suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 23, 2024 4:58 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 27, 2015 7:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 24, 2015 8:56 pm
Posty: 18
Silnik: 2,0 16v benz
Model: GVII
Rok prod.: 2006
Witam
Czy ktos z was kolegów ma problem taki jak w mojej GVII 2.0 benz 2006r
więc to opisze
Witam
Czy ktoś może posiada podobny problem jak mój w Gv II 2,0 B przejechane 220000 km
w moim aucie zwłaszcza na luzie drga gałka biegów
Prz wrzucenia na jaki kolwiek beg tak samo widac drgania gałki, może mniej ale są widoczne i odczuwalne.
biegi wchodzą beż żadnego problemu
tak samo posiadam inne auto bmw i tam drgąń gałki nie widać na luzie
wyczytałem że to wina jest poduszki skrzyni biegów , ale gdyby to była poduszka to również wg nie bym odczywał jakies wibracje czy inne odgłosy ,ale tego niema
co to moze byc za przyczyna???
i tu dalsze objawy jakie dalej zauważyłem
eraz już bardziej może opisze o drganiach gałki, gdyż już sporo nią przejechałem
Objawy na luzie jak opisałem na początku założenia mojego postu
natomiast w trakcie jazdy to wygląda tak
bieg 1 czy 2 to raczej nie jest to aż tak odczuwalne ze względu na szybkie zmiany na wyższy bieg
i tu własnie na biegu 4 a i 5 jadąc ostatnio po czeskich autostradach drogach gdzie ich te drogi to wyglądają jak zalane płyty betonowe asfaltem i drgania przechodzą na skrzynie
gałka biegów zachowywała sie tak samo na tej drodze jak skrzynia biegów, która sie buja to w lewo to w prawo i to samo przechodzi na gałkę. dodając gazu to gałka lekko rusza się do tyłu, hamując to znów lekko do przodu
poprostu ona jakby pracowała z skrzynią
dodam że poduszka pod skrzynią jest dobra
i nawet jak jadę po równej drodze czuć prace silnika i lekich wibracji na gałce. poduszki pod szkrzynią też zauważyłem że są nowe
co to może byc
prosze o poradze gdyż to jest lekko wkurzające


Na górę
Post: czw sie 27, 2015 8:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
:mrgreen: Drążek zmiany biegów umieszczony jest na skrzyni na która przenoszone są drgania z silnik więc musi latać w te i we wte :mrgreen: , Sie nie przejmuj, przywyknij bo to się nie zmieni dlatego ze tak ma być :mrgreen:

A i przywitaj sie w odpowiednim wątku :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw sie 27, 2015 8:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 24, 2015 8:56 pm
Posty: 18
Silnik: 2,0 16v benz
Model: GVII
Rok prod.: 2006
Kurde kolega ma toyote rav II i u niego tego niema


Na górę
Post: czw sie 27, 2015 8:28 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Bo kurde rav4 to nie terenówka i ma rozwiązania jak z osobówki. Całkiem inaczej to jest zrobione. Nie tak dawno ktoś miał podobne dylematy i wyjaśniałwm różnicę.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw sie 27, 2015 8:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 24, 2015 8:56 pm
Posty: 18
Silnik: 2,0 16v benz
Model: GVII
Rok prod.: 2006
czyli niema sensu brac sie za wymiane takiej tuteki co jest przy kulce w drążku?/


Na górę
Post: czw sie 27, 2015 8:51 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
No jak nie jest wytrzepana to nie ma.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: czw sie 27, 2015 8:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 24, 2015 8:56 pm
Posty: 18
Silnik: 2,0 16v benz
Model: GVII
Rok prod.: 2006
a miałem sie zamiar brac za wymianę takiej tulejki z podkładka co wchodzą do mechanizmu zmiany biegów a od góry wchodzi drążek zmiany biegów zakończony kulką bo tu własnie wyczułem taki dziwny luz


Na górę
Post: czw sie 27, 2015 9:02 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
PO wymianie zapewne dalej dy były drgania, więc póki bardzo nie lata na wszystkie strony i biegi wchodzą bez problemów to patrz gdzie jedziesz lub na gdziekolwiek a nie na drążek od biegów i przywyknij bo taka konstrukcja :wink:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw sie 27, 2015 9:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 24, 2015 8:56 pm
Posty: 18
Silnik: 2,0 16v benz
Model: GVII
Rok prod.: 2006
czyli niema sensu tego ruszac
no jedynie to było denerwujące jak jechałem autostrada austryjacka i czeską to te dziwne zachowanie tej gałki były
tak jak opisałem wyżej że ona jaby razem pracowała ze skrzynią biegów
normalnie było czuc prace skrzyni na gałce
skrzynia zachowywała sie jakby wtedy pływała po falach to to samo było na gałce


Na górę
Post: czw sie 27, 2015 9:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 24, 2015 8:56 pm
Posty: 18
Silnik: 2,0 16v benz
Model: GVII
Rok prod.: 2006
no niestety takie rzeczy mnie denerwują
w bmw mam sztywny lewarek


Na górę
Post: pt sie 28, 2015 7:03 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 24, 2015 8:56 pm
Posty: 18
Silnik: 2,0 16v benz
Model: GVII
Rok prod.: 2006
dlatego piszę o porównaniu jazdy drugim autem jakie mam to e 87 gdzi etż jest naped na tył
i tak samo po rozmowie z kolega który ma toyote rav II i też nie ma tych objawów co w mojej GV II
czyli poprostu ten typ tak ma


Na górę
Post: pt sie 28, 2015 7:54 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Gałka zawsze będzie pracować jeśli jest osadzona bezpośrednio na skrzyni tak jak w GV. W innych wymienionych samochodach jest prawdopodobnie osadzona na karoserii i do tego jest system wodzików co skutecznie ogranicza przenoszenie drgań na lewarek.

Jednak możliwe, że masz wywalone lub zmęczone poduszki silnika i skrzyni (niekoniecznie wszystkie). Warto je sprawdzić.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl