suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 5:07 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lut 23, 2017 11:08 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
piątka jest na 100% załączana elektronicznie więc raczej na pewno jest to do zrobienia. Też chętnie zlecę komuś wymyślenie takiego guzika "blokującego piątkę"

W 1.6 16v mamy 4 biegowy automat w którym wywaliłem elektronikę i jest tylko 1,2 i 3 bieg załączany mechanicznie dźwignią. Przydał by się guzik który włączy 4 bieg ale bez komptera. Jak znam żucie to pewnie trzeba podłączyć 1 kabelek + lub - pod odpowiedni pin w kostce :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lut 24, 2017 8:47 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Może Kostuch wam to ogarnie?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt lut 24, 2017 2:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
radzik071 pisze:
Generic pisze:
Ogólnie to w 3biegowym z 5.125 w mostach jakie są obroty przy licznikowych 100km/h?...

jak założysz 31" to tyle nie pojedzie :wink:

Mix 1.6 16v + 3b automat też? (wiem, ze w naturze nie występuje, tylko po swapach)
radzik071 pisze:
Trzeci bieg w automacie 1.6 ma przełożenie takie same jak na 4 biegu w manualu.
Pojedź manualem w trasę bez piątki... powodzenia.

Piątka mi rzegocze a bagażnik na dachu huczy - przepaści to nie ma o-)

Tak sobie tylko rozważałem czy jak by się nadarzyła okazja to warto zmienić na automat. Fajna sprawa nie męczyć ciągle sprzęgła, dać na park i nie martwić się stanem ręcznego. Na mieście też wygoda, z napędami się delikatniej obchodzi.
A podobno do tej skrzyni to tylko dorzucić chłodnicę oleju i zapomnieć? Czy coś jeszcze specjalnie uszczelniać trzeba? I tą chłodnicę to tak plug&play się da bo jest gdzie wpiąć węże czy rzeźba? Czy ona jest, tylko w złym miejscu i kwestia przełożenia?

Bo tak się składa, że piątka mi hałasuje, sprzęgło jeszcze nie ślizga ale łapie już pod sam koniec i muszę "przedłużyć" regulatory w tylnych bębnach bo elementy współpracujące się wyrobiły i ciut ten ciut sprawia, że brakuje. Oczywiście sprzęgło + skrzynia od sushiego + ogarnięcie hamulców to znacznie taniej i dużo prościej niż automat na swap. Ale wiecie jak jest...
A koła sahara 29" z docelową ochotą na 31" ten sam wzór z 16v i 5.125 to jakoś może by się dało wyżyć na asfalcie? Realne 115km/h to wystarczająca prędkość.


Na górę
Post: pt lut 24, 2017 9:40 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
4 biegowy automat VS 3 biegowy automat:
- w 4 biegowym krótsza jedynka (2,83 a w trzy biegowym 2,4) , co się bardzo chwali, szczególnie przy kole 31" i większym.
- drugi i trzeci bieg w obu automatach jest taki sam (1,49 i 1,0)
- 4 bieg w automacie ma przełożenie 0,73 (jest wolniejszy niż 5 bieg w manualu - 0,86) czyli na dużym kole, ten bieg raczej służy do zwalniania :wink:

U Justyny w 1.6 16v jest 4 biegowy automat ale bez elektroniki (po prostu odpiąłem wtyczki od skrzyni) przez co 4 bieg nie działa a pierwsze 3 biegi da się zmienić tylko manualnie.
"L" to jedynka, 2 do dwójka a "D" to trójka. Biegi w żadnym przypadku nie zmieniają się same. Dajesz D to rusza z trójki :)

Oryginalnie w automacie jest chłodnica oleju w chłodnicy wody. Coś słyszałem, że jest to tak naprawdę podgrzewacz oleju skrzyni wodą z silnika. Nie ważne.
Idzie wąż gumowy 8mm ze skrzyni do chodnicy wody. Wystarczy puścić go przez dodatkową chłodnicę oleju.

komplet na swap z manuala na automat to jakieś 700zł

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lut 24, 2017 10:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Hm i 4 biegowa jest tak samo nieczuła na złych, niedobrych użytkowników jak trójka? Czyli na każdą awarię pomoże wymiana oleju? o-)

No poza tą elektroniką, która się może nie lubić z wodą... Ale skoro da się wypiąć i na kastracie jeździć - hm...


Na górę
Post: ndz lut 26, 2017 5:00 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Sekwencyjne sterowanie automatem (tak jak na tym filmiku z jeepem) to żaden wyczyn z technicznego punktu widzenia.
Bardziej bałbym się o skrzynię sterowaną "z palca" a nie komputerem.
Jeżeli ktoś włączy 4 bieg i spróbuje ruszyć, to najwyżej zgaśnie silnik.
Ale jak ktoś się fest rozpędzi i przypadkiem wrzuci 1 albo R, to... efekt może być piorunujący :mrgreen:

Po za tym "zablokowanie piątki" w trasie (nie ma piątego biegu - jest trzeci bieg z lock-up'em, bo to są skrzynie 4 biegowe) spowoduje, że silnik będzie męczony na zbyt niskich obrotach. Cudów nie ma: te silniki po włożeniu dużych kółek ledwo dyszą na standardowych przełożeniach.
No ale każdy ma prawo zabić swoje auto na własny sposób :)

Jakby był popyt na taki gadżet, to można pomyśleć o magicznej skrzyneczce... :roll:


Na górę
Post: ndz lut 26, 2017 9:31 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Mowa była o blokowaniu 5 biegu w GV 2.5V6 w której mocy nie brakuje bo jest 158HP

Co do trwałości automatów to z tego co wiem, to wszystkie automaty w Vitarach i GV są idiotoodporne a 3 i 4 biegowe w 1.6 to na pewno ciężko zabić.
Handlarze wyrzucają automaty z GV 2.5 V6 na złom, to pewnie dlatego, że nikt ich nie kupuje bo się nie psują :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lut 26, 2017 9:51 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
kostuch pisze:

Jakby był popyt na taki gadżet, to można pomyśleć o magicznej skrzyneczce... :roll:


Era Grand Vitar się rozpoczyna więc popyt będzie :)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn lut 27, 2017 8:22 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
To i ja wtrace swoje trzy grosze , mam automat swapowany do 1.6 16v z przełożeniem 5,125 jedną skrzynie udało mi się zajechać dość szybko, może dla tego że nie miałem dodatkowej chłodnicy, może dlatego że była zmęczona tego nie wiem. Zmieniłem na kolejną, na razie działa. Ale niestety są minusy tego zestawu, auto jest gumowate i czuć wyraźnie że traci moment na "sprzęgle" to jest jego największa wada. Do turystyki się nie nadaje bo jazda po czarnym to wycie silnika i duze spalanie, do cieżkiego terenu też lepszy manual. Właściwie to taki zestaw najlepszy jest na lokalne wypady z kolegami i tyle. Druga strona to awaryjność jak automat padnie to już koniec , nie pojedziesz, w manualu zwykle wyjedziesz z lasu i na miejsce.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: pn lut 27, 2017 11:12 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
radzik071 pisze:
Mowa była o blokowaniu 5 biegu w GV 2.5V6 w której mocy nie brakuje bo jest 158HP

Co do trwałości automatów to z tego co wiem, to wszystkie automaty w Vitarach i GV są idiotoodporne a 3 i 4 biegowe w 1.6 to na pewno ciężko zabić.
Handlarze wyrzucają automaty z GV 2.5 V6 na złom, to pewnie dlatego, że nikt ich nie kupuje bo się nie psują :)


O jakim 5 biegu mowa cały czas? :?:
Są 3 biegi plus over-drive.
Być może te skrzynie są tak odporne, bo ich sterowaniem zajmuje się komputer a nie kierowca Janusz, który "wie lepiej" :mrgreen:

kacjen pisze:
Era Grand Vitar się rozpoczyna więc popyt będzie :)

Era Grand Vitar... A nie lepiej używać do terenu jakiegoś auta terenowego? :lol:


Enyłej...
Jakby było z dziesięciu chętnych na taki sekwencyjny sterownik skrzyni, to jest szansa żeby coś takiego powstało w rozsądnej cenie.
Przy jednym albo dwóch egzemplarzach po prostu wyjdzie za drogo.


Na górę
Post: pn lut 27, 2017 5:04 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
mockba pisze:
To i ja wtrace swoje trzy grosze , mam automat swapowany do 1.6 16v z przełożeniem 5,125 jedną skrzynie udało mi się zajechać dość szybko, może dla tego że nie miałem dodatkowej chłodnicy, może dlatego że była zmęczona tego nie wiem. Zmieniłem na kolejną, na razie działa. Ale niestety są minusy tego zestawu, auto jest gumowate i czuć wyraźnie że traci moment na "sprzęgle" to jest jego największa wada. Do turystyki się nie nadaje bo jazda po czarnym to wycie silnika i duże spalanie, do ciężkiego terenu też lepszy manual. Właściwie to taki zestaw najlepszy jest na lokalne wypady z kolegami i tyle. Druga strona to awaryjność jak automat padnie to już koniec , nie pojedziesz, w manualu zwykle wyjedziesz z lasu i na miejsce.


Zgodzę się z wszystkim prócz:
-Awaryjność, bo w manualu oprócz skrzyni dużo częściej pada sprzęgło, wysprzęglik lub łożysko oporowe się rozlatuje a bez tego to też nie pojedzie - w automacie nie ma z tym problemów - poza tym nigdy nas automat nie zawiódł na tyle, żeby nie dojechał do mety. Nawet zagotowany i zalany wodą do pełną potrafił przejechać jeszcze 50km do domu. Może miałeś pecha.
-A czemu do ciężkiego terenu nie automat ? próbowałeś kiedyś ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lut 28, 2017 6:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Mi w ciężkim terenie brakuje możliwości szybkiej zmiany z 1 na R oraz ta gumowatość i brak możliwości strzału ze sprzęgła. Automatem fajnie się jeździ ale wg mnie zwyczajnie konwerter jest zbyt słaby do dużych oporów kół w blocie i zbyt dużo momentu ucieka.
Wiadomo nie ma rzeczy idealnych szczególnie przy słabym silniku.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: wt lut 28, 2017 7:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
mockba pisze:
Mi w ciężkim terenie brakuje możliwości szybkiej zmiany z 1 na R.


faktycznie coś w tym jest, też kilka razy miałem podobne odczucia

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Post: śr mar 01, 2017 8:10 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
mockba pisze:
...
Wiadomo nie ma rzeczy idealnych szczególnie przy słabym silniku.

Racja.
Ale wychodzi, że to wina silnika :)
W GV 2.5 na automacie już nie ma tego problemu 8)

PS.
Automat w ciężkim terenie ma też bardzo dużo zalet:
- stojąc na stromym podjeździe można delikatnie ruszyć, nie zrywając przyczepności i nie paląc sprzęgła.
- nie stacza się gdy puścimy gaz
- wciągając się wyciągarką można jej pomagać kołami, bez kopania dołów
- manewrując z minimalną prędkością w ciężkich warunkach można się skupić na kierowaniu a nie jechaniu na półsprzęgle.

Automat na pewno nie dla każdego

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw sie 10, 2017 9:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:25 pm
Posty: 274
Panowie,
podsumowując, Automat + Większe koła = do rekreacji się nie nada.?

Pisząc rekreacji mam na myśli jazdę 70-80% po czarnym, z wyskokami w lekki teren od czasu do czasu.

_________________
BYŁA: Vitara Long V6, 95r LPG, Zawieszenie, zderzaki Hunter


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl