suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 5:35 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 02, 2018 10:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 03, 2017 10:49 am
Posty: 65
Lokalizacja: Olszyna
Model: XJ
Witam

Motamy z kolegą pierwszy projekt i potrzebujemy trochę rad i podpowiedzi.
Wiem, że tematy o sztywnym moście już były ale są przeważnie sprzed grubych kilku lat, foty nie działają, a w dodatku jednak jest tam więcej pytań jak odpowiedzi.

Więc przechodząc do rzeczy:

Mamy szeroki most z samuraia 1.3, kosz 4 satelitowy, wahacze i mocowania wahaczy i sprężyn od jimnego i potrzebujemy to poskładać do kupy.
Zrobiliśmy już pierwszy błąd (?) jakim jest zrobienie mocowań wahaczy po zewnętrznej stronie ramy. Niestety widzimy, żę będzie to powodowało problem ze skrętem, nawet przy felgach z minusowym ET i dystansami. Sugerowaliśmy się fotkami jakie udało mi się znaleźć tutaj na forum.

I teraz pytanie do osób, które już takie rzeczy przerobiły - jak rozwiązać sprawę z tymi mocowaniami? Dać je pod ramę? Ma to jakieś minusy? Czy przez zbliżenie do siebie wahaczy zmniejszy się wykrzyż? Bo wahacze pracują przecież na tyle ile pozwoli im guma.
Dysponuje ktoś jakimiś fotami pomotanego w ten sposób auta, na ktorym mogli byśmy się w pewien sposób wzorować?

Z góry dzięki ;)


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 11:33 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Hej

A dlaczego wahacze od jamnika ? Wszyscy piszą że są mało wytrzymałe. Zrobienie zawiechy to nie takie hop-siup. Ludzie wydają kupę kasy na zawieszenia aby ktoś im to ogarnął we wlasnym warsztacie i raczej nie licz że ktoś Ci poda gotowe rozwiazania na tacy. Są nawet specjalne kalkulatory do wylicznia/projektowania zawiasu. Tu poniżej w linku masz trochę infromacji. Jak znasz dobrze angielski można sporo wiedzy siorbnać.
Ps : a że tak spytam, co lub kto sprawił że idziecie w sztywniaka. Stal z koszem od samca taka zła ?
http://www.jeep.org.pl/forum/thread-74094.html


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 8:41 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 03, 2017 10:49 am
Posty: 65
Lokalizacja: Olszyna
Model: XJ
Hej, dzięki za linki, poczytam poczytam :)

Wahacze od jimnego to w sumie trochę doradzili sprzedający części.
Co do wyboru sztywnego mostu to chcieliśmy coś idioto odpornego a jednocześnie 'w miarę' w kasie.
Stalowe kosze są drogie, do tego jeszcze seria innych modyfikacji potrzebnych do tego, które musieli byśmy kupić a nie zrobić samemu i robi się niezła kwota.

kubanos pisze:
Ludzie wydają kupę kasy na zawieszenia aby ktoś im to ogarnął we wlasnym warsztacie i raczej nie licz że ktoś Ci poda gotowe rozwiazania na tacy.


Ale są tutaj też tematy, gdzie ludzie, którzy sami takie zawieszenia porobili i przerobili kilka pomysłów. Wrzucane były nawet foty, ale większość nie działa i urywa się po pierwszych kilku postach. Po prostu nie chcemy wyważać otwartych drzwi.


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 10:13 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Główka mostu od Samuraia nie będzie bardziej pancerna bo przecież wkładasz do niej przełożenia oryginalne przednie z Vitarze a to one są najsłabszym punktem zmotanego stalowego mostu w Vitarze.
Może warto pomyśleć o zrobieniu sztywnego przedniego mostu z tylnego mostu Vitary, który jest tani bardzo mocny.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 10:31 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
szachmat pisze:
Hej, dzięki za linki, poczytam poczytam :)

Wahacze od jimnego to w sumie trochę doradzili sprzedający części.
Co do wyboru sztywnego mostu to chcieliśmy coś idioto odpornego a jednocześnie 'w miarę' w kasie.
Stalowe kosze są drogie, do tego jeszcze seria innych modyfikacji potrzebnych do tego, które musieli byśmy kupić a nie zrobić samemu i robi się niezła kwota.

kubanos pisze:
Ludzie wydają kupę kasy na zawieszenia aby ktoś im to ogarnął we wlasnym warsztacie i raczej nie licz że ktoś Ci poda gotowe rozwiazania na tacy.


Ale są tutaj też tematy, gdzie ludzie, którzy sami takie zawieszenia porobili i przerobili kilka pomysłów. Wrzucane były nawet foty, ale większość nie działa i urywa się po pierwszych kilku postach. Po prostu nie chcemy wyważać otwartych drzwi.


