suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 5:11 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 15, 2015 7:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Witam wszystkich,
pisze z informacją odnośnie korka wlewu oleju do tylnego mostu, ostatnio mechanik wraz z uszczelniaczem mostu (to akurat nie wyszło i jade na poprawke bo bryzga :/ ), reduktora wymieniał mi również oleje we wszystkich mostach, skrzyni i reduktorze. Jako iż był problem z odkręceniem korka wlewu oleju do tylnego mostu i bez przecinaka sie nie obeszło korek został lekko uszkodzony, co prawda dało się go zakręcić i nie ciekł (za to cieknie uszczelniacz a ja zanim pojade na poprawke w poniedziałek musze co jakiś czas troche dolać). Stwierdziłem jednak że korek warto wymienić, szukałem, szukałem i nie znalazłem :/ (ten korek ma kołnierz czyli jest inny niż spustowy) z tego co zmierzyłem i lekko zostałem nakierowany przez internet nakierowało mnie na typ gwintu, wyszło że jest to M20x1.5 (bałem się że będzie to 20.7 czyli 1/2 BSP lub NPT co sugerował opis korka na suzuki-części) znalazłem korek zastępczy z normalnym łbem pod klucz 19, korek pasuje od SUBARU forestera pierwszej generacji np. FEBI 30655 (zapewne i wielu innych, ale akurat na ten trafiłem) kosztował mnie ok 28zł i pasuje idealnie, nie wchodzi luźno, nie ma różnicy na oporze w zależności od głębokości wkręcenia (do końca wkręca sie bez oporu, ale i bez luzu) ogólnie polecam :)

Poniżej fotki porównawcze:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pt maja 15, 2015 8:09 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 13, 2013 9:47 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Wawa
Dla mnie rewelacyjna wiadomość, też mam problem z odkręceniem i pewnie przy kolejnej próbie korek szlak trafii. Dzięki za info :)


Na górę
Post: pt maja 15, 2015 1:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Mi do korka dospawali nakrętkę, działa, odkręca się i dokręca. Gorzej z otworem spustowym oleju w moście tylnym, jest nisko na tyle że nie bardzo aby korek wystawał.

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: pt maja 15, 2015 2:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Też tak myślałem odnośnie korka dolnego w tylnym moscie, u mnie został odkręcony bez problemu to i nie myślałem zmieniać. Problem mam jeszcze z korkiem spustowym w przednim moście, nie idzie cholery odkręcić a boje się próbować walczyć bo most alu i jeszcze zostane z gwintem w ręce, w przednim moście spokojnie można było by wymienić korki na ten typ co podałem (nie wiem czy gwint ten sam, ale zapewne wszystkie w mostach w tym aucie są takie same) gdyż są one od przodu a nie od dołu, dla kogoś kto topi auto i wymienia most co chwila wymiana korków na ten typ to moim zdaniem błogosławieństwo bo standardowe nie dość że pod kwadrat to jeszcze z gó...litu zrobione :/

Edit:
tak patrze teraz i wychodzi że korek wlewowy w tylnym moscie może mieć inny gwint niż spustowy oraz korki w przednim moscie, chyba korki bez kołnierza mają stożkowy gwint dlatego będzie inny, znalazłem korki stożkowe o takim gwincie ale pod sześciokąt: http://www.wiking.krakow.pl/korki-gwintowane/z-gniazdem-szesciokatnym.html problem może być natomiast taki że dolne korki o i le się dobrze orientuje sa wyposażone w magnes który ma łapać i trzymać metalowy syf który rodzi się podczas eksploatacji i zostaje w sumie jedynie fabryczny typ korka albo motanie czyli do korka który zaproponowałem domontować magnes co w sumie trudne by tak bardzo nie było. jest jeszcze taki typ korka > http://www.wiking.krakow.pl/korki-gwintowane/z-lbem-szesciokatnym.html , stożkowy jednak nie ma do wyboru M20x1.5, ale chyba (prawie wszystko co tu pisze to niestety tylko domysły) jeśli gwint stożkowy to powinien być to gwint prawy 1/2 który wychodzi że jest u nas zastosowany w przypadku korków bez kołnierza.


Na górę
Post: wt maja 19, 2015 5:59 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lut 01, 2015 2:56 pm
Posty: 86
Świetna inicjatywa ,pomysł.Zastąpić coś czymś z innego auta .Czasami jest tak że nie mamy dostępu do dawcy a potrzeba na wczoraj jakiś części i wtedy dobry by był taki poradnik .(osobny dział ??):?::idea::roll:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl