suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Grand za szybki w terenie
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=17723
Strona 1 z 2

Autor:  endrupre [ sob maja 06, 2017 10:20 pm ]
Tytuł:  Grand za szybki w terenie

Mam granda 2.0 td (mazda) okazuje się że jeżdżąc po górach w trudnym terenie muszę go trzymać na sprzęgle bo jest za szybki , poradźcie jak go zwolnić , wymiana reduktora ? Na jaki ?

Autor:  danthe [ sob maja 06, 2017 11:31 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Trochę dziwne pytanie.
Co znaczy za szybki?
Czym dla Ciebie jest trudny teren?
Za szybki na 1 na reduktorze (4L)?
Jakie masz wtedy obroty silnika?

Autor:  marirus [ ndz maja 07, 2017 12:41 am ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Mam z tym samym silnikiem z załączonym reduktorem nie jest za szybki, raczej jest ok z kołami 29''. Też nie rozumiem twojego problemu :roll:

Autor:  endrupre [ ndz maja 07, 2017 8:30 am ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Już tłumaczę bo może to faktycznie dziwnie brzmi, ale była taka sytuacja, dość stromy podjazd korytem strumienia, duże głazy, jechałem na jedynce, dałem do pieca bo ciężko bylo a równocześnie przytrzymywałem na sprzęgle bo bym pourywał półosie, koledzy innymi samochodami przejeżdżali też na pełnym gazie ale spokojniej, stąd pytanie

Autor:  Kossta [ ndz maja 07, 2017 7:52 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Chyba tylko zmiana przełożeń Ci zostaje.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Autor:  danthe [ pn maja 08, 2017 8:07 am ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Na pewno jechałeś na 4L?

Jeśli uważasz, że za szybko to masz 2 wyjścia:
1. zmiana przełożeń w mostach na wolniejsze, jeśli masz aktualnie szybsze niż 5.125.
2. zmiana przełożeń w reduktorze na 4.24 - baaardzo wolne.

Teoretycznie jest jeszcze możliwość wstawienia wolniejszej skrzyni z nowszej gvitary, ale nikt jeszcze tego nie ogarnął.

Autor:  marirus [ pn maja 08, 2017 3:42 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Nie wiem jak w automacie ale manual ma w mostach 4.300, szybsze ma tylko GVI HDI. I ten twuj przypadek jest dość nie typowy z racji tego że seryjnie w Vitarach i Grand Vitarach I reduktor ma przełożenie 1:1.814. Ale też faktem jest że przy większych kołach auto staje się szybsze ale bez szału.

Autor:  endrupre [ pn maja 08, 2017 4:26 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Bardziej mi się podoba opcja ze zmianami przełożeń w reduktorze , coś więcej mi możesz napisać?

Autor:  KrystianT [ pn maja 08, 2017 6:37 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

endrupre pisze:
Bardziej mi się podoba opcja ze zmianami przełożeń w reduktorze , coś więcej mi możesz napisać?
Kupujesz np.: http://radzikone.pl/zwolnione-przelozen ... -vitara-gv i wymieniasz środek...
Jeżeli masz skrzynię manualną, to może ci też pomóc wymiana na automat - nie będziesz wtedy musiał męczyć sprzęgła, bo w automacie to się "samo" robi.

Autor:  endrupre [ pn maja 08, 2017 7:13 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Opcja Radzika fajna, ale cena powala :( , nie ma tańszej drogi?

Autor:  marirus [ pn maja 08, 2017 8:18 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Tańsza opcja to wolniejsze przełożenia w mostach.

Autor:  endrupre [ pn maja 08, 2017 9:34 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Tylko pytanie jak to się odbije na czarnym?

Autor:  kacjen [ pn maja 08, 2017 11:09 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Przełożenia 4,24 (te drogie) można też kupić za 560 dolców w stanach.
One NIE zwalniają auta na czarnym, bo w reduktorze GV/Vitara nie ma takiej możliwości.
W terenie na reduktorze jest ekstremalnie wolno - dla mnie bajka, jesli masz duże koła (naprawdę duże) samochód ma taki moment, że wspina się na drzewa jak zahaczysz kołem.

Opcja nr. 2 czyli przełożenia w mostach. Jeśli założysz 4,875 lub 5,125 (a zdaje się że masz 4,3) to zyskasz kilkanaście procent.
Zauważalne, ale bez ogromnej różnicy. Wolniejsze przełożenia będą trochę bardziej podatne na zmielenie, bo mają mniejsze żeby.
Wolniej będzie i na drodze i w terenie. Ale zniwelujesz efekt wiekszych kół i raczej bedzie lepiej i na czarnym i w terenie.

Opcja nr 3. Swap reduktora - samurai, dyskoteka... co tam chcesz. Dużo dłubania, spore koszty, efekt zazwyczaj świetny, ale to rozwiązanie do zmot.

nr. 4 skrzynia -Można kombinować bo manuale są różne, ale tu nie doradzę bo nie przerabiałem tematu. Automat to inna bajka - na tym gruncie ma przewagę.

Autor:  himself [ wt maja 09, 2017 4:43 am ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Jak za szybka to trzeba sie przezucic na cross country ;]
P.s warto do takiej sytuacji dorzucic jakos film dla porownania. Bo z tego co piszesz to ciezko rozkminic o co chodzi tak na prawde.

Autor:  radzik071 [ wt maja 09, 2017 7:23 am ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

endrupre
danthe pisze:
Na pewno jechałeś na 4L?...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/