suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 9:23 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt maja 04, 2018 7:47 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 02, 2018 1:15 pm
Posty: 10
Silnik: 2.0 16V
Model: Vitara 2.0
Rok prod.: 1997
Witam, mam pewien problem, dopiero zaczynam swoją przygodę z Vitarką. Zauważyłem, że nie działa mi napęd 4H. Jak już wjadę w teren to nie ma mowy, żeby w ogóle załączyć jakiś napęd, muszę to zrobić jeszcze przed wjazdem i załączy się jedynie 4L, gdy ustawiam na 4H to dalej działa tylko tył. Co może być przyczyną lub jaką technikę stosować, żeby załączać napędy? Przy 4L zawsze muszę cofać na prostej drodze i dopiero wtedy się załącza. Vitara z automatycznymi sprzęgiełkami


Na górę
Post: pt maja 04, 2018 2:52 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Zaakceptowany warunkowo. Powitalnia się o ciebie pyta.
A czy przy załączaniu 4H też cofasz? Bo jeśli nie to zrób tak jak przy 4L.
BTW. Automaty rozpinają się w przeciwnym kierunku do zapinania z lewarkiem od na pędów w pozycji 2H.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pt maja 04, 2018 8:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
lukol1153 pisze:
Jak już wjadę w teren to nie ma mowy, żeby w ogóle załączyć jakiś napęd, muszę to zrobić jeszcze przed wjazdem i załączy się jedynie 4L, gdy ustawiam na 4H to dalej działa tylko tył.

znaczy że jak - dźwignia zmienia przełożenia 2H-4H-4L i nazat ale nie zapina wybranych ustawień czy fizycznie jest zablokowana że gałką nie idzie przełożyć ?

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pt maja 04, 2018 8:58 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Pierwsza rzecz, to załączyć i zobaczyć czy będzie się kręcił przedni wał - jak tak, to reduktor w porządku i winne sprzęgiełka.

Druga rzecz, to sprzęgiełka powinny się zapiąć normalnie jadąc do przodu. To po wyłączeniu napędu w reduktorze, można cofnąć, żeby się rozpięły. Jeżeli za włączeniu napędu najpierw cofamy i w ten sposób je zapinamy, to później po wyłączeniu i pojechaniu do przodu od razu się rozepną. Ale z włączonym na reduktorze 4h lub 4l powinny cały czas pozostać zapięte.

Trzecia rzecz, to włączyć napęd, przejechać kawałek, schylić się pod samochód i spróbować ręcznie pokręcić półosiami - ta którą się to uda, to ta strona gdzie sprzęgiełko nie robi swojej roboty.


Na górę
Post: pn maja 07, 2018 1:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 02, 2018 1:15 pm
Posty: 10
Silnik: 2.0 16V
Model: Vitara 2.0
Rok prod.: 1997
Gałką normalnie mogę przerzucać, na desce zaświeci się kontrolka 4WD, natomiast w pozycji 4H śmiga dalej tylko tył. Dzisiaj zajrzę pod spód i sprawdzę czy da się zakręcić wałem


Na górę
Post: pn maja 07, 2018 7:30 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
po czym poznajesz, że na 4L jest napęd 4x4 a na 4H nie ma ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt maja 08, 2018 9:03 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 02, 2018 1:15 pm
Posty: 10
Silnik: 2.0 16V
Model: Vitara 2.0
Rok prod.: 1997
Przy 4H zakopuję się na trochę większej lub bardziej piaszczystej górce i kręcą się tylko tylne koła (lub jedno)


Na górę
Post: wt maja 08, 2018 9:19 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Na żwirze albo w średnio gęstym błocie jest różnica? Ktoreś kola inaczej się kręca, np. jedno tylne i dwa przednie...w przód, w tył?
Wyczuwam tutaj bardziej zlożony problem niż się profesorom wydaje...

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt maja 08, 2018 10:28 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 02, 2018 1:15 pm
Posty: 10
Silnik: 2.0 16V
Model: Vitara 2.0
Rok prod.: 1997
Działa tylko i wyłącznie tylna oś, z reguły koło od strony pasażera. Dopiero jak wyjadę na płaski i twardy teren, włączę 4L to wtedy jestem w stanie tam powrócić i przejechać bez mrugnięcia. (Jak już ugrzązne to nie mimo że wrzucę 4L to w dalszym ciągu jest tylko tył)


Na górę
Post: śr maja 09, 2018 6:21 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Na 4L i 4H powinny się kręcić przynajmniej 2 koła. Po jednym z przodu i z tyłu.
Do sprawdzenia przedni napęd.
W kolejności od najtańszego elementu :)
    sprzęgiełka
    wał przedni
    polosie
    dyfer przedni
    reduktor

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr maja 09, 2018 8:04 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
sprawdz sprzęgiełka a najlepiej podmień z innego auta
i porównaj rozmiary opon na przedniej i tylnej osi

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: śr maja 09, 2018 7:20 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 02, 2018 1:15 pm
Posty: 10
Silnik: 2.0 16V
Model: Vitara 2.0
Rok prod.: 1997
Dzisiaj pojechałem w teren i jednak się myliłem, na 4L również nie mam przedniego napędu, jedynie zredukowane przełożenie. Natomiast na 2h jestem w stanie zakręcić półośkami, a 4H I 4L już nie. Rozumiem, że w takiej sytuacji wina leży po stronie sprzęgiełek?


Na górę
Post: śr maja 09, 2018 8:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Na to wychodzi.
Ale po zapięciu 4h lub 4l na reduktorze przejechałeś najpierw parę metrów zanim sprawdziłeś te półosie?


Na górę
Post: czw maja 10, 2018 8:46 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 02, 2018 1:15 pm
Posty: 10
Silnik: 2.0 16V
Model: Vitara 2.0
Rok prod.: 1997
Sprawdzałem zaraz po przerzuceniu dźwigni.
Dzisiaj spróbuję rozkręcić sprzęgiełka, mam nadzieję, że czegoś nie popieprzę tam


Na górę
Post: czw maja 10, 2018 9:39 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
No ale sprzęgiełko automatyczne "zapnie" dopiero jak się pokręci trochę.
Weź to najpierw dobrze zdiagnozuj, zanim się weźmiesz za rozkręcanie.
Jak zapniesz na reduktorze 4h lub 4l to przednim wałem masz nie dać rady ręcznie obrócić, bo jest spięty na sztywno z tylnym. Jeżeli tak jest to reduktor powinien być ok.
Masz za to przejechać parę metrów do przodu i schylić się ponownie pod auto i spróbować pokręcić półosiami. Jeżeli sprzęgiełko się zapnie to nie powinieneś dać rady ich obrócić, bo będą połączone z kołami. Jeżeli tak będzie, z obu stron to i sprzęgiełka będą się wydawać ok. Ale wystarczy, że jedna strona się nie zapina i napędu na przód już nie będzie w ogóle.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl