suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:28 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 06, 2016 9:41 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn gru 05, 2016 9:57 am
Posty: 2
Silnik: 1995
Model: Cabrio
Rok prod.: 1997
Dzień dobry wszystkim forumowiczom. Jestem niespełna rocznym użytkownikiem Suzuki Vitary cabrio z 1997 roku z silnikiem 2.0 benz. 132KM manual. Do przedwczoraj samochód spisywał się bez zarzutu mimo przejechanych 225 tyś km. 2 dni temu w trakcie normalnej jazdy po asfaltowej drodze z załączonym tylnym napędem usłyszałem cykliczne , głośne stukanie/ terkotanie z okolic tylnego mostu. Częstotliwość stukania rośnie wraz ze wzrostem prędkości. Napęd jest sprawny, tzn. napędza koła. Po podniesieniu auta na podnośniku mechanik potwierdził, że hałas jest słyszalny z tylnego mostu, jednak ponieważ nie specjalizuje się w tego typu autach, nie mogę liczyć na diagnozę. Zwracam się zatem z prośbą o pomoc w ustaleniu rzetelnego serwisu, mechanika 4x4 w okolicach Legionowa, Jabłonny, gminy Wieliszew (pod Warszawą), bądź o cenne rady. Może u kogoś wystąpiły takie stukania.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Maksym


Na górę
Post: wt gru 06, 2016 11:25 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Wpuszczam warunkowo. Zapraszamy do powitalni.

W jakim stanie sa krzyżaki tylnego mostu i łożyska wałka ataku. Jesli sa ok to podejrzewam duży luz na zębach talerz-atak. Olej w moście był wymieniany?Co wypłynęło?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt gru 06, 2016 11:40 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn gru 05, 2016 9:57 am
Posty: 2
Silnik: 1995
Model: Cabrio
Rok prod.: 1997
Mechanik odkręcił korek, sprawdził poziom oleju - olej jest. Kolor oleju jest szaro-zielony. Nie mam wiedzy, kiedy był wymieniany. Nie stwierdził luzów na wale, do wnętrza mostu natomiast nie zaglądał. Stukot pojawia się przy naciśniętym pedale gazu, na biegu. Znika po puszczeniu gazu, wciśnięciu sprzęgła, czy wyrzuceniu na luz.


Na górę
Post: wt gru 06, 2016 12:23 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ok. Czyli tylko w momencie jak na nost idzie moment obrotowy. Spuśćcie olej i zobacz czy są opiłki albo srebrzyste drobinki. Najlepiej przepuścić przez pończochę żeby je wyłapać. Moim zdaniem trzeba rozebrać dyferencjał, sprawdzić łożyska i zazebienie. Jak rozdupcone to kupuć używaną głowkę.Jeszcze przy okazji, jest tam ABS w moście czy przy kołach bo nie kojarzę?może cos jest poluzowane.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl