suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 7:16 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 18, 2017 11:37 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 510
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Chodzą różne opinie czy zamienne są te wahacze i ten problem dotyczy również mnie ponieważ w moim longu są wybite sworznie i czeka mnie ich wymiana. Kilka osób twierdziło i mi doradziło żebym zamontował zwykłe i będzie ok. Tak też zrobiłem. Montowałem lift Radzika do longa 2.0 TD klientowi i tam zamontowałem zamiast żeliwnych zwykłe stalowe od 1.6 i nawet mierząc je na aucie wyglądało że się nie różnią długością. Auto wyjechało jeździ i niby jest wszystko ok. Ucieszyłem się że i w mojej mam problem rozwiązany po taniości. Niestety nie jest ok i nie będzie. A doświadczyłem tego na przykładzie vitary również long 2.0 TD którą składam od zera i tam również żeliwne wahacze zamieniłem na zwykłe. Problem pojawił się kiedy zamontowałem prawą półoś i most przedni bo lewej półosi już nie zamontuje chyba że za pomocą brechy i młotka. Jest tak ciasno że nie ma szans. Dlaczego w tamtej identycznej zamontowałem identyczny układ i było ok? Z prostego powodu. W tamtym aucie most i półosie montowałem kiedy auto stało na kołach i nie było problemu. Ramę którą składam od podstaw składam podpartą na podstawkach. Nawet jak wcisnę tą półoś lewą na siłę na swoje miejsce to nie jestem w stanie ręcznie skręcić kołami. Jest ciasno na maksa! Krótko mówiąc. Wahacze od zwykłej 1.6 podejdą ale będzie źle ! Wahacz żeliwny z zamiennika czyli kiepskiej jakości kosztuje ponad 500zł i nadal nie ma wymiennego sworznia. Pozostaje czekać na wahacze od Radzika. Podobno jest w trakcie pracy nad nimi i mało że sworzeń ma być wymienny to ma być mocowany do wahacza od góry czyli dużo prościej i szybciej będzie go wymienić. Niestety Panowie. W tym przypadku tanio nie będzie :(


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pn sty 23, 2017 1:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Albo mi sie przyśniło, albo był gdzieś temat o poszerzaniu stalowych wachaczy, a dokładniej przesunięciu mocowania swożnia. Dospawywane było troche, wiercone nowe otwory i wachacze były poszerzone. Naprawde kojaże ze był gdzieś nawet temat w którym ktoś oferował poszeżanie wachaczy jednak nie moge teraz tego znalaźć.


Na górę
Post: pn sty 23, 2017 3:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
stalowe , ale nie żeliwne

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: pn sty 23, 2017 5:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
No ale jak przedłuży blaszane i założy do 2.0 to też będzie ok.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn sty 23, 2017 5:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2010 9:54 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: H20a->h25a
Model: Long 2.5 v6
Rok prod.: 1997
Kiedy szukałem wahaczy do swojej v6 były dostępne oryginały po 1500zł / szt. więc wstawiłem przespawane przez Radka blaszane z 1.6 i wyszło:
- 80zł wahacze blaszane
- 660zł przespawanie
- 120zł nowe sworznie
i mam święty spokój z wahaczami do końca vitary, a przy okazji:
- wymienny sworzeń po 60zł/szt
- wymiana sprężyn banalna i "bez kasku na głowie" (nawet długich do liftu) :mrgreen:
- przesunięcie koła do przodu
- dodatkowe otwory na przesunięcie sworznia na zewnątrz bodajże do stalowego mostu i półosi z gv 2,5

_________________
Vitara 1.6 8v '89 3d blaszanka "Parszywek" był
Vitara 2.5 v6 '97 5d long jest
Suzuki GSX-R 1100 ('87), Jawa CZ 350 ('78), WSK 125('60), Fiat 127 ('79), Motorynka ('83), Yamaha xj 750 seca ('83), Honda CRX III ('97)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl