suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 2:09 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 17, 2017 6:34 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lut 06, 2012 10:39 am
Posty: 10
Witam. Chcę zmienić Jeepa na Vitarę i z racji tego że przyzwyczaiłem się do automatu a w Suzuki też się pojawiają pytanie o sprawność takiej skrzynii. Polta się z taką czy raczej szkoda czasu i nierwów i lepiej manuala szukać.


Na górę
Post: pt lut 17, 2017 8:43 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt gru 01, 2009 6:51 pm
Posty: 545
Lokalizacja: KNSiL
Rok prod.: 1991
Ja, poprzednią miałem w automacie nic złego na nią nie mogę powiedzieć, nawet chciałem nastepną też taką kupić ale się nie trafiła :D

_________________
Pierwsza sprzedana

Body Lift 2.36"
Lift +10cm (4") Radzikone
obuwie 31/10,5/15


Na górę
Post: pt lut 17, 2017 12:50 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Automaty w Vitarach/GV są bardziej bezawaryjne od manualnych.
Wg mnie w terenie i na miasto automat lepszy ale wiecej pali.
Za to w trasie Vitara z automatem to pomyłka. Nie polecam nawet na krótkie trasy.
Wolę w trasę Vitarę 1.6 w manualu niż 2.5v6 w automacie.
Mowa cały czas o Vitarach z podniesionym zawieszeniem i na większych kołach.
2.5v6 automat na seryjnym kółku całkiem dobrze jeździ w trasie.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lut 17, 2017 4:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
miałem manuala, był ok,teraz mam automat i też jest w porządku :) na trasie też dobrze jedzie (285 km) nie powiem złego słowa, nawet sprawniej mi się jechało niż teriosem w manalu

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
Post: pt lut 17, 2017 5:53 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
a jakie masz koła w longu ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lut 17, 2017 7:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
zwykłe 205/70/15 ;) wiem o to się rozchodzi :mrgreen:

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
Post: pt lut 17, 2017 7:36 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Radzik, przy jakiej prędkości zaczyna Ci niepotrzebnie redukować biegi - mówiłeś ale zapomniałem?

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pt lut 17, 2017 8:03 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
2.5 v6 z automatem na kołach MT 235/70R16 żeby jechać na piątym biegu to 110km/h a z wiatrem 120km/h
Przy 120-130 to już zrzuca na 4 bieg. powyżej 130km/h to już but w podłodze, więc uruchamia się kickdown i zrzuca na 3 bieg. Porażka.
Na tempomacie nawet 110km/h nie da się jechać bo co chwile jest 5-4-5-4 a nieraz i na 3 zrzuci.

Na seryjnych kołach nie było tego efektu.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lut 17, 2017 8:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 246
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
radzik071 pisze:
Na tempomacie nawet 110km/h nie da się jechać bo co chwile jest 5-4-5-4 a nieraz i na 3 zrzuci.
A to w automacie Vitary nie ma przycisku "hold", który podobno zmniejsza to zjawisko?

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: sob lut 18, 2017 10:39 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Nie zauważyłem. Przydał by się na pewno taki guzik

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 22, 2017 11:26 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
A 3 biegowy jak ogarnia większe prędkości na większych kołach? Chyba nie redukuje bo nie ma za bardzo na co?
Ogólnie to w 3biegowym z 5.125 w mostach jakie są obroty przy licznikowych 100km/h?

W Jeepach to mają do wyboru do koloru przełożeń do mostów na taką okoliczność...


Na górę
Post: śr lut 22, 2017 12:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
Nie wiem jak to wygląda w 2.5 ale w moim biednym 1.6 16V na 31 calowych kołach jest dramat. Osiągniecie prędkości licznikowej 100-110 graniczy z cudem i to raczej tylko z górki (prędkościomierz znacząco zaniża na takich kołach - przy 100 licznikowej na GPSie pokazuje 115-120).
Na zwykłych drogach też jest nieciekawie - o wyprzedzaniu można zapomnieć.
Przyzwyczaiłem się i po prostu lece sobie spokojnie, staram sie nie zamulać, ale tez odpuszczam sobie wyprzedzanie.
Za to w terenie wszystkie te objawy znikaja, nic mi nie przeszkadza, nie zamieniłbym sie na manual.

Na oponkach 235/75/15 (lajtowe AT) jezdzi sie po czarnym zupełnie inaczej - można powiedzieć, że w miare normalnie :D

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Post: śr lut 22, 2017 4:52 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Generic pisze:
A 3 biegowy jak ogarnia większe prędkości na większych kołach? ....

Większe prędkości ? :lol:
Generic pisze:
Ogólnie to w 3biegowym z 5.125 w mostach jakie są obroty przy licznikowych 100km/h?...

jak założysz 31" to tyle nie pojedzie :wink:

Trzeci bieg w automacie 1.6 ma przełożenie takie same jak na 4 biegu w manualu.
Pojedź manualem w trasę bez piątki... powodzenia.

To jest tak jak Hans pisze. W trasę Vitara czy GV na większych kołach się totalnie nie nadaje. Chyba, że lubimy jechać na autostradzie za tirem :)

Za to w terenie automat suzukowy dla mnie bez konkurencyjny i bezawaryjny.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lut 23, 2017 5:49 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
radzik071 pisze:
Nie zauważyłem. Przydał by się na pewno taki guzik


Nie znam się na sterowaniu automatem, ale skoro jest opcja wyłączenia nadbiegu, to może dałoby się zmotać coś co "zaspawa" piąty bieg.
Włączasz to w trasie, np podczas monotonnej jazdy dwupasmówką - na tej samej zasadzie co blokowanie 2 biegu (z tym że od drugiej strony :) )
Coś komuś świta?

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw lut 23, 2017 8:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sty 06, 2017 12:37 am
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.6 16V
Model: Vitara Cabrio
Rok prod.: 1993
też nie ogarniam zbyt skrzyń automatycznych, być może sprytny elektronik mógłby zrobić takie cóś.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl