suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Grand za szybki w terenie http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=17723 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | endrupre [ wt maja 09, 2017 8:45 pm ] |
Tytuł: | Re: Grand za szybki w terenie |
Może nie jestem takim starym wyjadaczem jak Wy, ale potrafię rozróżnić na jakim biegu jadę i na jakich przełożeniach, jak ktoś jeździ po łąkach w cros cantry to mu to pewnie nie przeszkadza , ale ja piszę o trudnym terenie górskim, głazach w korycie strumieni i jak by nie było problemu to bym Wam d... y nie zawracał! Dziękuję tym którzy rzeczowo do sprawy podeszli i coś mi powyjaśniali |
Autor: | kacjen [ wt maja 09, 2017 11:44 pm ] |
Tytuł: | Re: Grand za szybki w terenie |
Ja dokładnie rozumiem o co chodzi Sam lubię jeździć "taśtasiem" po pniakach, pieńkach itp bez walki ze sprzęgłem - płynnie. |
Autor: | radzik071 [ śr maja 10, 2017 9:44 am ] |
Tytuł: | Re: Grand za szybki w terenie |
Danthe pytał o 4L bo wierz mi, że nie takie cuda już na forum były, więc lepiej spytać. Jak chcesz bardzo wolno to polecam 4.24 do reduktora. Napisz jeszcze jakie masz przełożenia w mostach. Tu masz prosty sposób na sprawdzenie: http://radzikone.pl/przelozenia-mostow-vitara-gv (powinieneś mieć 4.3 lub 3.9 czyli najszybsze i z najsłabszymi zębami) Jak chcesz użytkować GV w cięższym terenie to i tak musisz wymienić kosz satelit w przednim moście na Vitarowy lub samuraia to przy okazji można zmienić przełożenia w mostach na wolniejsze np z GV benzyna - 4.875 W tylnym moście dużo łatwiej bo wymieniasz całą główkę mostu na taką z GV a są tanie Za to Twoja tylna główka jest droga bo ma słabe zęby i lepiej się sprzedaje. Daj znać z Twoimi przełożeniami bo jak masz 3.9 to zmiana na 4.8 da jakieś 20% zwolnienia a to już jest odczuwalne. |
Autor: | endrupre [ śr maja 10, 2017 7:24 pm ] |
Tytuł: | Re: Grand za szybki w terenie |
Myślę że przełożenia są fabryczne 4.3 , nikt tam nic nie mieszał , koła mam 31cali bo to też istotne , najlepiej mi z Waszych rad pasują 4.24 do reduktora tylko cholera ta cena , myślę że trzeba będzie się poważnie zastanowić nad tym rozwiązaniem ńa razie priorytetem jest wyciągareczka , chyba że ktoś gdzieś słyszał o używanym reduktorze z takimi przełożeniami ? |
Autor: | danthe [ czw maja 11, 2017 9:08 am ] |
Tytuł: | Re: Grand za szybki w terenie |
Mam 4.24 u mnie. Musisz być swiadom że to BARDZO zwolni przełożenia 4L. 2.5 raza wolniej. Vmax na 5 biegu będzie 50kmh przy 6000 rpm. |
Autor: | Przemo_Rzeszów [ czw maja 11, 2017 11:14 am ] |
Tytuł: | Re: Grand za szybki w terenie |
Szkoda że nie ma zwolnienia reduktora o np ok. 30-50% od fabrycznego. U mnie vitce 1.6 8v z 235/75r15 pod strome podjazdy jak nie ma się gdzie rozpędzić w lesie to nie wyjadę na reduktorze na 2 a jedynka za wolna i grzebie. Przeważnie niewiele brakuje ale niestety duszę silnik na 2 i trzeba powoli nieraz z 50 metrów w dół się staczac i próbować od nowa. Jedynie chyba zmiana silnika pozostaje na mocniejszy ale nie wiem czy 16v sobie poradzi. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | danthe [ czw maja 11, 2017 12:56 pm ] |
Tytuł: | Re: Grand za szybki w terenie |
I bieg bez reduktora (czyli na 4H) jest wolniejszy niż II na 4L. Wiec czasami można go używać na takie podjazdy jak na 4L I za wolny a na II nie ma siły. Ponizej tabelka przełożeń z uwzględnieniem mostów 4,3 i kół 31" Kod: H L L4.24 |
Autor: | Przemo_Rzeszów [ czw maja 11, 2017 1:57 pm ] |
Tytuł: | Re: Grand za szybki w terenie |
Ale czy można w locie po wysprzegleniu przełączyć z 4l na 4h i na odwrót? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | kacjen [ czw maja 11, 2017 3:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Grand za szybki w terenie |
Nie i nigdy nie próbuj, chyba że chcesz żeby zębatki reduktora dostały próchnicy Tylko po zatrzymaniu |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |