suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

przedni most raz jeszcze najlepsza zmota jaka ???
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=1785
Strona 1 z 2

Autor:  jankins [ sob kwie 04, 2009 6:33 pm ]
Tytuł:  przedni most raz jeszcze najlepsza zmota jaka ???

Sie ma wszystkim przeczytałem chyba wszystkie tematy odnośnie przedniego mostu i mam jeden mętlik w głowie !!!
auto użytkowane jest jako jedno w rodzinie więc sztywny most odpada niestety . zastanawiam się nad ...
1. półmost od Grand vitary stalowy .
2. blokada LockRight - Vitara most przedni (kompletna blokada z koszem zmontowana przez Trail Tough; półosie 22
ząbki)

LockRight - Vitara most przedni (kompletna blokada z koszem zmontowana przez Trail Tough; półosie 26 ząbków) -

pisaliście że to najlepsze rozwiązanie lub tańsza wersja LOCKRIGHT automatic bez kosza tańsza
http://www.puresuzuki.com/lockright.htm
moja vitara to 1990 r 8v więc nie wiem ile mam tych ząbków ??? chyba trzeba będzie rozebrać i zobaczyć ....

3. pozostaje kwestia półosi wewnetrznej która lubi się urawać jaką włożyć ???

4. no i najgorsza sprawa te półoski które sie tak często urywają ...
ja narazie jestem tym szczęśliwcem który jeszcze nic nie urwał ale po zmianie na koła 29 cywilzowane mt -ki mam
poważne oboawy sądząc po wypowiedziach wielu osób !!!

ARB odpada bo to już bardzo duży koszt a ja nie jeżdżę w rajdach tylko tak raz na jakiś czas ale wtedy ostro ...

przede wszystkim zależy mi na niezawodności jako że to moje jedyne auto he he ....

koszt wiadomo że nie będzie to 2 tyś tylko grubo grubo więcej ale już się zdecydowałem więc ....

żeby dać trochę jasności co do mojej zmoty to przód sprężyny mercedes obcięte 1i 1/4 zwoju
maks pancerna kołyska po tuningu poprzednia nie wytrzymała .
opuszczony most 2,7 cm . wzmocnienie między wachaczami wspawnany profil zamknięty .
pod spodem jako że most jest opuszczony a żeby nie wozić << tony błota jak napisali tu koledzy z forum >>
dwa kawałki resora osłaniają gruszkę półmostu to tyle teraz prosiłbym o jakieś dobre rady ....

Autor:  jankins [ pt kwie 10, 2009 6:36 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most raz jeszcze najlepsza zmota jaka ???

Widzę że nikomu nie chce się naskrobać chociaż parę słów żeby mnie chociaż trochę nakierować
nie mówię już o takich co mają super zmoty więc trzeba chyba zamknąć
ten temat i już :cry: ...

Autor:  slaw [ pt kwie 10, 2009 8:50 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most raz jeszcze najlepsza zmota jaka ???

jankins pisze:
Widzę że nikomu nie chce się naskrobać chociaż parę słów żeby mnie chociaż trochę nakierować
nie mówię już o takich co mają super zmoty więc trzeba chyba zamknąć
ten temat i już :cry: ...


bo to nie takie proste
jest kilka opcji mostu z gv

1 obudowa gv reszta z twojego mostu
2obudowa gv kosz satetów 2,0 v6 pólos wewnerzna mostu 2,0 v6 przegób prawy do mostu 2,0 6 reszta standart
wzmacnia most i półosie w moscie przeguby zew standart
3 obudowa gv przerobiony kosz satelitów póoska w moscie gv dorobione trzonki przegóbów i wszystkie przeguby z gv
bardzo mocna konstrukcjia

jak nic ci nie odpowiada to sztywny most :wink:

Autor:  klark [ sob kwie 11, 2009 7:04 am ]
Tytuł:  Re: przedni most raz jeszcze najlepsza zmota jaka ???

a mozna orientacyjny koszt tych trzech opcji? zwlaszcza tej pierwszej

Autor:  slaw [ sob kwie 11, 2009 8:36 am ]
Tytuł:  Re: przedni most raz jeszcze najlepsza zmota jaka ???

to wszystko zalezy za ile kupimy most z gv

Autor:  jankins [ sob kwie 11, 2009 6:22 pm ]
Tytuł:  Wielkie Dzięki dla Slaw !!!

Dzięki wielkie własnie o to mi chodziło o takie nakierowanie mnie !!!
ta 3 opcja najbardziej by mi odpowiadała teraz tylko pytanie .
Most stalowy Grand Vitara + Takie coś znalazłem ... Blokada mostu 100% LOCK - RIGHT pełna 100% (AUTOMATYCZNA)
BLOKADA MOSTU DO SUZUKI Vitara
BLOKADA PRZY PRZEŁOŻENIU NIE WIĘKSZYM OD 5,14:1 JEST NIEZRYWALNA! tak ktoś kto sprzedawał napisał ???
lub zwykła Blokada mostu LOCK - RIGHT.
Lub to 3 rozwiązanie które przedstawiłeś tylko jaki kosz tam trzeba założyć ????
mam dostęp do półprofesjonalnego warsztatu więć rzeczy typu dotaczanie pasowanie spawanie nie przerażają mnie
więc wolałbym to najmocniejsze rozwiązanie które podałeś prosiłbym troszkę wiecej szczegółów jeśli to nie problem ...
Sztywny most niestety odpada ze względu na uniwersalność mojego autka które tarktuje równierz jako taką małą
wyprawówkę pozdrawiam :!: ....

Autor:  davejr [ sob kwie 11, 2009 8:01 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most raz jeszcze najlepsza zmota jaka ???

A to nie jest czasami tak, że od gv benzyny jest alu a od gv diesla jest stalowy?

Autor:  Art_zgl [ sob kwie 11, 2009 8:33 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most raz jeszcze najlepsza zmota jaka ???

davejr pisze:
A to nie jest czasami tak, że od gv benzyny jest alu a od gv diesla jest stalowy?

Od diesla jest stalowy jak najbardziej, a co do benzyny GV to ma go most z GV 2,5 V6

Autor:  WOLVERINE [ sob kwie 11, 2009 11:14 pm ]
Tytuł:  Re: Wielkie Dzięki dla Slaw !!!

jankins pisze:
BLOKADA PRZY PRZEŁOŻENIU NIE WIĘKSZYM OD 5,14:1 JEST NIEZRYWALNA! tak ktoś kto sprzedawał napisał ???


nie ma niezrywalnych rzeczy... wszystko idzie ukręcić ...

Autor:  Masmo [ wt kwie 14, 2009 11:41 am ]
Tytuł:  Re: Wielkie Dzięki dla Slaw !!!

jankins pisze:
Dzięki wielkie własnie o to mi chodziło o takie nakierowanie mnie !!!
ta 3 opcja najbardziej by mi odpowiadała teraz tylko pytanie .
Most stalowy Grand Vitara + Takie coś znalazłem ... Blokada mostu 100% LOCK - RIGHT pełna 100% (AUTOMATYCZNA)
BLOKADA MOSTU DO SUZUKI Vitara
BLOKADA PRZY PRZEŁOŻENIU NIE WIĘKSZYM OD 5,14:1 JEST NIEZRYWALNA! tak ktoś kto sprzedawał napisał ???
lub zwykła Blokada mostu LOCK - RIGHT. ....

Nie ma zwykłych czy niezwykłych Lock-Rightów. Z tego co się orientuje to do Vitary tylko jedna firma robi Lock-Righty do przodu (trail tought). Lock Right to chyba najprostrza sprawa: kupujesz cały kosz z blokadą, wymieniasz i po robocie. I to że jest niezrywalna oznacza że prędzej urwiesz przegób lub półoś niż LR :wink:
jankins pisze:
Lub to 3 rozwiązanie które przedstawiłeś tylko jaki kosz tam trzeba założyć ????
mam dostęp do półprofesjonalnego warsztatu więć rzeczy typu dotaczanie pasowanie spawanie nie przerażają mnie
więc wolałbym to najmocniejsze rozwiązanie które podałeś prosiłbym troszkę wiecej szczegółów jeśli to nie problem ...
Sztywny most niestety odpada ze względu na uniwersalność mojego autka które tarktuje równierz jako taką małą
wyprawówkę pozdrawiam :!: ....

Z półosiami z GV jest ten problem że są za długie, ale o tym było....
W zasadzie nie ma rozwiązań idealnych, jedno jest pewnie że aluminową obudowę trzeba wymienić, bo jak ostatnio przetestował jeden z nas nie wytrzymuje nawet seryjnej wielkości zimówek :evil: .

Autor:  jankins [ śr kwie 15, 2009 9:21 pm ]
Tytuł:  Fajnie że jeszcze bardziej rozjasniłeś mi temat ...

Dzięki wielkie Masmo że napisałeś na ten temat i że chciało Ci się choć ten temat był już wielokrotnie poruszany wiem że
masz !!!
niezłą zmotę mógłbyś dokładnie opisać ten twój wspaniały przedni ,, most ,, ...
mam jeszcze pytanie ...
przód obudowa stalowa G V . blokada LockRight - Vitara most przedni (kompletna blokada z koszem zmontowana przez Trail
Tough; półosie 22 ząbki) ale wtedy jak dobrze myślę nie pasuje wewnętrzna półoś od G V do tej blokady i cała reszta od
GV to znaczy półośki zewnętrzne i przeguby , a jak zostawię oryginalną półoś od vitary 8v przy tej blokadzie to pozostaje
słaba wewnętrzna półoś i słabe zewnętrzne półośki jak rozwiązać ten problem ????? niby że mam opuszczony most, ale czy
olać blokadę i motać wszystko od G V żeby to wszystko było mniej awaryjne ,, czytaj nie urywało się ,,
to znaczy
most stalowy a reszta to już nie wiem sam ???? !!!!

Autor:  Masmo [ czw kwie 16, 2009 7:07 am ]
Tytuł:  Re: Fajnie że jeszcze bardziej rozjasniłeś mi temat ...

jankins pisze:
Dzięki wielkie Masmo że napisałeś na ten temat i że chciało Ci się choć ten temat był już wielokrotnie poruszany wiem że
masz !!!
niezłą zmotę mógłbyś dokładnie opisać ten twój wspaniały przedni ,, most ,, ...
mam jeszcze pytanie ...
przód obudowa stalowa G V . blokada LockRight - Vitara most przedni (kompletna blokada z koszem zmontowana przez Trail
Tough; półosie 22 ząbki) ale wtedy jak dobrze myślę nie pasuje wewnętrzna półoś od G V do tej blokady i cała reszta od
GV to znaczy półośki zewnętrzne i przeguby , a jak zostawię oryginalną półoś od vitary 8v przy tej blokadzie to pozostaje
słaba wewnętrzna półoś i słabe zewnętrzne półośki jak rozwiązać ten problem ????? niby że mam opuszczony most, ale czy
olać blokadę i motać wszystko od G V żeby to wszystko było mniej awaryjne ,, czytaj nie urywało się ,,
to znaczy
most stalowy a reszta to już nie wiem sam ???? !!!!


Mój przedni most ma obudowę stalową z GV, bebechy z Vitary 8V i LockRight na 22 frezy. W moście jeszcze nic nie urwałem, za to załatwiłem już 3 przegóby zewnętrzne prawe :mrgreen:

Jak się będziesz upierał na bebechy z GV to Lock Right też można kupić w wersji na 26-frezowe półosie. Nie jestem pewny czy będzie to pasowało do półosi z GV... Sławek napewno wie :wink: . Problem tak jak napisałem wcześniej jest taki że będziesz musiał motać dłuższe wahacze i przerabiać mocowanie amortyzatora bo półosie są za długie.

Co do tego czy olać blokadę czy nie to zależy czego oczekujesz od auta. Jeśli chcesz bawić się hard to blokadę trzeba mieć :!:

Autor:  jankins [ czw kwie 16, 2009 4:35 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most raz jeszcze najlepsza zmota jaka ???

No to z blokadą to co masz to jednak nie jest tak kolorowo bo i tak urywasz te prawe przeguby a mnie zależy nie o tyle na
blokadzie co na niezawodności konstrukcji , a czy Ty masz opuszczony przedni most to poprawia pracę półosiek
zewnętrznych i tak nie lecą . Osobiście myślałem że jak kupię blokadę i wsadzę do przedniego pół mostu to wzmocnię
cały przedni napęd ale to widzę nie do końca tak działa bo i tak lecą przeguby . Chyba że tak jak piszesz pasowała by ta
na 26 frezów do reszty bebechów z G V . dla mnie było by to idealne rozwiązanie , więcej szelestów ale blokada i
teoretycznie prawie niezniszczalna konstrukcja , ale jeżeli blokada nie podejdzie do bebechów z G V no to lipa pozostaje
motanie według wersji Slawa : 3 obudowa gv przerobiony kosz satelitów półośka w moście gv dorobione trzonki przegubów i
wszystkie przeguby z gv bardzo mocna konstrukcja . Wtedy lepiej wstawić ARB na tył ... fakt że trochę to będzie
kosztować ale nie od razu można mieć wszystko czasami trzeba małymi kroczkami byle do przodu .....
Pozdrawiam ...... :idea:

Autor:  Masmo [ pt kwie 17, 2009 7:48 am ]
Tytuł:  Re: przedni most raz jeszcze najlepsza zmota jaka ???

jankins pisze:
..... niezniszczalna konstrukcja ....

Takie określenie w OR nie występuje :wink: :lol:

Autor:  jankins [ ndz kwie 19, 2009 6:21 am ]
Tytuł:  Re: przedni most raz jeszcze najlepsza zmota jaka ???

Masmo nie będę z tobą polemizował czy takie określenie występuje w O.R bo co do nieprzewidzianych awarii to masz
rację ja napisałem że chodzi mi o jak największą niezawodność teoretycznie ....
ale jeżeli mam wydać kupę szelestów bo mam taki wymysł he he to wolę posiedzieć dłużej w warsztacie tydzień czy dwa ,
lecz zrobić to tak na fest jak radzi Slav czyli jak napisał bardzo mocna konstrukcja i tego się będę trzymał ...... :twisted:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/