suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 7:14 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lut 12, 2009 9:54 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
jacenty pisze:
Pólosie GV są dłuższe o ok 40 mm i o tyle trza przedłuzyć wahacze i przesunąć mocowanie górne amora.
Generalnie da się zrobić tak . obudowa GV , bebechy 8v , pólosie 8v . Mało motania ,ale słabsze półosie i 2 satelitowy kosz.Za to bez obróbki mech.
Można w tym zestawie wymienić satelity z zestawu tylnego i mieć 26 wypustów pod półosie GV ,ale trochę obróbki i pasowania jest.
Można zostawić kosz satelitów GV (właczany powietrzem) ,ale to słaby kosz i się krzywi,oraz pękają koła satelitów. Wtedy bez obróbki.
Można włożyć tylny kosz z samuraja ,ale tu jest trochę obróbki ,toczenia dystansu i pasowania, Ten zestaw jest jednak max pancerny (jak na vitarę ), co nie oznacza że półosie GV nie są do urwania.
Można włożyć do obudowy GV blokadę arb RD 88 . Tu tez jest toczenie dystansu skracanie łącznika , roztaczanie kosza i nacinanie rowka , ale to pełny wypas ,
i mocny 4 satelitowy kosz ARB , pasujący do półosiek GV 2,5 l
Zalecane jest też zrobienie łożyska podporowego do półosi wchodzącej do mostu. Temat ten był opisywany tu ,albo na rajdach 4x4.
Ten ostatni zastaw testuje od roku na 32 " kołach i nawet działa ,ale trza jeździć z głową i opony simex w tym rozmiarze to nie koniecznie.


:roll: A nie można by skrócić półosi GV zamiast rzeźbić z wachaczami i mocowaniem amora? To chyba jest do zrobienia przez dobrego ślusarza??

Ten ostatni zestaw testujesz na simexach czy na saharze (yoko MT) ???

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: czw lut 12, 2009 12:13 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
BFG MT 32"

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lut 12, 2009 1:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
Skracanie półosiek GV to kiepski pomysł. Półoś jest nieco grubsza w miejscach wielowypustu i frezowany w innym miejscu wielowypust byłby niepełny i słaby. Ponadto powierzchnia robocza wielowypustu jest hartowana powierzchniowo.
Przerabiałem temat i tańsze jest spawanie , krzesanie iskier,gięcie i cięcie metalu niż dokładna obróbka (szcególnie frezowanie pasownego wielowypustu).
Można zamówić inne krótsze półosie , ale kto to wykona i za ile ?

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: czw lut 12, 2009 2:04 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
jacenty pisze:
Skracanie półosiek GV to kiepski pomysł. Półoś jest nieco grubsza w miejscach wielowypustu i frezowany w innym miejscu wielowypust byłby niepełny i słaby. Ponadto powierzchnia robocza wielowypustu jest hartowana powierzchniowo.
Przerabiałem temat i tańsze jest spawanie , krzesanie iskier,gięcie i cięcie metalu niż dokładna obróbka (szcególnie frezowanie pasownego wielowypustu).
Można zamówić inne krótsze półosie , ale kto to wykona i za ile ?


A jakby je przeciąć w połowie i zespawać, a potem jeszcze jakąś rurkę nałożyć i pospawać?? trzeba by pewnie potem wyważyć ale chyba są firmy które dałyby radę?

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: czw lut 12, 2009 8:25 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
A jakby je przeciąć w połowie i zespawać, a potem jeszcze jakąś rurkę nałożyć i pospawać?? trzeba by pewnie potem wyważyć ale chyba są firmy które dałyby radę?[/quote]

Przerabiałem takie akcje w plaskaczu i dawało rade,nic się nie działo :) Nawet wałek sprzęgłowy kiedyś spawałem z dwóch różnych. Wystarczyło zatoczyć,żeby było łatwiej wycentrować i już. W gdańsku jest gość który ma wyważarkę do wałów.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw lut 12, 2009 9:27 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
bedziecie mieli mocne przeguby ale słabe półosie bo pólos to specyficzny materiał i ona jako pierwsza przyjmuje na sebie obciązenia i skreca sie przez co zmiejsza obciazenia przegubu

kiedys sie zastanawiałem dlaczego czesciej idzie prawa pólos bo jest 2 razy krótsza
w usa robia pólosie które moga skrecic sie o 360 stopni bez uszkodzenia

wielokliny sa walcowane i podane obróbce tez ciezko to podrobic

w plaskaczu cos takiego ma szanse u nas raczej nie

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw lut 12, 2009 9:31 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Masmo pisze:
slaw pisze:
3tak ....
.....

Zdradzisz z jakich pieniędzy trzeba wyskoczyć i gdzie tej firmy szukać :?:


na razie to prototypy jeden chodzi u lesia drugi na pólce u mnie
sa to całkiem inne pólosie

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pn mar 23, 2009 12:20 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
jacenty pisze:
....pasujący do półosiek GV 2,5 l .....

Wpadłem na taki pomysł aby zamienić feralny prawy przegób na taki z GV. Studiując rysunki na stronie ic dowiedziałem się że tylko GV 2,5 ma większa średnicę tj. 83 mm.
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... c=0&moto=0
wszystkie inne V GV mają 79 mm. Mam rację :?:

Pomysł jest taki żeby dorobić pręt półosi pasujący z jednej strony do przegóbu GV 2,5 a z drugiej do standartowego przegóbu wewnętrznego. Rozwiązanie niby bardzo proste i niedrogie. Pytanie tylko czy przegób GV będzie robił w mojej piaście :?: Na końcu przegobu GV 2,5 jest śruba.... Jak to się ma to mocowania pierścieniem z Vitary :?: I na dodatek ten z GV jest krótszy o 1,5 mm od V:
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... c=0&moto=0

Mam jeszcze takie dylematy:
1. Może istnieja jakieś inne przeguby mocniejsze pasujące w pisty Vitary p&p :roll:
2. Przy okazji dorabiana pręta półosi można zrobić korektę jej długości. Z racji dłuższych wachaczy może wydłużyć minimalnie pręt półosi :roll:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn mar 23, 2009 8:22 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
wpadlem na ten sam pomysl,moje przeguby zewnetrzne tez maja na koncu gwint wewnetrzny M8,moim zdaniem jest on po to zeby wkrecic tam jakakolwiek srube i dociagnac do zalozenia zegera. Przegub od GV tez ma zatoczenie pod pierscien i te sama ilosc zebow na wielowypuscie. Rozmawialem z moim tokarzem i mowil ze nie ma problemu ze zrobieniem polosi,wprawdzie ja jeszcze nie ukrecilem zewnetrznego przegubu,ale jestem zainteresowany takim patentem :lol:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 1:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli nie zapomnicie wywalić podkładki dystansującej to przegub pasuje do gniazda piasty idealnie.
Pracuje ze sprzęgiełkiem i uszcelniaczami.
Jeśli potrafisz wykonać wałek łącznika odpowiednio mocny i krótszy to zrób też przegub wewnętrzny GV i kosz na 26 wpustów.nie trza rzeźbić wahaczy.

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 2:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
jacenty pisze:
Jeśli nie zapomnicie wywalić podkładki dystansującej to przegub pasuje do gniazda piasty idealnie.
Pracuje ze sprzęgiełkiem i uszcelniaczami.
Jeśli potrafisz wykonać wałek łącznika odpowiednio mocny i krótszy to zrób też przegub wewnętrzny GV i kosz na 26 wpustów.nie trza rzeźbić wahaczy.


Mam wywaloną tą podkładkę dystansową przy moście z GV i pólosiach i jest lekki luz koło 1 mm. Zasięgając opini u innych FACHOWCÓW powinno to być spasowane bez luzu choćby ze względu na możliwość dostawania sie wody do łożyska piasty. Nie wiem czy ten luz jest w moim i twoim przypadku taki sam. Możesz to zweryfikować.

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 2:59 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
jacenty pisze:
....Jeśli potrafisz wykonać wałek łącznika odpowiednio mocny i krótszy to zrób też przegub wewnętrzny GV i kosz na 26 wpustów.nie trza rzeźbić wahaczy.

Pewnie za jakiś czas do tego dojdę.... ale nie mam na razie na tyle siły czasu i sałaty żeby przeskoczyć temat całkowitej przebudowy bebechów mostu (jestem trochę zły że nie zrobiłem tego przy okazji wkładania LR).
Pręt półosi dam do dorobienia do Motomax-u. Tylko chyba zacznę od pozyskania przegubu, bo podobno w GV są rożne i różniaste na 29, 30 lub 31 zebów i rożnej średnicy :roll: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 3:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
W przypadku przegubu GV 2,5 do witary to jest tak:
Od strony przegubu bez podkładki siada na tulejkę z brązu (stalowo brązową), a od strony sprzęgiełka podkładka dystansowa mała i zeger. Na to sprzęgiełko.
Luz osiowy musi być ! najlepiej 0.2-0.5 mm. Luz poprzeczny końcówki z wielowypustem ma być duży bo centruje go sprzęgiełko. Luz poprzeczny przy przegubie ma być mały ,lecz przegub ma się obracać w panewce , duży luz osiowy lub przy przegubie świadczy o zużyciu tulejki brązowej i skutkuje wywaleniem uszcelnienia i zgonem łożyska. Ponadto mieli uszcelniacze na przegubie i w gnieździe zwrotnicy.
W przypadku GV 2,5 to jest tak Pierścień dystansowo oporowy od przegubu ,łożysko igiełkowe zamiast tulei i po drugiej stronie podkładka i zeger.
Reszta j.w. Luz poosiowy często reguluje sie grubością podkładki dystansowej przy zegerze, ale ma być j.w.
Przy montażu półosi dobrze posmarować miejsca pracy tulei i okolice zegera Dobrym nie wymywalnym smarem . Tu elementy pracują ciernie i bez smarowania szybko się wycierają.

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 3:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
jacenty pisze:
W przypadku przegubu GV 2,5 do witary to jest tak:
Od strony przegubu bez podkładki siada na tulejkę z brązu (stalowo brązową), a od strony sprzęgiełka podkładka dystansowa mała i zeger. Na to sprzęgiełko....

Czyli dokładnie tak, jak w przypadku seryjnego przegubu :?:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 3:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz, myśle że po małych poprawkach obejmujących dopasowanie podkładki dystansowej pod pierścień Ziegera bedzie u mnie wszystko grało jak należy.

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl