suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Jak zlokalizować usterkę ?
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=18468
Strona 1 z 1

Autor:  piotrek_nn [ ndz gru 31, 2017 9:33 am ]
Tytuł:  Jak zlokalizować usterkę ?

Cześć. Jest problem. Auto stało baaardzo długo po różnych warsztatach. Ostatnio je odebrałem i jest tak : auto jedzie, zbiera się itd ale coś niemiłosiernie hałasuje . Jakby ktoś wrzucił kilo gwoździ do betoniarki. Sam silnik pracuje równo i cicho, więc pewnikiem coś w napędach. Vitarka była porozbierana (między innymi swap silnika z baleno) i składana z powrotem na tych samych zespołach- mosty , skrzynia, reduktor. Albo "fachowcy" coś źle poskładali albo po tylu miesiącach stania coś "nie odpaliło", albo jeszcze coś innego. Nie znam się , więc podpowiedzcie mi od czego i jak zacząć szukać ? Aha - pacjentem jest Vitara a sprzęgiełka mam automatyczne .

Autor:  NuVo [ ndz gru 31, 2017 10:11 am ]
Tytuł:  Re: Jak zlokalizować usterkę ?

Skąd klepie, jak klepie? Auto na podnośnik. Obracać ręką wały i koła, pólosie,albo niech drugi wsiądzie,odpali i wrzyci bieg. Później reduktor na każdej pozycji i to samo.

Na pewno szybciej zlokalizujesz usterkę jak się za to weźmiesz niż czekać aż ktoś podpowie sugestie.
Zbyt ogólnie opisałeś problem.

Autor:  KrystianT [ ndz gru 31, 2017 10:24 am ]
Tytuł:  Re: Jak zlokalizować usterkę ?

Możesz sprawdzić sprzęgło i skrzynię dając N na reduktorze, potem np. podnieść sam tył i testować na 2H... Ja bym stawiał na złe poskładanie, bo co by się miało w leżących częściach stać...

Autor:  piotrek_nn [ ndz gru 31, 2017 11:50 am ]
Tytuł:  Re: Jak zlokalizować usterkę ?

Podniosłem auto i kręciłem kołami.
Na 2H kręcąc lewym tylnym do przodu prawe kręci się do tył . I na odwrót. Nic nie klekocze. Czyli ok.
Na 4H kręcąc tylnym do przodu kręcą się przednie do przodu a drugie tylne w odwrotną stronę. Klekoce przy zmianie kierunku kręcenia. Chyba sprzęgiełka .
Na N jest tak samo.
Odpalę silnik jak podładuję aku :oops: .

Autor:  piotrek_nn [ ndz gru 31, 2017 12:07 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zlokalizować usterkę ?

Zanim aku się podładuje - czy tak powinno być? Jakoś nie lubię odkrytych zębatek na wierzchu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  NuVo [ ndz gru 31, 2017 12:18 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zlokalizować usterkę ?

Brakuke Ci tam blachy ktora osłania koło zamachowe.
Ktoś ją zapomniał zamontować.

Autor:  piotrek_nn [ ndz gru 31, 2017 1:15 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zlokalizować usterkę ?

No właśnie. I obawiam się , że to nie jedyna rzecz, której zapomnieli zamontować. :evil:

Autor:  NuVo [ ndz gru 31, 2017 2:22 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zlokalizować usterkę ?

Odpowietrzenie przedniego mostu też by się przydało zalożyć. (3 zdjecie, po prawej strinie łapy mostu, wystajacy w pionie króciec)

Autor:  piotrek_nn [ ndz gru 31, 2017 5:11 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zlokalizować usterkę ?

NuVo pisze:
Brakuke Ci tam blachy ktora osłania koło zamachowe.
Ktoś ją zapomniał zamontować.


Wygląda na to , że nie zapomniał, tylko nie chciało mu się kombinować. Rant miski olejowej prawie dotyka koła zamachowego i raczej nie wejdzie pomiędzy nie żadna blacha. Pytanie czy jest ona "absolutnie konieczna" czy tylko "wskazana".
Pytanie do tych co mają swap z baleno: jak u was z tą osłoną?

Odpowietrzenie mostu, to rozumiem gumowy przewód wyprowadzony raczej wysoko.

Odpaliłem auto na kobyłkach. Nic nie klekocze zarówno na jałowym jak i na biegu, przy wszystkich przełożeniach reduktora. Biegi też zmieniałem . Łącznie ze wstecznym.
Sprzęgiełka zasprzęglają i wysprzęglają. Koła kręcą przy czy mechanizm różnicowy sprawia , że od razu kręcą lewy tył i prawy przód. Jak lekko przyhamuję lewy tył to zaczyna kręcić prawy a jak przyhamuję prawy przód to kręci lewy.
Na wyłączonym silniku kręcąc wałem tylnym ręcznie - obracam koła. Z przodu analogicznie. Różnica jest taka , że wał przedni nie ma luzów a tylny obraca się ok. 1,5 cm zanim złapie .
Przełożenia skrzyni i reduktora wchodzą bez problemu.
Próbowałem szarpać skrzynią i reduktorem i nic. Siedzą sztywno.
Tak jak pisałem : w czasie jazdy hałas był naprawdę duży i metaliczny. Może być tak , że coś nap...la tylko pod obciążeniem?
Na razie nie wyjadę sprawdzić w terenie, bo muszę jeszcze parę drobiazgów pod autem ogarnąć a mam podniesione auto z czyściutkim podwoziem :wink: więc szkoda uwalić.

Autor:  bolus34 [ ndz gru 31, 2017 7:48 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zlokalizować usterkę ?

piotrek_nn pisze:
Pytanie do tych co mają swap z baleno: jak u was z tą osłoną?

Osłona jest.

Autor:  piotrek_nn [ ndz gru 31, 2017 8:12 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zlokalizować usterkę ?

Zakładam , że silnik i sprzęgło z baleno. A miska z 2.0 ? przerabiałeś coś w misce , żeby blacha się zmieściła?

Autor:  bolus34 [ ndz gru 31, 2017 8:39 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zlokalizować usterkę ?

piotrek_nn pisze:
Zakładam , że silnik i sprzęgło z baleno. A miska z 2.0 ? przerabiałeś coś w misce , żeby blacha się zmieściła?

Foty i opis w wątku 1.8 balem swap

Autor:  zielu3 [ wt sty 02, 2018 2:52 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zlokalizować usterkę ?

Osłonę załóż bo zaraz ci się tam bloga napcha i będzie po sprzęgle. A co do hałasu to ja bym obstawiał tuleje z fosfobrazu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/