Dokładnie jak piszesz, ale to było kilkanaście lat temu i dziś bardzo dużo osób z tego żyje. Wcześniej nie było tak dużo zakładów które się tym trudniły.
Coś mi się nie chce wierzyć, że dla osoby która nigdy tego wcześniej nie robiła, koszty będą mniejsze niż pomotanie obudowy stalowej z koszem od samca i na półosiach od GV kończąc. Musicie wykonać nowy układ kierowniczy, dobrać sprężyny, pomotać wał, zrobić układ hamulcowy i pewnie w cholerę innych rzeczy które wyjdą wam w trakcie roboty. To że części wyjdą taniej (może) nie znaczy że całościowo projekt będzie tańszy. Bierz pod uwagę swój czas który na to poświęcicie :wink: x 2 Idź lepiej do pracy na nadgodziny a zleć komuś robotę. Tak będzie taniej i zdrowiej dla Was :mrgreen: :wink:


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 10:38 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 03, 2017 10:49 am
Posty: 65
Lokalizacja: Olszyna
Model: XJ
kubanos pisze:
Bierz pod uwagę swój czas który na to poświęcicie :wink: x 2 Idź lepiej do pracy na nadgodziny a zleć komuś robotę. Tak będzie taniej i zdrowiej dla Was :mrgreen: :wink:


Z tym to bedzie ciężko bo oboje mamy po 2 prace i robimy to po prostu w czasie wolnym, jak jest przestój na warsztacie :P
Poza tym, gdzie przyjemność z motania ? :)

[quote='"radzik071"]Główka mostu od Samuraia nie będzie bardziej pancerna bo przecież wkładasz do niej przełożenia oryginalne przednie z Vitarze a to one są najsłabszym punktem zmotanego stalowego mostu w Vitarze.[/quote]

Pytałem właśnie o to w innym temacie, ale nikt nie odpowiedział :(

Aktualnie mamy już niestety klamoty samuraiowe więc woleli byśmy dalej próbować coś z tego sklecić.
Przemyślę to jeszcze bo początkowo ruszyliśmy z kopyta, zobaczyłem, ze jakieś info i foty na necie są ale im dalej w to idziemy tym więcej rodzi się problemów i już ciężko coś na ten temat znaleźć.

W każdym razie, czy mocowanie wahaczy pod ramą ma jakieś mocne wady?
Bo jeżeli zostawimy je z boku, wrzucimy dystanse + felgi z minusowym ET to chyba będą duże obciążenia dla układu kierowniczego, ze względu na masę koła odsunięta od zwrotnicy? Ktoś coś wie?

Dzięki za zainteresowanie ;)


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 10:56 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Rozstaw w srajtku i tak jest mniejszy niż vitary. Aby dobrze jeździło i tak coś z tym musicie zrobić. Albo przez dystanse, albo przez inne felgi z rożnym ET. Chociaż vitara i tak się też rozjeżdża przez lift ale pewnie wszystko zależy od różnicy srajtka względem tylnego mostu vitary. Jak dobrze poczytasz temat z linku który Ci podałem ( i przekierowania do innych wątków na strony zagraniczne) to dojdziesz do tego co najlepiej się sprawdzi i na czym Ci zależy. Kombinacji jest w uj... Róbcie to z głową aby pomnik nie powstał jak już wszystko co vitarowe powycinacie. :wink:
Powodzenia w modach.


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 1:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 03, 2017 10:49 am
Posty: 65
Lokalizacja: Olszyna
Model: XJ
O różnicy w szerokości wiem, jest to jakoś ok 13 cm różnicy.
Bardziej chodziło mi o doświadczenie w jeździe na felgach z -25et+ 5cm dystans, bo wtedy et felgi wychodzi -75 a felga 7 calowa ma ok 18 cm szerokości ;)

No cóż, poszły już pewne zakupy, mamy trochę gratów i rozgrzebaną robotę więc raczej nie wycofamy się tylko postaramy dokończyć co zaczęliśmy.


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 4:26 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Ja tam się nie znam na sztywnych mostach ale ET -75 nigdy nie będzie dobre. (poczytaj o promieniu zataczania)
Tzn nie jeden Ci napisze że tak ma i da się jeździć ale ja znam tez takich co na łysych oponach jeżdżą też mówią, że da się jechać :)

Zapytaj Huntera - on ma doświadczenie w mostach samuraia.

PS.
ET na ogromnym minusie ma też swoje plusy - można zmienić klocki hamulcowe bez ściągania kół :mrgreen:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony wt cze 27, 2023 5:22 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr sty 03, 2018 7:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 03, 2017 10:49 am
Posty: 65
Lokalizacja: Olszyna
Model: XJ
Dzięki za naprowadzenie ;)
Widzę, że można na Ciebie zawsze liczyć :wink: :wink:


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 10:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lut 25, 2017 10:11 pm
Posty: 224
Model: Cabrio
Rok prod.: 2000
nie lepiej przerobić pochwę tylną z samuraia do tego kosz i mamy pancerny most przedni.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Suzuki vitara cabrio 1.8T 20Vt


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 10:07 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
A jak się mają półosie z 2.5v6/hdi do mostu z samuraja pod względem wytrzymałości?
Bo już ustaliliśmy, że główka mocniejsza nie będzie...


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 11:22 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
szyman pisze:
nie lepiej przerobić pochwę tylną z samuraia do tego kosz i mamy pancerny most przedni.

Zależy do czego. Nieraz sztywny jest lepszy ale w naszym rejonie doświadczenia mam takie, że Justyna robi koleiny a sztywne mosty w nich zostają :)

Zapewne chcecie dowody ?
proszę: :mrgreen:

Tu na filmiku przejeżdża Justyna na 34" następnie wkleja samuraj na identycznych 34" a potem przejeżdża Vitara na 32" 8)
Od 6:03 https://www.youtube.com/watch?v=0iG3M1pUaVo

Tu na filmiku przejeżdża Justyna na 34" następnie zmota ze zwolnicami na 34"(też potrafi urwać przegub) i potem zmota na sztywnym moście i identycznych oponach 34" już wkleja książkowo:
Od 3:56 https://www.youtube.com/watch?v=UyR3Y7ZC19s

Dlatego sztywny most jest fajny, jak nie jedzie przed tobą Justyna :mrgreen:
Jak nie jeździ się w terenie, w którym są koleiny to przewaga niezależnego zawiasu znika. (U nas są głównie koleiny)

A jak już motać sztywny most to na bogato jak Hunter czy biały samurai z filmiku wyżej (mosty Toyota) , żeby to wytrzymało przynajmniej 34" bo inaczej objedzie nas każda Vitara na 32" a takich na rajdach nie brakuje. Np ta na 32" (wszystkie rajdy ukończyła bez awarii w tym kilka na pudle:) https://www.facebook.com/502569209804724/videos/1403870329674603/?hc_ref=ARRCLf161WpDFWX8oUwq0sbSNGcoFKcmOfjtzww5kDJ79FQmfm3poCPyZfZgAAAWtjQ
(jest u nas już nawet GV 3d na 32" która na pudle już była i na kilka rajdów zero awarii. Tu jeszcze na 31" https://www.youtube.com/watch?v=Jq84Dirt80k )
EDIT: Następne pudło tej GV - Wośp 2018 klasa Wyczyn (bez windy) - tym razem była awaria - urwana tylna półoś i i tak pierwsze miejsce 8)

Generic pisze:
A jak się mają półosie z 2.5v6/hdi do mostu z samuraja pod względem wytrzymałości?
Bo już ustaliliśmy, że główka mocniejsza nie będzie...


Jak most przedni z samuraia jest na 22zęby to na pewno dużo nie wytrzyma.
Mosty samuraia na 26zębów wytrzymują już koło 32" (z tego co kojarzę to będzie podobnie jak stal most z półosiami GV 2.5)
Jeździ u nas samurai w mechaniku na 33" i potrafi ukręcić wzmacniane półosie z USA ale na pudle był nie raz.

Jest też sposób na pancerny przód w Vitarze - przerobić tylny most Vitary na przedni półmost i do tego półosie od Beckiego.
Coś takiego mam w planie bo jak na zwykłym moście i półosiach z 2.5v6 jeździmy na 34" i półoś ukręcamy raz na kilka rajdów to z mocniejszym zestawem będzie już idealnie. Wtedy silnik 2.7v6 i latamy 8)

Ehh... ale się rozmarzyłem... :lol:

PS.
Pamiętać też trzeba że bardzo ważne jest jak się zmota napęd. Jak ktoś nieumiejętnie złoży most lub źle dobierze zawieszenie do kątów pracy półosi etc. to się nie ma co potem dziwić, że ludzie piszą że co chwilę coś ukręcają. No i najważniejsze to kierowca - są tacy co mosty z Unimogów psują :)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony czw sty 18, 2018 9:31 am przez radzik071, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
Post: czw sty 04, 2018 10:00 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lut 25, 2017 10:11 pm
Posty: 224
Model: Cabrio
Rok prod.: 2000
kwestia jak i do czego ma być wykorzystany pojazd. Po drugie jest wstyd jak masz auto nie wiadomo jak poprzerabiane a potrafi wychłostać mniej pomotane :lol:

_________________
Suzuki vitara cabrio 1.8T 20Vt


Na górę
Post: pt sty 05, 2018 11:45 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 01, 2016 1:27 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.3
Model: Samurai
Rok prod.: 1990
Jak już masz graty i chcesz w to dalej brnąć.
To dokup tylny most z vitary i przerób go na przedni.

_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, Escape EVO EWB, cdn.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl