suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 1:02 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 09, 2017 10:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Szukajcie a znajdziecie :!:
http://allegro.pl/przegub-zewnetrzny-su ... 78564.html
Z resztą, on chyba jest na tym forum :wink:


Na górę
Post: pt lis 10, 2017 8:52 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
A jednak... a czy ktoś mógłby coś więcej na temat tego przegubu napisać ?
Bo wiem że SKF przegubów napędowych nie produkował (podobnie jak nie produkuje pasków rozrządu które jednak sprzedaje w swoich SET`ach opatrzone swoim logo) i obstawiam ze na 100% to konfekcja. Czy to nie jest tak że w środku i tak siedzi jakiś NTY czy coś...
Wiele razy miałem do czynienia z rolkami rozrządu SKF która po wyjęciu z opakowania miała nabite logo i symbole INA tyle że INA w swoim pudełku kosztowała 100zł a ta sama w pudełku SKF 140...

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pt lis 10, 2017 10:24 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Daj se spokój z nowymi.
Całą prawą półoś hiszpańską oryginalną w bdb stanie można kupić za 100-150zł i to jedyna słuszna droga.
Nowe przeguby to szajs a wymiana nie jest łatwa bo przy ściąganiu przegubu zew. z półosi hiszpańskiej zawsze uszkadza się wieloklin na ośce i ciężko go zbić.
Szkoda pieniędzy i czasu na wymianę samego przegubu na nowy.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lis 10, 2017 11:06 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Na obecną chwilę moja prawa półoś wygląda jak na załączonym obrazku. I twierdzisz że zdjęcie tego kawałka kosza przegubu z półosi, zbicie go, przecięcie czy jak tam nie będzie proste i nie obejdzie się bez uszkodzenia frezów na niej ? To jak to było składane fabrycznie ? Termicznie ? (schłodzona półoś a resztę robi fizyka).
Co do tych używek, kpl, cały, oryginał, nie jest to głupi pomysł jednak przyznaję bez bicia że żółtodziób ze mnie (jeszcze) w materii dostawców części do Vitary a wiadomo że większość aukcji używek to co innego na zdjęciu a co innego przysyłają...


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pt lis 10, 2017 3:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Daj ogłoszenie w dziale "Kupię części" a zafane hienusie forumowe same zaoferują swoją pomoc.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: ndz lis 12, 2017 4:08 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Piasek80 pisze:
... I twierdzisz że zdjęcie tego kawałka kosza przegubu z półosi, zbicie go, przecięcie czy jak tam nie będzie proste i nie obejdzie się bez uszkodzenia frezów na niej ?...

Teraz już będzie proste bo trzyma się to tylko na pierścieniu zabezpieczającym na końcu ośki do którego teraz masz dostęp.
Jak przegub jest cały to niestety tego pierścienia nie zdejmiesz a zazwyczaj jest za bardzo rozgięty i przy zbijaniu przegubu pierścień zamiast się ścisnąć to się blokuje i ścina (albo pierścień albo frezy albo i to i to).

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lis 12, 2017 7:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Oki, spróbuję z nowym przegubem.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: śr lis 15, 2017 9:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Kończąc temat:
postanowiłem zainwestować w nowy przegub i poszedłem w NTY.
Po części dlatego że SKF jest droższy niż całe kpl półosie z używki i w razie jakby się operacja nie powiodła (o czym pisze radzik) i zniszczyłbym przy montażu/demontażu półoś lub przegub będę zmuszony i tak kupić drugą półoś zostając z kosztownym gratem.
Po części dlatego żeby się przekonać czy faktycznie przeguby akcesoryjne to lipa i nie ma co sobie nimi głowy zawracać. Jak wytrzyma z pół roku (i parę wyjazdów w teren) - warto zaryzykować bo to niewielkie pieniądze (ok 90zł) w wymianę samego przegubu. Jak urwę go znowu przy pierwszym zjeździe w teren wiadomo że nie ma co sobie du*y zawracać nimi tylko trzymać z jedną kpl półoś w używce w zapasie.
Zobaczymy.
Puki co przegub NTY wygląda na całkiem solidny produkt, dał się zamontować (osłona pasowała, opaski solidne) i auto znowu odżyło. Demontaż tego kawałka kosza jaki został na półosi koszmarny (znowu radzik miał rację), nie obyło się bez pomocy kątówki.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: czw lis 16, 2017 11:43 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Piasek80 pisze:
...nie obyło się bez pomocy kątówki.

To wyobraź sobie jak byś miał zbić przegób który jeszcze się nie rozpadł :)
Założyłeś nowy przegub zewnętrzny do półosi hiszpańskiej. Moje wróżba jest taka - teraz padnie przegub od strony mostu :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lis 16, 2017 12:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Nie wierzę we wróżby :twisted:
(ale profilaktycznie zaczynam się rozglądać za kpl półosią prawą)
:lol:

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: czw lis 16, 2017 5:26 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
To może profilaktycznie zacznij się rozglądać za kompletną półosią prawą z tym że japońską. Zniesie znacznie więcej niż hiszpanka.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw lis 16, 2017 7:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Ale to podejdzie P&P czy niezbędne są jakieś przeróbki ?

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: czw lis 16, 2017 8:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Powinno podejść bez problemu, chyba że masz hiszpanki z przegubem wewnętrznym na 26 frezów, bardzo rzadki to patent, ale ja na przykład miałem to szczęście :evil:


Na górę
Post: pt lis 17, 2017 9:10 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Wymiana hiszpańskich półosi na japońskie :
http://radzikone.pl/polosie-przednie-suzuki-vitara

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lis 17, 2017 10:14 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Widziałem ten tutorial ale ... obawiam się że przy moich zdolnościach manulanych popsuję i tyle. Zwłaszcza że fabrycznie tam te osłony przegubów są jakoś inaczej zarabiane/zaciskane że to praktycznie nierozbieralne. Bez bicia przyznaję że chętnie nabyłbym takiego już zrobionego gotowca

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl