suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 11:53 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 11, 2016 8:59 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 11, 2016 6:56 pm
Posty: 8
Silnik: 2.0
Model: Grand Vitara
Witam , posiadam grand vitarę 98 z silnikiem 2.0 diesel i mam problem mianowicie podczas jazdy 4X4 słychać bardzo głośne stuki/pukania ale auto nadal ciągnie na wszystkie koła. Co może być przyczyną ? wyczytałem że to sprzęgiełka trzeba wymienić ale mógłby ktoś powiedzieć coś więcej na ten temat ? Podczas jazdy bez 4x4 nie ma żadnych problemów .

Podejrzewam że załatwiłem to na przejeździe gdzie z jednej strony wyjeżdżam z lasu takiego bagna czy błota prosto na asfalt i łapie przyczepność z drugiej strony znowu w błoto a potem na tory gdzie na tym betonie znowu łapie przyczepność zjeżdża się z drugiej strony znowu błoto i znowu pod górkę na składnicę na beton i znowu łapie przyczepność a potem znowu w glinę i to pewnie tam załatwiłem na tych zmiennych warunkach . Czy to może być przyczyną ?


Na górę
Post: wt lip 12, 2016 6:49 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W GV nie ma sprzęgiełek chyba.
Musisz trochę bardziej sprecyzować co to za odgłosy i skąd dochodzą. Najlepiej jak sam postarasz się je umiejscowić robiąc jakieś jazdy testowe do przodu i do tyłu przy otwartych drzwiach, z dodatkowym obserwatorem itp.
- podczas przyspieszania?
- zależne od prędkości?
- regularne czy tylko w określonych warunkach?
- na 4h czy 4l?
- na skręconych kołach?
- podczas jazdy na wprost?
- czuć wibracje na karoserii?
- czuć bicie na kierownicy?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lip 12, 2016 7:05 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 23, 2015 8:31 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa Prawie Raszyn
Silnik: 5.9
Model: ZJ
Rok prod.: 1998
Może być koronka od ABSu

_________________
Pieniądze na koncie nie cieszą
Blog o moim Fiaciorze
Grupa o GVI na FB


Na górę
Post: wt lip 12, 2016 7:15 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Ale to by stukało zawsze. A tutaj stuka tylko na 4x4.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lip 12, 2016 7:20 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 23, 2015 8:31 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa Prawie Raszyn
Silnik: 5.9
Model: ZJ
Rok prod.: 1998
danthe pisze:
Ale to by stukało zawsze. A tutaj stuka tylko na 4x4.


fakt, chowam się do jamki.. :oops:

_________________
Pieniądze na koncie nie cieszą
Blog o moim Fiaciorze
Grupa o GVI na FB


Na górę
Post: wt lip 12, 2016 8:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
GV nie ma sprzęgiełek tylko zbieraki czyli przegub z piastą jest połączony na stałe i odpięcie napędu następuje dzięki membranie która po włączeniu napędu 4x4 w kabinie zostaje napompowana ciśnieniem z małej pompki zamontowanej w okolicy zderzaka, no i dodatkowo dzwignia w kabinie tak jak w vitarach odpina wyjście mocy na przedni wał tak więc możliwe że to coś w moście, krzyżak/krzyżaki na przednim wale lub przeguby. Krzyżaki łatwo sprawdzić wystarczy wleźć pod auto (zgaszone i najlepiej z włączonym 4x4 wtedy skrzynia zblokuje wał) i poruszać wałem przednim, spróbować nim pokręcić, poszarpać, jeśli będzie luz na krzyżakach to mamy winowajce. Inna przyczyną stuków może być zwyczajne zużycie przegubów przy kołach, jak nie ma oporu w postaci napędu to mimo ze sie kręcą mogą dziwnych dzwięków nie wydawać a odzywać się dopiero z napędem. Jeszcze inną rzeczą może być uszkodzenie mechanizmu różnicowego w moście, ale przy silnych stukach napędu by już raczej nie było i koła by nie ciągnieły.

Opisz dokładnie kiedy te dzwięki są, jak jedziesz na wprost czy skręcasz ?


Na górę
Post: wt lip 12, 2016 6:36 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 11, 2016 6:56 pm
Posty: 8
Silnik: 2.0
Model: Grand Vitara
- podczas przyspieszania?
zdaje się że częstotliwość stuków zależy od przyspieszania

- zależne od prędkości?
nie jeździłem szybko z 4X4 z tą usterką

- regularne czy tylko w określonych warunkach?
zawsze niezależnie od warunków

- na 4h czy 4l?
obydwa

- na skręconych kołach?
na skręconych kołach jest głośniejszy stuk

- podczas jazdy na wprost?
a podczas jazdy na wprost może nie tak bardzo stuka ale też się boję :shock:

- czuć wibracje na karoserii?
jakby na podłodze można lekko nogą wyczuć

- czuć bicie na kierownicy?
raczej nie

myślę że to krótkie video zobrazuje lepiej problem :
https://www.youtube.com/watch?v=YqwX7A- ... e=youtu.be


Na górę
Post: wt lip 12, 2016 7:55 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Sprawdź najpierw przeguby najlepiej wszystkie cztery, chociaż dźwięk do strzelającego przegubu podobny nie jest :roll: ale kto wie. Jak tam nic nie znajdziesz to trzeba będzie zajrzeć do mostu.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt lip 12, 2016 9:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Podnieś przód i zakręć kołem jednym a potem drugim, i wtedy usłyszysz z której strony to stuka ,i być może co stuka.
Na filmie jęk silnika skutecznie zniekształca stukot.
Albo podjedź na najbliższą stację diagnostyczną na rolki, daj na flaszkę diagnoście, i na rolkach na włączonym napędzie na pewno usłyszysz gdzie to stuka,a tak nie potrzebnie marnujesz czas, a być może przybliżasz się nieświadomie do katastrofy :lol: i jak coś się urwie to zniszczenia mogą być znaczne :(

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: wt lip 12, 2016 10:50 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Trudno coś z filmiku wywróżyć :) Szkoda że na tej równej prostej drodze nie pojeździłeś po kilka metrów do przodu i do tyłu na 4H

1. Przegub podobnie wali jak jest wyklepane zabezpieczenie i kulki próbują "wyskoczyć" ze swoich miejsc, ale to powinno być czuć na kierownicy przy ostrym skręcie i przy zbierakach trochę na 2h też powinno czasami być słyszalne.
2. Dyfer przedni - mało prawdopodobne, ale wygląda jakby coś blokowało dyferencjał - może membrana? Nie słychać pompy załączającej, że za długo pracuje?
3. Krzyżak na wale.

Ustaw na 2H, podnieś przód na stabilnych kobyłkach i pokręć kołami i wałem. Koła na wprost i skręcone.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz paź 02, 2016 11:51 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 13, 2015 4:04 pm
Posty: 4
Lokalizacja: opole
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1995
Witam,

miałem w mojej vitarze dokładnie taki sam stukot, zaczęło się to dziać krotko po wymianie przedniego mostu na stalowy (możliwe ze mechanik coś źle poskładał, nie wiem) najpierw jeżdżąc po dosyć mokrej łące (5-15 cm wody) zaczęło stukać tylko przy 4x4 i tylko przy mocnym skręcie. Zignorowałem to i jeździłem dalej, jednak pewnego razu (parę dni później) gdy wjechałem na cięższy grunt (żwirownia około 0,7m wody, miękkie podłoże) coś mocniej zachrupotało i zniknął przedni napęd, próbowałem jeszcze kilka razy włączyć przedni napęd ale ale nic z tego, słyszałem tylko mocne trzaskanie w przednim moście, potem zauważyłem ze przedni most jest lekko pęknięty od dołu, czyli wychodzę z założenia ze w środku wszystko się posypało i zmieliło, jednak jeszcze tego nie rozkręciłem bo na razie nie mam czasu.


Na górę
Post: pn paź 03, 2016 8:41 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
wally84 pisze:
po wymianie przedniego mostu na stalowy

wally84 pisze:
potem zauważyłem ze przedni most jest lekko pęknięty od dołu

Stalowy most pęknięty? To byłby chyba pierwszy przypadek na świecie Jeśli chodzi o przedni most w Vitarze :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt paź 04, 2016 6:55 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 13, 2015 4:04 pm
Posty: 4
Lokalizacja: opole
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1995
Stalowy most pęknięty? To byłby chyba pierwszy przypadek na świecie Jeśli chodzi o przedni most w Vitarze :)


Poważnie... jak będę w kraju to zrobię zdjęcie i wrzucę, coś go rozwaliło od środka.


Na górę
Post: wt paź 04, 2016 8:11 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
miałem już taki
wyłamany ząb wpadł między talerz a obudowę i zrobił pęknięcie

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl