suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Suzuki Vitara 1997r stukot z okolicy tylnego mostu
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=17042
Strona 1 z 1

Autor:  Maksym [ wt gru 06, 2016 9:41 am ]
Tytuł:  Suzuki Vitara 1997r stukot z okolicy tylnego mostu

Dzień dobry wszystkim forumowiczom. Jestem niespełna rocznym użytkownikiem Suzuki Vitary cabrio z 1997 roku z silnikiem 2.0 benz. 132KM manual. Do przedwczoraj samochód spisywał się bez zarzutu mimo przejechanych 225 tyś km. 2 dni temu w trakcie normalnej jazdy po asfaltowej drodze z załączonym tylnym napędem usłyszałem cykliczne , głośne stukanie/ terkotanie z okolic tylnego mostu. Częstotliwość stukania rośnie wraz ze wzrostem prędkości. Napęd jest sprawny, tzn. napędza koła. Po podniesieniu auta na podnośniku mechanik potwierdził, że hałas jest słyszalny z tylnego mostu, jednak ponieważ nie specjalizuje się w tego typu autach, nie mogę liczyć na diagnozę. Zwracam się zatem z prośbą o pomoc w ustaleniu rzetelnego serwisu, mechanika 4x4 w okolicach Legionowa, Jabłonny, gminy Wieliszew (pod Warszawą), bądź o cenne rady. Może u kogoś wystąpiły takie stukania.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Maksym

Autor:  NuVo [ wt gru 06, 2016 11:25 am ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara 1997r stukot z okolicy tylnego mostu

Wpuszczam warunkowo. Zapraszamy do powitalni.

W jakim stanie sa krzyżaki tylnego mostu i łożyska wałka ataku. Jesli sa ok to podejrzewam duży luz na zębach talerz-atak. Olej w moście był wymieniany?Co wypłynęło?

Autor:  Maksym [ wt gru 06, 2016 11:40 am ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara 1997r stukot z okolicy tylnego mostu

Mechanik odkręcił korek, sprawdził poziom oleju - olej jest. Kolor oleju jest szaro-zielony. Nie mam wiedzy, kiedy był wymieniany. Nie stwierdził luzów na wale, do wnętrza mostu natomiast nie zaglądał. Stukot pojawia się przy naciśniętym pedale gazu, na biegu. Znika po puszczeniu gazu, wciśnięciu sprzęgła, czy wyrzuceniu na luz.

Autor:  NuVo [ wt gru 06, 2016 12:23 pm ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara 1997r stukot z okolicy tylnego mostu

Ok. Czyli tylko w momencie jak na nost idzie moment obrotowy. Spuśćcie olej i zobacz czy są opiłki albo srebrzyste drobinki. Najlepiej przepuścić przez pończochę żeby je wyłapać. Moim zdaniem trzeba rozebrać dyferencjał, sprawdzić łożyska i zazebienie. Jak rozdupcone to kupuć używaną głowkę.Jeszcze przy okazji, jest tam ABS w moście czy przy kołach bo nie kojarzę?może cos jest poluzowane.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/