suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:46 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 10, 2017 5:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
Witam.
Poszukuje do kupienia mostu przedniego GV 2,0Hdi
Czyli przełożenie 11/43 : 3.909
Pytanie o przełożenia z silnika 2.5benz....
Wywiem żę most tak jak i u mnie jest stalowy a przełożenia?
Ale słyszałem że Diesel ma szybsze.
zastanawiam sie nad wymianą też tylnego mostu jeśli są P&P czyli moge spokojnie zamienić z Diesla na Benzynowe a przełożenia są wolniejsze.
Jeżdżę na większych kołach MT no i w terenie mosty troche pracują, a wolniejsze będą miały zawsze mniejsze obciążenia...

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 7:53 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
2.5 V6 i 2.0TD(mazda) mają 4.300 ale nie wiem czy w automacie też.

Tu jest takie viewtopic.php?f=67&t=16924

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 10:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
O widzisz. 2.0td od mazdy.
Ale szkopuł w tym że ja raczej też szukam z obudową stalową.
Urwałem z alerza 1 ząb i wbił się on w ową obudowę i istnieje podejrzenie że napęd nie będzie się zapinał bo takie sobie miejsce wybrał ząbek...

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 11:05 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
GV 2.5v6 w automacie ma przełożenia 4.875
W dieslach były chyba tylko 3.909 i 4.3
Ja bym zmieniał oba mosty na 4.875 (z tyłu tylko główka mostu i może być z vitary)

Przednie mosty w gv są wszystkie takie same(tylko przełożenia różne) i mają tak samo kiepskie kosze satelitów.
Kosz warto włożyć z Vitary 2.0 lub samuraia bo są dużo mocniejsze niż te w GV. Wtedy półoś wew też musi być z Vitary albo trzeba skrócić tą z GV o 9mm

starą uszkodzoną obudowę stalową chętnie kupię :) wątpię żeby była tak uszkodzoną, żeby nie dała się łatwo naprawić.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 11:08 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
A czemu miał by się napęd nie zapinać? A dziurę w obudowie można zaspawać.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 11:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
Ja nie jestem ekspertem w tych tematach. Tak mi powiedział mechanik (Ryba Team). (odnośnie nowego mostu)
Bardziej jestem skłonny do przełożeń 4,3 bo te z automatu wydają się mi być z deka za wolny, prócz błota więcej siedzę na asfalcie.
Satelity na pewno zostawię bo skrócenie półośki która jest mega krótka w GV to chyba przegięcie :)
Więc jestem zainteresowany przełożeniami 4,3 i być może kupię....

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Na górę
Post: śr sty 11, 2017 9:18 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
przełożenia 4.3 mają najsłabsze zęby. jak już zmieniać to na 4.875 lub najmocniejsze 4.625

Przy koszu Vitary lub samuraia skraca się półośkę wew w moście i nie ma to żadnego wpływu na nic. Jak nie chcesz skracać to kup półośkę wew od Vitary 2.0 bo jest identyczna tylko krótsza o te 9mm.

Do prawej półosi polecam podporę przeguby wew. Tanie i bardzo pomocne bo często rozklekotują się kosze tam gdzie trze o nie przegub wew prawy. Wtedy przegub lata w moście, tworzy opiłki w oleju i wywala też uszczelniacz.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony śr sty 11, 2017 9:40 am przez radzik071, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: śr sty 11, 2017 9:31 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Napisałeś, że nie za bardzo to ogarniasz. Strasznie kombinujesz i tak naprawdę nie wiesz co chcesz :) .

Ja bym zrobił tak:
Oba mosty zmienić na 4.875 lub 4.625:
- z tyłu tylko główka mostu i może być też z vitary
- z przodu kupujesz cały most alu i wkładasz z niego wszystkie bebechy (kosz, przełożenia i półosią wew) do swojej stalowej obudowy. Do tego podpora prawej półosi.

Przydały by się też sprzęgiełka piast od Vitary, żeby na tył napędzie półosie przednie się nie kręciły bez sensu cały czas (tak jest we wszystkiech GV)

Wyprzedzając pytanie:
te przełożenia można wziąć z:
- 39/8 czyli 4.875 występowały np w GV 2.0 benzyna lub Vitara 1.6 hiszpanka)
- 37/8 czyli 4.625 W GV takich nie było. Tylko Vitara 2.0 benzyna i 1.6 automat

PS.
Jak nie chce Ci się motać to wymień tylko zmielony kosz satelitów i ciesz się znowu krótką i awaryjną jazdą :mrgreen:

PS2.
Jak by ktoś się dziwił, że odpowiadam na pytania których nie ma tu w temacie to chodzi o to, że kolega pisał też do mnie na FB a wolałem odpowiedzieć tu, żeby było dla potomnych.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sty 11, 2017 11:01 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
Teraz nie motam bo dom w budowie i chodze w podartych dzinsach.
Pytanie czy w dieslu nie ma grubszych polosiek i czy moge zastosowac kosz satelitow z vitary 2.0 benz czy szykac z 2.0td.
Wiec ktory kosz satelitow bedzie najbardziej odpowiedni. Prosze o szybka odpiedz. Wezcie tez pod uwage dostepnosc.

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Na górę
Post: śr sty 11, 2017 1:22 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
https://radzikone.pl/kosze-satelitow-suzuki

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony wt maja 22, 2018 1:42 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr sty 11, 2017 1:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
Tak tak nie pisze czy wszystkie te do wszystk7ch wchodza i gitara....

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Na górę
Post: śr sty 11, 2017 4:00 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
radzik071 pisze:
...
Przy koszu Vitary lub samuraia skraca się półośkę wew w moście i nie ma to żadnego wpływu na nic. Jak nie chcesz skracać to kup półośkę wew od Vitary 2.0 bo jest identyczna tylko krótsza o te 9mm...


Napisałem że kosz z vitary 2.0 Dajesz lewą półoś wew krótszą i już pasuje.
Jest też napisane ze z Vitary TD są bardzo słabe więc po co to wkładać ?

Poczytaj wszystko, bo trzeci raz już nie będę pisał tego samego :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sty 11, 2017 4:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 10, 2012 5:46 am
Posty: 47
Lokalizacja: Oksa
Pewnie brakuje ci czasami cierpliwości to takich tępaków jak ja.
No niestety ale Ty jesteś góru w tym co robisz i chyba nie ma lepszych na tym globie więc wybacz :)
Więc sorki za moje bezsensowne pytania.
szukam więc kosza satelit Samurai / SJ413 / - pasują koronki na 26 zębów z Vitary Hiszpanki lub 2.0TD
Najlepiej już z owymi koronkami...

_________________
www.presfoto.pl
www.asko-oksa.pl


Na górę
Post: śr sty 11, 2017 5:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
poszukaj na forum był wałkowane 100 razy jak co i gdzie
dyfer tylny sami sj 413 + podkładka + tokarz bo półoś nie wejdzie


Na górę
Post: śr sty 11, 2017 6:21 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
jak kupisz kosz samuraia na 26zębów to nie trzeba koronek zmieniać.

Jak kupisz kosz samuraia na 22zęby to wtedy można podmienić na koronki(otwarte) i satelitki z Vitary przednie lub tylne na 26zębów

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl