suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:19 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 24, 2017 6:46 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt mar 13, 2015 12:26 pm
Posty: 246
Lokalizacja: Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: JLX
Rok prod.: 1990
Na stałe. Ale jak wypełnisz spoiną tylko dwa zagłębienia między zębami to koła będą mogły się obrócić względem siebie. Jak dyfer z 2 satelitami to koła w sumie będą mogły obrócić się względem siebie o pół obrotu. A jak 4 satelitów ro ćwierć.
Jak wypełnisz koło zębate tak jak na zdjęciu to będziesz miał mini luz.
Minus takiego rozwiązania to udar. Za każdym razem przy zmiennym przenoszonym momencie ząb będzie uderzał o spoinę.

_________________
Vitara 1.6 '90
Radzik 4"
Nalewka Sahara rozmiarowo 30"
BesterLocker :mrgreen:


Na górę
Post: pt lut 24, 2017 9:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
ostrokolowo pisze:
Na stałe. Ale jak wypełnisz spoiną tylko dwa zagłębienia między zębami to koła będą mogły się obrócić względem siebie. Jak dyfer z 2 satelitami to koła w sumie będą mogły obrócić się względem siebie o pół obrotu. A jak 4 satelitów ro ćwierć.
Jak wypełnisz koło zębate tak jak na zdjęciu to będziesz miał mini luz.
Minus takiego rozwiązania to udar. Za każdym razem przy zmiennym przenoszonym momencie ząb będzie uderzał o spoinę.


Mhmmm... Jarze już :P W sumie od czegoś takiego to dopiero pierdzielnik może sie w moscie zrobic :lol:

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: pt lut 24, 2017 9:47 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
zielu3 pisze:
...od czegoś takiego to dopiero pierdzielnik może sie w moscie zrobic :lol:

To, to na pewno :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lut 17, 2020 8:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
Odświeżę stary temat.
Chcę zamontować tylną blokadę. Zastanawiam się nad chińskim zamiennikiem a oryginalnym ARB. Wiem, że ARB jest lepiej/dokładniej zrobiony od chińskiego zamiennika, ale zastanawiam się, czy faktycznie jest warty tak dużej różnicy cenowej.
Z jednej strony sporo osób chwali te chińskie zamienniki i twierdzą, że nie mają żadnych problemów. Z drugiej strony daje do myślenia co napisał radzik. Te bicia i niedokładność nie spowoduje większych problemów.

Pozdrawiam.
Rogal

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: pn lut 17, 2020 9:52 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Najbardziej chodzi o żywotność takiej chińskiej blokady, która jest dużo niższa od oryginału ARB. Rok czy dwa to za mało żeby ocenić chińczyka, a zazwyczaj ludzie piszą: "ja mam od roku chińczyka i polecam"
Serwisowałem zarówno oryginały jak i chińczyki i wg mnie chińczyki nie są warte tych 2700zł. Jakby chinol był faktycznie 3 razy tańszy od ARBa to może i można się pokusić jak ktoś bardzo mało jeździ. Jednak chińczyk jest tylko o 30% tańszy a wykonany z 10 razy mniej trwałych materiałów.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lut 18, 2020 11:39 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
Właśnie tego się najbardziej obawiam w chińskim zamienili. Ogólne koszty są nie małe a zakup czegoś co po roku padnie i będzie trzeba kupić nowe mija się z celem.
Powiedz mi proszę jak wygląda sprawa z kompresorem? Identyczna sprawa jak z chińskim? Też kupować oryginał?

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: wt lut 18, 2020 12:11 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
rogalov pisze:
...zakup czegoś co po roku padnie i będzie trzeba kupić nowe mija się z celem.

Chińska blokada nie rozpadnie się po pół roku. Nawet po 2 latach. Ale dajmy po 3 tatach będzie już miała takie luzy na wszystkim, że zacznie sypać opiłkami do oleju, wałki się zacierają, podkładki satelitek się palą. Ogólnie remont jest nieopłacalny tylko kupuje się kolejną blokadę...

rogalov pisze:
Powiedz mi proszę jak wygląda sprawa z kompresorem? Identyczna sprawa jak z chińskim? Też kupować oryginał?


Najmniejszy kompresor z rodziny ARB czyli CKSA12 za 680zł nie jest wg mnie godny polecenia.
Na szczęście ARB ma świetny kompresor CKMA12 w cenie 1080zł. Jest naprawdę wydajny (wydajniejszy od chińskiego 2 tłokowego) i bardzo dobrej jakości.
Tu masz zestawienie parametrów tych kompresorów: https://radzikone.pl/kompresor-arb-ckma12-12v

Jak chcesz coś dobrego i niedrogo to można kupić kompresor używany z zawieszenia pneumatycznego z BMW E39:
https://allegro.pl/listing?string=1092349&bmatch=baseline-cl-eyesa2-dict43-uni-1-5-0205&order=p
Żeby go zamontować, trzeba dokupić coś co będzie go wyłączało po otrzymaniu żądanego ciśnienia (inaczej rozerwie ciśnieniem nasz układ pneumatyczny bo pompuje ponad 10BAR :)
Czyli nie jest on plug&play, ale ktoś kumaty, da rady go zamontować. Ma całkiem niezłą wydajność (około 30% mniejszą od CKMA12) i jest bardzo cichy.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lut 18, 2020 12:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
rogalov pisze:
Właśnie tego się najbardziej obawiam

zacznij od podstaw: opona.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: wt lut 18, 2020 12:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
Piasek80 pisze:
rogalov pisze:
Właśnie tego się najbardziej obawiam

zacznij od podstaw: opona.

Opony 31', stalowy półmost, zawieszenie 4" by Radzik + body +2", wahacze pod GV, osłony i inne pierdoły już za mną :lol:

Teraz wchodzę w nowy etap: blokada tył + przełożenia 4.16 :twisted: :twisted:

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: wt lut 18, 2020 1:30 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
I wszystko napędzane silnikiem 1.6 8v ?

Mistrz 8)

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: wt lut 18, 2020 1:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
Jak narazie daje rade. Podejrzewam, że przy zastosowaniu nowych przełożeń w reduktorze problem braku mocy się zniweluje. :)

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: śr lut 19, 2020 10:28 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Tu masz filmik z Vitarą 1.6 na 32" i dwie blokady (miał 2 blokady HF --> teraz ma dwie blokady ARB :wink: )
Do tego 4,24 do reduktora i mocy nie brakuje:
https://radzikone.pl/stopien-3-modyfikacji-suzuki-vitara

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 19, 2020 11:04 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
Jak będzie jeszcze brakować mocy to zawsze można dołożyć kompresor od Mercedesa i będzie ponad 120KM :D

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: ndz mar 01, 2020 7:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
radzik071 pisze:
Tu masz filmik z Vitarą 1.6 na 32" i dwie blokady (miał 2 blokady HF --> teraz ma dwie blokady ARB :wink: )
Do tego 4,24 do reduktora i mocy nie brakuje:
https://radzikone.pl/stopien-3-modyfikacji-suzuki-vitara


Sprawę przemyślałem i zdecyduje się na ARB :) Prawdopodobnie też wszystko będę zamawiał U Ciebie. :)

Powiedz mi tylko, bo widzę, że tylna blokada dzieli się na dwie wersje. Jedna z 12 a druga z 10 śrubami. Rozumiem, że to kwestia przełożeń? Jakie przełożenia jest na 12, a jakie na 10 śrub?

Pozdrawiam.

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: pn mar 02, 2020 9:58 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Nie jest to kwestia przełożeń. Osobiście chyba tylko raz montowałem ARB tylne na 10 śrub.
Najpewniejszy sposób na sprawdzenie ile masz śrub na talerzu, to policzenie je fizycznie :)
Myślę że Sushi widział sporo tych główek to może by wiedział jaka jest zależność.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Krzysztof376 i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl