suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:46 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: pn sie 28, 2017 8:38 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw kwie 27, 2017 12:36 pm
Posty: 25
Czesc!
Podepne sie do tematu automata:

Buduje nowy samochod i robie wlasnie zestaw nastepujacy: 1.6 16V +garret :) wraz ze skrzynia 03-72LE + reduktor samuraja.

Chce wywalic orginalne sterownie- bo przy wiekszych kolach i innych przelozeniach - nie bedzie to wogole dzialalo i nie ma zadnego sensu.

Chce wiec sterownie sekwencyjne - sterownie solenoidami z ewentualnym zabezpieczeniem zebym nie wrzucil zbyt niskiego biegu. Temat jest dla mnie do ogarniecia - bo zajmuje sie na codzien programowaniem i mikrokontrolerami tez.

Jest jedno ALE: skrzynia ma linke do kickdowna, ktora do linka prawdopodobnie steruje cisnieniem czegostam - i w zaleznosci od wychylenia przepustnicy powinno sie zmieniac dzialanie skrzyni.

Czy ktos moze wytlumaczyc jak ten kickdown dziala w skrzyni ? Najchetniej bym ta linke jakos wywalil - ale chyba to nie jest madry pomysl.
Czy przy sterowaniu solenoidami, po wcisnieciu gazu skrzynia bedzie zrzucac bieg mimo braku zmiany sterowania solenoidami ?

Na razie znalazlem takie cos:
"the Aisin-Warner type auto trans; in which the oil pressure is modified by the Throttle Valve cable"


Z gory dzieki za info
Piotrek


Na górę
Post: pn sie 28, 2017 10:59 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob kwie 01, 2017 7:46 pm
Posty: 79
Silnik: 2,0 v6
Model: Long
Rok prod.: 1997
Jestem świeżo po wycieczce po Beskidach - moje spostrzeżenia:
Pacjent - 1997 vitara v6 2.0 automat, lift 4" buda 2", winda, oryginalne zderzaki ( a więc lekko) opony mt toyo 245/75/16, przełożenia oryginał, LockRight z tyłu. Dwie osoby i bagaże

Trasa czarna 2x400 km - na gps 100-110 km/h, automat nie wariował (ale czasem wyłączałem nadbieg / overdrive). Jazda płynna, nawet wyprzedzałem czasem :). Spalanie 14l z klimatyzacją.

Teren był lekki - generalnie super się w tym automacie jeździło.

Wyzwaniem były strome, długie podjazdy pod górę - w tych sytuacjach gdzie nie mogłem złapać rozpędu. Na reduktorze L, na 1-ce czasem nie ma siły wkręcić się na obroty (powyżej 2,5 tys). I wtedy jest dramat ...

Jedyną receptą jest chyba "zwolnienie" reduktora. Oprócz tego samochód bajka :)


Marcin, 1997 Vitara long V6 automat


Na górę
Post: pn sie 28, 2017 2:53 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
O, bardzo przydatny post!

Po ostatnim rajdzie i mordowaniu sprzęgła kontempluję włożenie automatu do v6. Bo albo męczyłem sprzęgło przy manewrowaniu i precyzyjnych podjazdach albo auto nie miało siły jechać. Nie wiem, może coś z tym v6 jest nie halo, bo z dołu idzie gorzej niż 1.6 16v o-\ dopiero od 3-4tyś obrotów czuć moc.

Ale do rzeczy - standardowe przełożenia v6 jak u kolegi (czyli 4.62?) vs. włożone u mnie 5.125 to dużo pewnie nie poprawią i lepiej temat odpuścić bez wolniejszego reduktora?

Tam jest ta sama skrzynia co w longach 1.6 16v i GV 1.6? Czyli to 4biegowe 03-72LE (3 + nadbieg) co ma Radzik w białasie?


Na górę
Post: pn sie 28, 2017 5:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob kwie 01, 2017 7:46 pm
Posty: 79
Silnik: 2,0 v6
Model: Long
Rok prod.: 1997
Numeru skrzyni nie znam ale to jest chyba 4 bieg (97 rok). Przełożenia 4,62.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


Na górę
Post: pn sie 28, 2017 7:52 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
No tak... tylko gdzie tą wtyczkę od skrzyni 4 biegowej podpiąć przy swapie z manuala o-\
To na swap pewnie albo 3 biegowa z 1.6 8v albo właśnie tak jak u Radzika - ta czwórka, bez podpinania elektroniki. Czyli na wybieraku L = jedynka, 2 = dwójka, D = trójka. Dwójka i trojka w tych skrzyniach maja takie same przełożenia, jedynka w 4ro biegowej krótsza jeśli dobrze pamiętam.

Tylko co ta skrzynia automatyczna by powiedziała na takie użytkowanie na szosie?


-edit-
A poczytałem, poczytałem i za dużo kombinowania dla mnie, są ważniejsze tematy. Ale chciał bym automat. Tylko, że 4ro biegowy z wolniejszą jedynka i działający normalnie.


Na górę
Post: śr sie 30, 2017 9:30 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
piotrbod pisze:
Chce wiec sterownie sekwencyjne - sterownie solenoidami z ewentualnym zabezpieczeniem zebym nie wrzucil zbyt niskiego biegu. Temat jest dla mnie do ogarniecia - bo zajmuje sie na codzien programowaniem i mikrokontrolerami tez.

Jest jedno ALE: skrzynia ma linke do kickdowna, ktora do linka prawdopodobnie steruje cisnieniem czegostam - i w zaleznosci od wychylenia przepustnicy powinno sie zmieniac dzialanie skrzyni.

Czy ktos moze wytlumaczyc jak ten kickdown dziala w skrzyni ? Najchetniej bym ta linke jakos wywalil - ale chyba to nie jest madry pomysl.
Czy przy sterowaniu solenoidami, po wcisnieciu gazu skrzynia bedzie zrzucac bieg mimo braku zmiany sterowania solenoidami ?

Na razie znalazlem takie cos:
"the Aisin-Warner type auto trans; in which the oil pressure is modified by the Throttle Valve cable"


Kickdown z założenia działa tak, że jak wciśniesz gaz w podłogę, to zrzuca bieg.
Czasem jest to mechaniczny switch pod pedałem gazu. Czasem logika sterowania na podstawie tps.
Nie mam suzuki z automatem, więc domyślam się, że tutaj widocznie jest coś w skrzyni sterowane linką. Niby można zrobić "logiczny kickdown" na podstawie szybkości zmian położenia tps, ale modulacja ciśnienia oleju i tak jest potrzebna, bo inaczej skrzynia będzie szarpać - taj jakbyś strzelał ze sprzęgła w manualu.

W razie czego, mam gotowe płytki drukowane sterownika, który można by użyć do tego celu 8)
Musiałbyś sobie tylko polutować i machnąć jakiś firmware.


Na górę
Post: śr sie 30, 2017 10:26 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
kostuch pisze:
Musiałbyś sobie tylko polutować i machnąć jakiś firmware.

oj tam , większość z nas na tym forum w wolnych chwilach pisze oprogramowania :wink:

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: śr sie 30, 2017 3:29 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
sushi pisze:
kostuch pisze:
Musiałbyś sobie tylko polutować i machnąć jakiś firmware.

oj tam , większość z nas na tym forum w wolnych chwilach pisze oprogramowania :wink:


No przecież zeznał bez przymusu:
Kod:
Temat jest dla mnie do ogarniecia - bo zajmuje sie na codzien programowaniem i mikrokontrolerami tez

:mrgreen:


Na górę
Post: pn wrz 11, 2017 8:07 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw kwie 27, 2017 12:36 pm
Posty: 25
kostuch pisze:
sushi pisze:
kostuch pisze:
Musiałbyś sobie tylko polutować i machnąć jakiś firmware.

oj tam , większość z nas na tym forum w wolnych chwilach pisze oprogramowania :wink:


No przecież zeznał bez przymusu:
Kod:
Temat jest dla mnie do ogarniecia - bo zajmuje sie na codzien programowaniem i mikrokontrolerami tez

:mrgreen:


Sory ze nie odpisywalem - ale walcze z tym zlomem :)

Co do skrzyni:
WYglada to tak: linka od skrzyni steruje zaworem, ktory zmienia cisnienie w skrzyni.
Wciskanie gazu nie ma wplywu na moment zmiany biegow (tym zawiaduje sterownik) - powoduje tylko zmiane dzialania skrzyni. W zaleznosci od polozenia linki, biegi sa wrzucane mniej lub bardziej twardo w zaleznosci od obciazenia.

Co do sterownika:
Probuje speeduino do silnika - dla zainteresowanych - wygooglujcie sobie Speeduino.


Do skrzyni robie wlasny sterownik, stopien skomplikowania jest niewielki.
Chce sekwencyjnie przelaczac biegi. Automat raczej nie jest mi potrzebny. Jedyne co bym zautomatyzowal - to chce odczytac obroty walu ze skrzyni i zabezpieczyc mozliwosc zrzucenia biegu jak obroty sa za duze. Podobnie jak speeduino - chce zrobic to uzywajac arduino jako glownej plytki.

Na razie tyle. Teraz walcze z mechanika - dupka skrzyni i silnik 1.6 + garret ;)

A od Kostucha mam interfejs diagnostyczny do obecnego silnika jimny 1.3 - pomocne to bylo jak szczep do samuraja robilem.


Jak ktos zainteresowany tematem to zapraszam do dyskusji. Jestem z okolic Piaseczna (Bogatki).

Piotrek


Na górę
Post: pn wrz 11, 2017 11:11 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
piotrbod pisze:
Chce sekwencyjnie przelaczac biegi. Automat raczej nie jest mi potrzebny. Jedyne co bym zautomatyzowal - to chce odczytac obroty walu ze skrzyni i zabezpieczyc mozliwosc zrzucenia biegu jak obroty sa za duze.


Obroty wału ze skrzyni -> prędkość auta. Sygnał dostępny.
Ewentualnie można podpiąć się prosto do komputera auta i pobierać go stamtąd (razem np z obrotami silnika albo obciążeniem). Bardziej elegancko z inżynierskiego punktu widzenia, tylko trochę się software komplikuje :)


Na górę
Post: pn wrz 11, 2017 11:48 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw kwie 27, 2017 12:36 pm
Posty: 25
kostuch pisze:
piotrbod pisze:
Chce sekwencyjnie przelaczac biegi. Automat raczej nie jest mi potrzebny. Jedyne co bym zautomatyzowal - to chce odczytac obroty walu ze skrzyni i zabezpieczyc mozliwosc zrzucenia biegu jak obroty sa za duze.


Obroty wału ze skrzyni -> prędkość auta. Sygnał dostępny.
Ewentualnie można podpiąć się prosto do komputera auta i pobierać go stamtąd (razem np z obrotami silnika albo obciążeniem). Bardziej elegancko z inżynierskiego punktu widzenia, tylko trochę się software komplikuje :)


Jest w skrzyni czujnik obrotow walu wyjsciowego.
Z inzynierskiego punktu widzenia, to dane z czujnikow powinny leciec magistrala, a sterownik od skrzyni powinien tez miec do nich dostep :)

Ja chce maksymalnie uproscic temat - czyli chce zeby sterownik skrzyni zyl wlasnym zyciem :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl