suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:50 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 19, 2016 6:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 15, 2014 5:24 pm
Posty: 84
witam, zakupiłem gv1 hdi , przymierzam się do wymiany olejow w mostach, skrzyni i reduktorze, wg zaciągniętych informacji w przednim moście, reduktorze i skrzyni idzie olej gl4, a w tylni most gl5, w poprzednim aucie vitara 1,6 w obydwa mosty szedł gl5, dlaczego w grand vitare w przedni most idzie gl4?
zamowilem w tylni most castrol gl5 80w90
w skrzynie biegów motul gl4/gl5 75w90
ten motul o dwóch normach nada się do skrzyni biegow?


Na górę
Post: pn gru 19, 2016 7:13 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
slawko333 pisze:
dlaczego w grand vitare w przedni most idzie gl4?

Może mechanizm pneumatycznego załączania przedniego napędu nie lubi gl5?
slawko333 pisze:
w skrzynie biegów motul gl4/gl5 75w90
ten motul o dwóch normach nada się do skrzyni biegow?

Skoro spełnia obie normy to powinien pasować wszędzie.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 20, 2016 10:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Oznaczenia GL4 czy GL5 to klasa jakości a nie lepkości, także raczej wątpliwe żeby lepszy jakościowo olej był nie lubiany przez mechanizmy współpracujące ze sobą :wink:
Gorzej z niewłaściwym doborem klasy lepkości oleju, wlanie np SAE 140 (troszkę rzadszy od smoły :lol: ) taki jak w Iveco jest do mostu to raczej by skutecznie skleiło pneumatykę załączania mostu.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: śr gru 21, 2016 10:24 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz mar 01, 2015 11:19 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Wrocław
slawko333 pisze:
witam, zakupiłem gv1 hdi , przymierzam się do wymiany olejow w mostach, skrzyni i reduktorze, wg zaciągniętych informacji w przednim moście, reduktorze i skrzyni idzie olej gl4, a w tylni most gl5, w poprzednim aucie vitara 1,6 w obydwa mosty szedł gl5, dlaczego w grand vitare w przedni most idzie gl4?
zamowilem w tylni most castrol gl5 80w90
w skrzynie biegów motul gl4/gl5 75w90
ten motul o dwóch normach nada się do skrzyni biegow?

Masz rację, w instrukcji mojej GV tez tak było napisane i ja tak właśnie zalałem mosty

_________________
Suzuki Grand Vitara II 2009r. kiedyś była
Toyota Avensis Wagon, 2.0 D4D, 2012r.


Na górę
Post: ndz lut 05, 2017 7:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2015 7:59 am
Posty: 70
Lokalizacja: Norkownia
Silnik: 2.0HDI RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2005
Zbliża mi się wymiana oleju w zestawie napędowym iXeLki. Jak wiadomo skrzynia biegów w grand vitarze do najprecyzyjniejszych nie należy, więc myślę czy jest jakiś magiczny olej, który by poprawił jej działanie. Szczególnie chodzi mi i zmianę biegów z 1,2,3 i redukcję w dół. Irytujące jest to, że tocząc się 3-5km/h nieraz nie mogę zbić z 2 na 1. Trzeba się zatrzymać i dopiero wchodzi. (sprzęgło całe jest nowe).

Auto używane jako osobówka, bez topienia po klamki, czy upalania w trudnym terenie.

Jakieś sugestie? :wink:


Na górę
Post: pn lut 06, 2017 10:35 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
tosiekDH pisze:
Oznaczenia GL4 czy GL5 to klasa jakości a nie lepkości, także raczej wątpliwe żeby lepszy jakościowo olej był nie lubiany przez mechanizmy współpracujące ze sobą :wink:

Rozróżniam klasę od lepkości :) Pewne części wykonane ze stopów nie lubią chemii używanej w olejach klasy GL5 - dlatego do skrzyni w Vitarze zalecany jest GL4. Jeśli ma napisane GL4/GL5 to też powinien być ok, ale ja osobiście leje GL4.

Znalazłem gdzieś w sieci:
Cytuj:
Normy API od GL-1 do API GL-4 są dedykowane do skrzyń biegów i jakość wzrasta wraz z wyższym indeksem normy. Oleje te są stosowane w skrzyniach biegów, gdyż zapewniają ochronę synchronizatorów, najczęściej wykonanych z metali kolorowych. Natomiast wyższa norma API GL-5 jest dedykowana do najcięższych warunków pracy, w tylnych mostach i mechanizmach różnicowych, gdzie występują przekładnie hipoidalne wymagające olejów, które zapewnią bardzo dobrą ochronę przed zużyciem. Oleje klasy API GL-5 spełniają te wymagania, ale pakiety dodatków wzmacniające właściwości ochronne bywają agresywne w stosunku do metali kolorowych i mogą powodować ich korozję. Dlatego te oleje są stosowane tam, gdzie nie występują synchronizatory wykonane z metali kolorowych, ale warunki pracy są cięższe niż w skrzyniach biegów. Należy pamiętać, by nie stosować oleju API GL-5 do skrzyń biegów, gdzie wymagany jest olej API GL-4.


logicsys pisze:
Zbliża mi się wymiana oleju w zestawie napędowym iXeLki. Jak wiadomo skrzynia biegów w grand vitarze do najprecyzyjniejszych nie należy, więc myślę czy jest jakiś magiczny olej, który by poprawił jej działanie. Szczególnie chodzi mi i zmianę biegów z 1,2,3 i redukcję w dół. Irytujące jest to, że tocząc się 3-5km/h nieraz nie mogę zbić z 2 na 1. Trzeba się zatrzymać i dopiero wchodzi. (sprzęgło całe jest nowe).

Auto używane jako osobówka, bez topienia po klamki, czy upalania w trudnym terenie.

Jakieś sugestie? :wink:

Skoro nie topisz to zainwestuj w dobry syntetyk. Jak nie topiłem Vitary to latałem na Mobilube1 SHC 75W-90 w skrzyni. Ale każdy inny syntetyk powinien sie nadawać.
W dodatki magicznie leczące skrzynie nie wierzę. Jak dobry olej nie pomoże to niestety szykuj szelesty na remont lub wymianę skrzyni.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 23, 2017 10:12 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz mar 01, 2015 11:19 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Wrocław
logicsys pisze:
Zbliża mi się wymiana oleju w zestawie napędowym iXeLki. Jak wiadomo skrzynia biegów w grand vitarze do najprecyzyjniejszych nie należy, więc myślę czy jest jakiś magiczny olej, który by poprawił jej działanie. Szczególnie chodzi mi i zmianę biegów z 1,2,3 i redukcję w dół. Irytujące jest to, że tocząc się 3-5km/h nieraz nie mogę zbić z 2 na 1. Trzeba się zatrzymać i dopiero wchodzi. (sprzęgło całe jest nowe).

Auto używane jako osobówka, bez topienia po klamki, czy upalania w trudnym terenie.

Jakieś sugestie? :wink:

Hmmmm zbicia z 2 na 1 przy toczącym się samochodzie nie lubi nawet niejedna sprawna skrzynia. Mnie zawsze uczono, że z 1 to się rusza :wink:

_________________
Suzuki Grand Vitara II 2009r. kiedyś była
Toyota Avensis Wagon, 2.0 D4D, 2012r.


Na górę
Post: czw lut 23, 2017 5:43 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
lutu pisze:
Hmmmm zbicia z 2 na 1 przy toczącym się samochodzie nie lubi nawet niejedna sprawna skrzynia. Mnie zawsze uczono, że z 1 to się rusza :wink:

To było za czasów gdy 1 była niezsynchronizowana. Teraz po coś są synchronizatory 1 biegu.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt lut 24, 2017 12:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz mar 01, 2015 11:19 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Wrocław
ale stary już jestem :mrgreen:

_________________
Suzuki Grand Vitara II 2009r. kiedyś była
Toyota Avensis Wagon, 2.0 D4D, 2012r.


Na górę
Post: pt lut 24, 2017 3:45 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
danthe pisze:
Jak nie topiłem Vitary to latałem na Mobilube1 SHC 75W-90 w skrzyni. Ale każdy inny syntetyk powinien sie nadawać.


Pewnie było trylion razy ale łeb mi pęka i nie mam siły szukać: Ile oleju wchodzi do mostów i skrzyni w vitarce ? :oops:

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: pt lut 24, 2017 4:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2010 9:54 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: H20a->h25a
Model: Long 2.5 v6
Rok prod.: 1997
lutu pisze:
Pewnie było trylion razy ale łeb mi pęka i nie mam siły szukać: Ile oleju wchodzi do mostów i skrzyni w vitarce ?


http://suzuki.info.pl/?t=2;&a=32

_________________
Vitara 1.6 8v '89 3d blaszanka "Parszywek" był
Vitara 2.5 v6 '97 5d long jest
Suzuki GSX-R 1100 ('87), Jawa CZ 350 ('78), WSK 125('60), Fiat 127 ('79), Motorynka ('83), Yamaha xj 750 seca ('83), Honda CRX III ('97)


Na górę
Post: pt lut 24, 2017 5:24 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Dziękuję. Czyli ponad 6 litrów. Niemało ... . Jak zaleję w oba mosty, skrzynię i reduktor Mobilube1 SHC 75W-90 , będzie ok?

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: ndz lut 26, 2017 1:42 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
piotrek_nn pisze:
Jak zaleję w oba mosty, skrzynię i reduktor Mobilube1 SHC 75W-90 , będzie ok?

To jest GL4 - nadaje się do skrzyni i reduktora.
W mosty potrzebujesz GL5

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz lut 26, 2017 5:41 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
W forumowym sklepiku ( https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Olej-prze ... 5W-90-/521 ) piszą między innymi:
Cytuj:
Mobilube 1 SHC 75W-90 spełnia wymagania klasyfikacji GL-4/GL-5 dla olejów przekładniowych

oraz
Cytuj:
do stosowania w wysoko obciążonych manualnych skrzyniach biegów i mostach napędowych
.

To jak to jest? Auta nie będę topił i wolałbym zalać dobrym olejem. Jakim?
Bo jest też na przykład MATIC 75W-90 z K2. Prawie o połową tańszy. :roll:

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: ndz lut 26, 2017 8:55 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
do przedniego mostu GV trzeba lać GL4 bo jest membrana załączająca napęd.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl