suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 12:50 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 25, 2017 6:56 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 16, 2016 2:00 pm
Posty: 314
Lokalizacja: Gierałtowice
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Panowie poczytałem info a ten temat ale nie mam jednoznacznej odpowiedzi...
Chcę wymienić moją zjechana skrzynie manual na automat 3 biegowy. Nie zamulę auta ? Lift 4 i opony simex 235/75/15.
Auto nie jest w trasę ale czasem w teren jadę 30 km po asfalcie ... w terenie wiadomo reduktor ... Mosty 5,125

_________________
Lift 4" RadzikONE Body Lift 2 " T3 - 235/75/15



https://get.google.com/albumarchive/110 ... source=pwa


Na górę
Post: wt kwie 25, 2017 7:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 28, 2011 4:28 pm
Posty: 536
nie zamulisz a automatach seryjnie sa przełozenia 4,6 wiec jak załozysz automata do 5,125 to dodasz mu werwy

_________________
szalone 1.6 8V 30'' mercedes stal escape 12000lbs x 2
KTM 620
HONDA CRF 450
SPRZĄTACZKA:)


Na górę
Post: śr kwie 26, 2017 5:32 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 16, 2016 2:00 pm
Posty: 314
Lokalizacja: Gierałtowice
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Dzieki za info w takim razie ryzykuję i szukam swapu ...

_________________
Lift 4" RadzikONE Body Lift 2 " T3 - 235/75/15



https://get.google.com/albumarchive/110 ... source=pwa


Na górę
Post: śr kwie 26, 2017 5:35 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 16, 2016 2:00 pm
Posty: 314
Lokalizacja: Gierałtowice
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
A jak wygląda topienie automatu względem manuala ? Wiadomo manual to zalane sprzęgło i pełno błota w środku może od tego pada docisk i łożysko... Niby wszystko chodzi ale wydaje takie odgłosy że strach jechać gdzieś dalej ;)

_________________
Lift 4" RadzikONE Body Lift 2 " T3 - 235/75/15



https://get.google.com/albumarchive/110 ... source=pwa


Na górę
Post: śr kwie 26, 2017 10:00 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Automat gorzej się napędza od manuala (jest utrata mocy). Nie można też ruszyć gwałtownie czyli strzelić ze sprzęgła. Bardzo słabe hamowanie biegami.
Reszta to tylko plusy:
- bezawaryjność
- delikatny dla napędów
- można łatwo ruszać stojąc na stromej górce (w manualu albo palisz sprzęgło albo kopiesz doły.)
- automat bezkonkurencyjny przy używaniu wyciągarki - dajesz lekko gazu żeby pomóc windzie ale nie musisz mieszać kołami i kopać.
- precyzja gdy np na rajdzie stoisz na górce i brakuje Ci 2 cm to lekko gazu i już.
- całkowicie odporny na topienie. Trzeba tylko zadbać o stan wężyka odpowietrznika i dać go najlepiej aż do sufitu :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr kwie 26, 2017 1:35 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Przelozenia automatu sa teoretycznie na korzysc. jedynka jest dluzsza niz jedynka w manualu ale krotsza niz dwojka a w vitarze z manualem 8v zwykle jedynka jest za krotka a dwojka za dluga.
Mam taki zestaw i robi ok ;) na 31'.

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: śr kwie 26, 2017 8:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 28, 2011 4:28 pm
Posty: 536
popieram radzika i daj dobra chłodnice oleju

_________________
szalone 1.6 8V 30'' mercedes stal escape 12000lbs x 2
KTM 620
HONDA CRF 450
SPRZĄTACZKA:)


Na górę
Post: śr kwie 26, 2017 9:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 16, 2016 2:00 pm
Posty: 314
Lokalizacja: Gierałtowice
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
W forumowym magazynie nic nie ma... ;) jak znajdę konkret swap w dobrej cenie biorę...

_________________
Lift 4" RadzikONE Body Lift 2 " T3 - 235/75/15



https://get.google.com/albumarchive/110 ... source=pwa


Na górę
Post: czw kwie 27, 2017 5:52 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
radzik071 pisze:
Automat gorzej się napędza od manuala (jest utrata mocy). Nie można też ruszyć gwałtownie czyli strzelić ze sprzęgła. Bardzo słabe hamowanie biegami.
Reszta to tylko plusy:
- bezawaryjność
- delikatny dla napędów
- można łatwo ruszać stojąc na stromej górce (w manualu albo palisz sprzęgło albo kopiesz doły.)
- automat bezkonkurencyjny przy używaniu wyciągarki - dajesz lekko gazu żeby pomóc windzie ale nie musisz mieszać kołami i kopać.
- precyzja gdy np na rajdzie stoisz na górce i brakuje Ci 2 cm to lekko gazu i już.
- całkowicie odporny na topienie. Trzeba tylko zadbać o stan wężyka odpowietrznika i dać go najlepiej aż do sufitu :)


Niby racja, ale jeździsz na jednej skrzyni od początku w białasie :?: :mrgreen:
w mojej byłej vitarce skrzynia aut. padła po roku upalania w ternie. Fakt większa precyzja prowadzenia i do przejazdów technicznych super sprawa, ale z silnikiem 1.6 to dobrze nie jedzie. Nie rozbujasz auta, nie strzelisz ze sprzęgła. Jak automat to z większym silnikiem. Pod górkę też kiedyś chciałem podjechać 2 cm i coś jebło w skrzyni i od tamtej pory na biegu staczała się w dół :wink: :lol: a powinna stać w miejscu na biegu :mrgreen:


Na górę
Post: czw kwie 27, 2017 10:56 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
skrzynie zmieniłem raz na 4 biegową z 16v bo ma krótszą jedynkę.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw kwie 27, 2017 11:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 16, 2016 2:00 pm
Posty: 314
Lokalizacja: Gierałtowice
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Strzelić zawsze coś może i na to nie ma rady ... Wolał bym jednak wracać na zepsutej skrzyni auto niż na lawecie z spalonym lub zalanym sprzęgle ... Oczywiście da się zrobić wytrzymałe sprzęgło itp ale koszty pewno podobne jak swap na automat ...

_________________
Lift 4" RadzikONE Body Lift 2 " T3 - 235/75/15



https://get.google.com/albumarchive/110 ... source=pwa


Na górę
Post: czw kwie 27, 2017 7:42 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Gdyby automat do Vitary 2.0 był bardziej popularny to już dawno bym miał to u mnie pod pokładem.
Mniej więcej co 2 lata wymieniam sprzęgło w manualu. Skrzynia już się kończy powoli.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw kwie 27, 2017 9:52 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Jarek91 pisze:
Strzelić zawsze coś może i na to nie ma rady ... Wolał bym jednak wracać na zepsutej skrzyni auto niż na lawecie z spalonym lub zalanym sprzęgle ... Oczywiście da się zrobić wytrzymałe sprzęgło itp ale koszty pewno podobne jak swap na automat ...


To jeszcze pamietaj o rozruszniku. Już kuwa raz miałem akcje, że zgasilem dziada i później zonk i jak to odpalić. Radzik w białasie coś tam motał na linkę od ascony :mrgreen:


Na górę
Post: pt kwie 28, 2017 7:37 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Fakt, że to kolejny minus - brak możliwości odpalania na pych.
Niestety trzeba wozić zapasowy rozrusznik.
Wymiana w terenie 15 minut :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob kwie 29, 2017 8:30 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 28, 2011 4:28 pm
Posty: 536
a gdyby zamiastATFIII zalac olejem klasy ATF II to co bu sie stało??pytam bo kolejny raz moja skrzynia napiła sie wody i niby człowiek robi wymiane dynamiczna to zawsze jest mleko w skrzyni :( a wiadomo olej jest w cenie , pytam własnie dla oszczędności bo ATF II jest sporo tańszy

_________________
szalone 1.6 8V 30'' mercedes stal escape 12000lbs x 2
KTM 620
HONDA CRF 450
SPRZĄTACZKA:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl