnie na 1 biegu powinny się dwa koła kręcić. Kurcze, zmartwiłeś mnie trochę ![]() Zapytam jeszcze inaczej czy w tym modelu możliwe jest niezałączanie reduktora w sytuacji gdy zapala się lampka 4L? |
Autor: | gutek.a4 [ pn mar 16, 2015 9:07 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
Albo jedz na tą łączkę stań przed wzniesieniem i sprawdź jak się zbiera na 2 h i 4 h, będziesz wiedział czy przód działa. Ale jeśli jesteś gdzieś z centrum polski to ta metoda nie zadziała |
Autor: | biernik [ pn mar 16, 2015 9:10 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
albo stań na szutrze skręc na maxa koła i próbuj ruszyć, jak będzie telepało autem, znaczy że działa ![]() |
Autor: | maakay [ pn mar 16, 2015 9:26 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
ale u mnie jest stały 4H, to chyba przód musi działać ![]() ![]() |
Autor: | Niedzwiadz [ pn mar 16, 2015 9:36 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
Ale lock spina Ci napędy na sztywno. |
Autor: | maakay [ pn mar 16, 2015 9:40 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
acha, pytałem bo gutek pisał o 2h i 4h. |
Autor: | Kamil24 [ pn mar 16, 2015 10:02 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
W swojej GV masz stały napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym rozdzielającym moc na przednią i tylną oś - po to, żebyś mógł bezpiecznie (nie niszcząc napędów) jeździć po asfalcie. LOCK, tak jak Niedzwiadz napisał, blokuje centralny mechanizm różnicowy i masz moc rozdzieloną 50:50 między tylną, a przednią osią. Na razie nie dramatyzuj, tylko sprawdź czy ten napęd działa. Jeżeli ostatnimi czasy popadało u Ciebie to pojedź na jakiegoś polniaka albo cokolwiek z gorszą przyczepnością i spróbuj gwałtownie ruszyć bez blokady i z. Na pewno poczujesz różnicę. ![]() |
Autor: | maakay [ wt mar 17, 2015 10:30 am ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
Pojeździłem już dziś w błotku i pod taką większą górkę, niezła frajda ![]() ![]() ![]() |
Autor: | marirus [ wt mar 17, 2015 12:01 pm ] |
Tytuł: | Re: załączenie napędu "4L LOCK" podczas jazdy |
Czyli sam już wiesz że napęd jest sprawny ![]() maakay pisze: Na jedynce z 4L nie da się po prostu szybciej jechać. Mam nadzieję, że tak ma być Tak ma być ale i nie musi jak zmienisz bieg na wyższy, tak też można. A jak jedziesz w błoto to reduktor zapnij od razu.
![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |