suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 1:10 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob maja 06, 2017 10:20 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 08, 2016 10:12 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Silnik: RF 2.0 Mazda
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2000
Mam granda 2.0 td (mazda) okazuje się że jeżdżąc po górach w trudnym terenie muszę go trzymać na sprzęgle bo jest za szybki , poradźcie jak go zwolnić , wymiana reduktora ? Na jaki ?


Na górę
Post: sob maja 06, 2017 11:31 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Trochę dziwne pytanie.
Co znaczy za szybki?
Czym dla Ciebie jest trudny teren?
Za szybki na 1 na reduktorze (4L)?
Jakie masz wtedy obroty silnika?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz maja 07, 2017 12:41 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Mam z tym samym silnikiem z załączonym reduktorem nie jest za szybki, raczej jest ok z kołami 29''. Też nie rozumiem twojego problemu :roll:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: ndz maja 07, 2017 8:30 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 08, 2016 10:12 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Silnik: RF 2.0 Mazda
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2000
Już tłumaczę bo może to faktycznie dziwnie brzmi, ale była taka sytuacja, dość stromy podjazd korytem strumienia, duże głazy, jechałem na jedynce, dałem do pieca bo ciężko bylo a równocześnie przytrzymywałem na sprzęgle bo bym pourywał półosie, koledzy innymi samochodami przejeżdżali też na pełnym gazie ale spokojniej, stąd pytanie


Na górę
Post: ndz maja 07, 2017 7:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 13, 2017 4:08 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 HDI
Model: Suzuki Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Chyba tylko zmiana przełożeń Ci zostaje.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: pn maja 08, 2017 8:07 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Na pewno jechałeś na 4L?

Jeśli uważasz, że za szybko to masz 2 wyjścia:
1. zmiana przełożeń w mostach na wolniejsze, jeśli masz aktualnie szybsze niż 5.125.
2. zmiana przełożeń w reduktorze na 4.24 - baaardzo wolne.

Teoretycznie jest jeszcze możliwość wstawienia wolniejszej skrzyni z nowszej gvitary, ale nikt jeszcze tego nie ogarnął.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn maja 08, 2017 3:42 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Nie wiem jak w automacie ale manual ma w mostach 4.300, szybsze ma tylko GVI HDI. I ten twuj przypadek jest dość nie typowy z racji tego że seryjnie w Vitarach i Grand Vitarach I reduktor ma przełożenie 1:1.814. Ale też faktem jest że przy większych kołach auto staje się szybsze ale bez szału.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn maja 08, 2017 4:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 08, 2016 10:12 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Silnik: RF 2.0 Mazda
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2000
Bardziej mi się podoba opcja ze zmianami przełożeń w reduktorze , coś więcej mi możesz napisać?


Na górę
Post: pn maja 08, 2017 6:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 246
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
endrupre pisze:
Bardziej mi się podoba opcja ze zmianami przełożeń w reduktorze , coś więcej mi możesz napisać?
Kupujesz np.: http://radzikone.pl/zwolnione-przelozen ... -vitara-gv i wymieniasz środek...
Jeżeli masz skrzynię manualną, to może ci też pomóc wymiana na automat - nie będziesz wtedy musiał męczyć sprzęgła, bo w automacie to się "samo" robi.

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: pn maja 08, 2017 7:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 08, 2016 10:12 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Silnik: RF 2.0 Mazda
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2000
Opcja Radzika fajna, ale cena powala :( , nie ma tańszej drogi?


Na górę
Post: pn maja 08, 2017 8:18 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Tańsza opcja to wolniejsze przełożenia w mostach.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn maja 08, 2017 9:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 08, 2016 10:12 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Silnik: RF 2.0 Mazda
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2000
Tylko pytanie jak to się odbije na czarnym?


Na górę
Post: pn maja 08, 2017 11:09 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Przełożenia 4,24 (te drogie) można też kupić za 560 dolców w stanach.
One NIE zwalniają auta na czarnym, bo w reduktorze GV/Vitara nie ma takiej możliwości.
W terenie na reduktorze jest ekstremalnie wolno - dla mnie bajka, jesli masz duże koła (naprawdę duże) samochód ma taki moment, że wspina się na drzewa jak zahaczysz kołem.

Opcja nr. 2 czyli przełożenia w mostach. Jeśli założysz 4,875 lub 5,125 (a zdaje się że masz 4,3) to zyskasz kilkanaście procent.
Zauważalne, ale bez ogromnej różnicy. Wolniejsze przełożenia będą trochę bardziej podatne na zmielenie, bo mają mniejsze żeby.
Wolniej będzie i na drodze i w terenie. Ale zniwelujesz efekt wiekszych kół i raczej bedzie lepiej i na czarnym i w terenie.

Opcja nr 3. Swap reduktora - samurai, dyskoteka... co tam chcesz. Dużo dłubania, spore koszty, efekt zazwyczaj świetny, ale to rozwiązanie do zmot.

nr. 4 skrzynia -Można kombinować bo manuale są różne, ale tu nie doradzę bo nie przerabiałem tematu. Automat to inna bajka - na tym gruncie ma przewagę.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: wt maja 09, 2017 4:43 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
Jak za szybka to trzeba sie przezucic na cross country ;]
P.s warto do takiej sytuacji dorzucic jakos film dla porownania. Bo z tego co piszesz to ciezko rozkminic o co chodzi tak na prawde.

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: wt maja 09, 2017 7:23 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
endrupre
danthe pisze:
Na pewno jechałeś na 4L?...

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl