suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Jak zlokalizować usterkę ? http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=18468 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | piotrek_nn [ ndz gru 31, 2017 9:33 am ] |
Tytuł: | Jak zlokalizować usterkę ? |
Cześć. Jest problem. Auto stało baaardzo długo po różnych warsztatach. Ostatnio je odebrałem i jest tak : auto jedzie, zbiera się itd ale coś niemiłosiernie hałasuje . Jakby ktoś wrzucił kilo gwoździ do betoniarki. Sam silnik pracuje równo i cicho, więc pewnikiem coś w napędach. Vitarka była porozbierana (między innymi swap silnika z baleno) i składana z powrotem na tych samych zespołach- mosty , skrzynia, reduktor. Albo "fachowcy" coś źle poskładali albo po tylu miesiącach stania coś "nie odpaliło", albo jeszcze coś innego. Nie znam się , więc podpowiedzcie mi od czego i jak zacząć szukać ? Aha - pacjentem jest Vitara a sprzęgiełka mam automatyczne . |
Autor: | NuVo [ ndz gru 31, 2017 10:11 am ] |
Tytuł: | Re: Jak zlokalizować usterkę ? |
Skąd klepie, jak klepie? Auto na podnośnik. Obracać ręką wały i koła, pólosie,albo niech drugi wsiądzie,odpali i wrzyci bieg. Później reduktor na każdej pozycji i to samo. Na pewno szybciej zlokalizujesz usterkę jak się za to weźmiesz niż czekać aż ktoś podpowie sugestie. Zbyt ogólnie opisałeś problem. |
Autor: | KrystianT [ ndz gru 31, 2017 10:24 am ] |
Tytuł: | Re: Jak zlokalizować usterkę ? |
Możesz sprawdzić sprzęgło i skrzynię dając N na reduktorze, potem np. podnieść sam tył i testować na 2H... Ja bym stawiał na złe poskładanie, bo co by się miało w leżących częściach stać... |
Autor: | piotrek_nn [ ndz gru 31, 2017 11:50 am ] |
Tytuł: | Re: Jak zlokalizować usterkę ? |
Podniosłem auto i kręciłem kołami. Na 2H kręcąc lewym tylnym do przodu prawe kręci się do tył . I na odwrót. Nic nie klekocze. Czyli ok. Na 4H kręcąc tylnym do przodu kręcą się przednie do przodu a drugie tylne w odwrotną stronę. Klekoce przy zmianie kierunku kręcenia. Chyba sprzęgiełka . Na N jest tak samo. Odpalę silnik jak podładuję aku . |
Autor: | piotrek_nn [ ndz gru 31, 2017 12:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak zlokalizować usterkę ? |
Zanim aku się podładuje - czy tak powinno być? Jakoś nie lubię odkrytych zębatek na wierzchu. |
Autor: | NuVo [ ndz gru 31, 2017 12:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak zlokalizować usterkę ? |
Brakuke Ci tam blachy ktora osłania koło zamachowe. Ktoś ją zapomniał zamontować. |
Autor: | piotrek_nn [ ndz gru 31, 2017 1:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak zlokalizować usterkę ? |
No właśnie. I obawiam się , że to nie jedyna rzecz, której zapomnieli zamontować. |
Autor: | NuVo [ ndz gru 31, 2017 2:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak zlokalizować usterkę ? |
Odpowietrzenie przedniego mostu też by się przydało zalożyć. (3 zdjecie, po prawej strinie łapy mostu, wystajacy w pionie króciec) |
Autor: | piotrek_nn [ ndz gru 31, 2017 5:11 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak zlokalizować usterkę ? |
NuVo pisze: Brakuke Ci tam blachy ktora osłania koło zamachowe. Ktoś ją zapomniał zamontować. Wygląda na to , że nie zapomniał, tylko nie chciało mu się kombinować. Rant miski olejowej prawie dotyka koła zamachowego i raczej nie wejdzie pomiędzy nie żadna blacha. Pytanie czy jest ona "absolutnie konieczna" czy tylko "wskazana". Pytanie do tych co mają swap z baleno: jak u was z tą osłoną? Odpowietrzenie mostu, to rozumiem gumowy przewód wyprowadzony raczej wysoko. Odpaliłem auto na kobyłkach. Nic nie klekocze zarówno na jałowym jak i na biegu, przy wszystkich przełożeniach reduktora. Biegi też zmieniałem . Łącznie ze wstecznym. Sprzęgiełka zasprzęglają i wysprzęglają. Koła kręcą przy czy mechanizm różnicowy sprawia , że od razu kręcą lewy tył i prawy przód. Jak lekko przyhamuję lewy tył to zaczyna kręcić prawy a jak przyhamuję prawy przód to kręci lewy. Na wyłączonym silniku kręcąc wałem tylnym ręcznie - obracam koła. Z przodu analogicznie. Różnica jest taka , że wał przedni nie ma luzów a tylny obraca się ok. 1,5 cm zanim złapie . Przełożenia skrzyni i reduktora wchodzą bez problemu. Próbowałem szarpać skrzynią i reduktorem i nic. Siedzą sztywno. Tak jak pisałem : w czasie jazdy hałas był naprawdę duży i metaliczny. Może być tak , że coś nap...la tylko pod obciążeniem? Na razie nie wyjadę sprawdzić w terenie, bo muszę jeszcze parę drobiazgów pod autem ogarnąć a mam podniesione auto z czyściutkim podwoziem więc szkoda uwalić. |
Autor: | bolus34 [ ndz gru 31, 2017 7:48 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak zlokalizować usterkę ? |
piotrek_nn pisze: Pytanie do tych co mają swap z baleno: jak u was z tą osłoną? Osłona jest. |
Autor: | piotrek_nn [ ndz gru 31, 2017 8:12 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak zlokalizować usterkę ? |
Zakładam , że silnik i sprzęgło z baleno. A miska z 2.0 ? przerabiałeś coś w misce , żeby blacha się zmieściła? |
Autor: | bolus34 [ ndz gru 31, 2017 8:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak zlokalizować usterkę ? |
piotrek_nn pisze: Zakładam , że silnik i sprzęgło z baleno. A miska z 2.0 ? przerabiałeś coś w misce , żeby blacha się zmieściła? Foty i opis w wątku 1.8 balem swap |
Autor: | zielu3 [ wt sty 02, 2018 2:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak zlokalizować usterkę ? |
Osłonę załóż bo zaraz ci się tam bloga napcha i będzie po sprzęgle. A co do hałasu to ja bym obstawiał tuleje z fosfobrazu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |