suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:19 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt maja 09, 2017 8:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 08, 2016 10:12 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Silnik: RF 2.0 Mazda
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2000
Może nie jestem takim starym wyjadaczem jak Wy, ale potrafię rozróżnić na jakim biegu jadę i na jakich przełożeniach, jak ktoś jeździ po łąkach w cros cantry to mu to pewnie nie przeszkadza , ale ja piszę o trudnym terenie górskim, głazach w korycie strumieni i jak by nie było problemu to bym Wam d... y nie zawracał! Dziękuję tym którzy rzeczowo do sprawy podeszli i coś mi powyjaśniali


Na górę
Post: wt maja 09, 2017 11:44 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Ja dokładnie rozumiem o co chodzi
Sam lubię jeździć "taśtasiem" po pniakach, pieńkach itp bez walki ze sprzęgłem - płynnie.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr maja 10, 2017 9:44 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Danthe pytał o 4L bo wierz mi, że nie takie cuda już na forum były, więc lepiej spytać.

Jak chcesz bardzo wolno to polecam 4.24 do reduktora.
Napisz jeszcze jakie masz przełożenia w mostach. Tu masz prosty sposób na sprawdzenie:
http://radzikone.pl/przelozenia-mostow-vitara-gv
(powinieneś mieć 4.3 lub 3.9 czyli najszybsze i z najsłabszymi zębami)

Jak chcesz użytkować GV w cięższym terenie to i tak musisz wymienić kosz satelit w przednim moście na Vitarowy lub samuraia to przy okazji można zmienić przełożenia w mostach na wolniejsze np z GV benzyna - 4.875
W tylnym moście dużo łatwiej bo wymieniasz całą główkę mostu na taką z GV a są tanie :) Za to Twoja tylna główka jest droga bo ma słabe zęby i lepiej się sprzedaje.

Daj znać z Twoimi przełożeniami bo jak masz 3.9 to zmiana na 4.8 da jakieś 20% zwolnienia a to już jest odczuwalne.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr maja 10, 2017 7:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 08, 2016 10:12 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Silnik: RF 2.0 Mazda
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2000
Myślę że przełożenia są fabryczne 4.3 , nikt tam nic nie mieszał , koła mam 31cali bo to też istotne , najlepiej mi z Waszych rad pasują 4.24 do reduktora tylko cholera ta cena :( , myślę że trzeba będzie się poważnie zastanowić nad tym rozwiązaniem ńa razie priorytetem jest wyciągareczka :) , chyba że ktoś gdzieś słyszał o używanym reduktorze z takimi przełożeniami ?


Na górę
Post: czw maja 11, 2017 9:08 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Mam 4.24 u mnie.
Musisz być swiadom że to BARDZO zwolni przełożenia 4L. 2.5 raza wolniej. Vmax na 5 biegu będzie 50kmh przy 6000 rpm.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw maja 11, 2017 11:14 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 07, 2014 10:43 am
Posty: 117
Szkoda że nie ma zwolnienia reduktora o np ok. 30-50% od fabrycznego. U mnie vitce 1.6 8v z 235/75r15 pod strome podjazdy jak nie ma się gdzie rozpędzić w lesie to nie wyjadę na reduktorze na 2 a jedynka za wolna i grzebie. Przeważnie niewiele brakuje ale niestety duszę silnik na 2 i trzeba powoli nieraz z 50 metrów w dół się staczac i próbować od nowa. Jedynie chyba zmiana silnika pozostaje na mocniejszy ale nie wiem czy 16v sobie poradzi.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: czw maja 11, 2017 12:56 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
I bieg bez reduktora (czyli na 4H) jest wolniejszy niż II na 4L. Wiec czasami można go używać na takie podjazdy jak na 4L I za wolny a na II nie ma siły.

Ponizej tabelka przełożeń z uwzględnieniem mostów 4,3 i kół 31"
Kod:
    H       L        L4.24
1   15.69   28.56    66.55      -   -   -
2   8.38   15.26    35.55      -   -   -
3   5.93   10.80    25.16      -   -   -
4   4.30   7.83     18.23      -   -   -
5   3.70   6.73     15.68   

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw maja 11, 2017 1:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 07, 2014 10:43 am
Posty: 117
Ale czy można w locie po wysprzegleniu przełączyć z 4l na 4h i na odwrót?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: czw maja 11, 2017 3:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Nie i nigdy nie próbuj, chyba że chcesz żeby zębatki reduktora dostały próchnicy :)
Tylko po zatrzymaniu

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl