suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Grand za szybki w terenie
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=17723
Strona 2 z 2

Autor:  endrupre [ wt maja 09, 2017 8:45 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Może nie jestem takim starym wyjadaczem jak Wy, ale potrafię rozróżnić na jakim biegu jadę i na jakich przełożeniach, jak ktoś jeździ po łąkach w cros cantry to mu to pewnie nie przeszkadza , ale ja piszę o trudnym terenie górskim, głazach w korycie strumieni i jak by nie było problemu to bym Wam d... y nie zawracał! Dziękuję tym którzy rzeczowo do sprawy podeszli i coś mi powyjaśniali

Autor:  kacjen [ wt maja 09, 2017 11:44 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Ja dokładnie rozumiem o co chodzi
Sam lubię jeździć "taśtasiem" po pniakach, pieńkach itp bez walki ze sprzęgłem - płynnie.

Autor:  radzik071 [ śr maja 10, 2017 9:44 am ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Danthe pytał o 4L bo wierz mi, że nie takie cuda już na forum były, więc lepiej spytać.

Jak chcesz bardzo wolno to polecam 4.24 do reduktora.
Napisz jeszcze jakie masz przełożenia w mostach. Tu masz prosty sposób na sprawdzenie:
http://radzikone.pl/przelozenia-mostow-vitara-gv
(powinieneś mieć 4.3 lub 3.9 czyli najszybsze i z najsłabszymi zębami)

Jak chcesz użytkować GV w cięższym terenie to i tak musisz wymienić kosz satelit w przednim moście na Vitarowy lub samuraia to przy okazji można zmienić przełożenia w mostach na wolniejsze np z GV benzyna - 4.875
W tylnym moście dużo łatwiej bo wymieniasz całą główkę mostu na taką z GV a są tanie :) Za to Twoja tylna główka jest droga bo ma słabe zęby i lepiej się sprzedaje.

Daj znać z Twoimi przełożeniami bo jak masz 3.9 to zmiana na 4.8 da jakieś 20% zwolnienia a to już jest odczuwalne.

Autor:  endrupre [ śr maja 10, 2017 7:24 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Myślę że przełożenia są fabryczne 4.3 , nikt tam nic nie mieszał , koła mam 31cali bo to też istotne , najlepiej mi z Waszych rad pasują 4.24 do reduktora tylko cholera ta cena :( , myślę że trzeba będzie się poważnie zastanowić nad tym rozwiązaniem ńa razie priorytetem jest wyciągareczka :) , chyba że ktoś gdzieś słyszał o używanym reduktorze z takimi przełożeniami ?

Autor:  danthe [ czw maja 11, 2017 9:08 am ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Mam 4.24 u mnie.
Musisz być swiadom że to BARDZO zwolni przełożenia 4L. 2.5 raza wolniej. Vmax na 5 biegu będzie 50kmh przy 6000 rpm.

Autor:  Przemo_Rzeszów [ czw maja 11, 2017 11:14 am ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Szkoda że nie ma zwolnienia reduktora o np ok. 30-50% od fabrycznego. U mnie vitce 1.6 8v z 235/75r15 pod strome podjazdy jak nie ma się gdzie rozpędzić w lesie to nie wyjadę na reduktorze na 2 a jedynka za wolna i grzebie. Przeważnie niewiele brakuje ale niestety duszę silnik na 2 i trzeba powoli nieraz z 50 metrów w dół się staczac i próbować od nowa. Jedynie chyba zmiana silnika pozostaje na mocniejszy ale nie wiem czy 16v sobie poradzi.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Autor:  danthe [ czw maja 11, 2017 12:56 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

I bieg bez reduktora (czyli na 4H) jest wolniejszy niż II na 4L. Wiec czasami można go używać na takie podjazdy jak na 4L I za wolny a na II nie ma siły.

Ponizej tabelka przełożeń z uwzględnieniem mostów 4,3 i kół 31"
Kod:
    H       L        L4.24
1   15.69   28.56    66.55      -   -   -
2   8.38   15.26    35.55      -   -   -
3   5.93   10.80    25.16      -   -   -
4   4.30   7.83     18.23      -   -   -
5   3.70   6.73     15.68   

Autor:  Przemo_Rzeszów [ czw maja 11, 2017 1:57 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Ale czy można w locie po wysprzegleniu przełączyć z 4l na 4h i na odwrót?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Autor:  kacjen [ czw maja 11, 2017 3:14 pm ]
Tytuł:  Re: Grand za szybki w terenie

Nie i nigdy nie próbuj, chyba że chcesz żeby zębatki reduktora dostały próchnicy :)
Tylko po zatrzymaniu

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/