suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:41 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 17, 2019 2:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Otóż... wydawało mi się, że większość usterek już ogarniam a teraz mam zagwostkę, o której nie wiem co myśleć bez wydarcia mostu.

Most stalowy + kosz samurai + półosie GV2.5/hdi + podpora prawej półosi + od względnie niedawna wahacze od Bęckiego.
Teraz, kiedy zima jest i pojeździłem trochę z zapiętymi sprzęgiełkami na stałe - bo jeździ mało i nie będę co chwilę wysiadał z auta zapiąć jak pod górkę nie mogę ruszyć - pojawił się dźwięk.
Huczenie, buczenie, szuranie, trochę metalicznego tłuczenia może, ale raczej te poprzednie.
Jak jadę na 2h i z rozpiętymi sprzęgiełkami to nie słychać.
Jak na 2h z zapiętymi to słychać bardzo, nawet przy małej prędkości <20km/h.
Jak na 4h z zapiętymi to słychać z grubsza tylko przy hamowaniu silnikiem.

Kręcąc na sucho na podnośniku kołami w sumie nie słychać nic. No poza malutkim, cichutkim skrzypnięciem co jeden obrót prawego koła z zapiętym sprzęgiełkiem.
Do tego mam wywalone nieco łożysko w prawym kole - ale stan zapięcia sprzęgiełek chyba by nie wpływał na jego hałasowanie.
I jeszcze przy oględzinach zauważyłem tłustość wokół miejsca gdzie wchodzi prawa półoś w most, czyli pewnie uszczelniacz ponownie.
Ponownie, bo kiedyś już wymieniałem, bo podpora półosi się przytopiła i wpłynęło trochę między uszczelniacz a półoś.

I co to? Dźwięki nijak niepodobne do problemów z półosią/przegubami. Łożysko raczej też nie jest winne, bo różnicę robi zapięcie napędu. Coś w moście?
Przez wywalony uszczelniacz całego oleju nie wywali przecież, żeby się coś tam miało pozacierać tak szybko? (tzn z zapiętymi sprzęgiełkami na stałe zrobione może ze 100km)

Dumam, bo nie wiem czy robiąc łożysko (przekładając całą zwrotnicę) i uszczelniacz, wydzierać od razu całkiem most i zaglądać co tam w środku słychać?


Na górę
Post: czw sty 17, 2019 7:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Hasło jakie Cię interesuje to "TULEJA Z FOSFOBRĄZU".
Jest to tuleja która prowadzi przegub w piaście. Jak to sprawdzić? Załap za przegub zewnętrzny i poruszaj nim lewo>prawo, góra>dół. Jak jest luz to tuleja do wymiany. Na 99,99% to jest ta przyczyna. Można zamienić je na łożyska igiełkowe ale nie P&P. Trzeba albo piasty roztaczać albo wymienić na takie które mają łożyska. Jak masz i tak luz na łożysku koła to proponuję skontaktować się z osobnikiem który zwie się "SUSHI" powiedzieć o co kaman i zakupić od niego całe kompletne piasty z oryginalnymi łożyskami i łożyskami igiełkowymi prowadzącymi przegub za cenę samego łożyska z hurtowni. Istnieje jeszcze jedna opcja. Możesz mieć w swojej wersji już te łożyska igiełkowe ale to już trzeba zweryfikować.

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: czw sty 17, 2019 9:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
O własnie, też o tym myślałem.
Luz oczywiście jest, taki... no nie duży, ale jest. W pozostałych vitarach miałem tam luz na podobnym chyba poziomie i brak efektów specjalnych. Dlatego też nie byłem przekonany do tej hipotezy.

Sushi aktualnie nie miał na stanie zwrotnic do v6 i kupiłem takową lokalnie na podmianę.

Ale to wersja z łożyskami była oryginalnie w vitarach tylko z jakiś późniejszych roczników czy coś?
Bo wiesz, oryginalnie to to auto miało ABS, ale ja kupiłem już ze zwrotnicami z wersji bez, później jedna dokupywałem właśnie od Susiego i też bez a teraz tą co będę wkładał to jest z czujnikiem. Ale w żadnych chyba nie było prowadzenia półosi na łożyskach. Ale muszę się jeszcze dokładnie przyjrzeć.

Jeśli to to, i w "nowej" zwrotnicy jest tuleja ok (ale raczej powinna, bo to z bulwara jakiegoś) to przynajmniej wymiana załatwi temat i będę spał spokojnie o-) Dzięki za opinie


Na górę
Post: czw sty 17, 2019 11:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
W jakiś były z łożyskami ale nie pamiętam dokładnie w jakich. Trzeba by zapytać jakiegoś vitarowaca zapalonego. Sushi napewno by wiedział bo dziesiątki tego przerzucił. Jak mi pierwszys raz się wytarła ta tuleja i zaczela wydawać swoje odgłosy podczas jazdy dość ruchilwa droga to mało w gacie nie nasrałem bo myślałem że jakiś koniec świata nastał. W żadnym innym samochodzie nie słyszałem tak ciekawego dziweku :mrgreen:

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: pt sty 18, 2019 12:23 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Tuleję prowadzącą przegub w zwrotnicy łatwo zdiagnozować.
Nawal tam dużo świeżego smaru i zobacz czy przez jakiś czas będzie cicho. Jak było chwilę cicho to wina tulei.

PS.
Ile oleju masz wlane do przedniego mostu ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt sty 18, 2019 2:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
radzik071 pisze:
Tuleję prowadzącą przegub w zwrotnicy łatwo zdiagnozować.
Nawal tam dużo świeżego smaru i zobacz czy przez jakiś czas będzie cicho. Jak było chwilę cicho to wina tulei.

PS.
Ile oleju masz wlane do przedniego mostu ?


I tak przerzucę tą zwrotnicę ze względu na łożysko...

Olej to pamiętam jak się wlewa przy obniżonym moście, i że ma wejść około litra. Ale aktualnie to cholera wie, bo widać ślady wyciekania przez uszczelniacz półosi. Jak będę w garażu to i tak wymienię bo już mu się należy. Tzn wlewał będę na pobliskiej górce o-)


Na górę
Post: ndz sty 20, 2019 1:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Zwrotnica zmieniona, nie jeździłem i nie testowałem. "Nowa" jest z prowadzeniem półosi na łożysku.

Ale, podejrzana ilość opiłków była na korku w moście. Jak pogmerałem palcem to wydłubałem ułamany ząb. A jak zajrzałem przez dziurę i pokręciłem to naliczyłem 11 ułamanych zębów na talerzu. Eh.


Na górę
Post: pn sty 21, 2019 6:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob maja 24, 2014 9:05 pm
Posty: 30
Generic pisze:
Zwrotnica zmieniona, nie jeździłem i nie testowałem. "Nowa" jest z prowadzeniem półosi na łożysku.

Ważna sprawa - czy dodałeś podkładkę między piastę a półoś? W wersji z łożyskiem jest jeszcze ta podkładka, w wersji z tuleją nie ma tej podkładki. Jeśli nie dałeś podkładki, to teraz półoś ma luz i będzie się tam dostawać woda.


Na górę
Post: pn sty 21, 2019 7:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Z której strony? Luz wzdłuż osi, że może się odsuwać od uszczelniacza? Czyli, że grubszą podkładkę pod segera pod sprzęgiełkiem?

Nie wiem czy faktycznie nie był ciut luźniej... Ale jeszcze spojrzę jak most będę wyjmował.

Mechanik mi się dziwił jak mu mówiłem o śrubie podtrzymującej talerz o-\ A niby mosty składa... Ale będę cisnął, żeby to dorobić. Nie ma dużo rzeźby a opinie widzę, że to działa. W LRach też dorabiają, tylne z 2.0 fabrycznie mają. Coś w tym musi być.


Na górę
Post: pn sty 21, 2019 7:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob maja 24, 2014 9:05 pm
Posty: 30
Generic pisze:
Z której strony? Luz wzdłuż osi, że może się odsuwać od uszczelniacza? Czyli, że grubszą podkładkę pod segera pod sprzęgiełkiem?

Tą podkładkę zakłada się na zewnętrzny przegub półosi, a następnie dopiero wkłada się półoś w piastę. Dotyczy to lewej jak i prawej półosi.
Podkładka pod segerem pod sprzęgiełkiem to inna sprawa, tam zawsze jest to samo niezależnie od wersji.


Na górę
Post: pn sty 21, 2019 7:53 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
To nie mam czegoś takiego. Musiał bym zobaczyć, bo jakoś na logikę to tego nie widzę. To w tych piastach są inne uszczelniacze czy jak?


Na górę
Post: pn sty 21, 2019 8:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob maja 24, 2014 9:05 pm
Posty: 30
Uszczelniacze te same. W tym zestawie masz tą podkładkę:
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-i ... estaw/1912


Na górę
Post: pn sty 21, 2019 9:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Ok, rozumiem. Bo tuleja ma wystający kołnierz a łożysko wchodzi całe wgłąb i to niweluje tą różnicę. Czyli bez tego, półoś będzie jakby chciała za głęboko wchodzić i uszkodzi uszczelniacz?
To szukam wymiary i dorobię o-) Tzn średnicę to sobie zmierzę, kwestia grubości.
Chyba, ze zmierzę różnice do jakiejś płaszczyzny względem tej z tuleją.


Na górę
Post: wt sty 29, 2019 12:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Panowie i Panie.
Nie będę zakładał nowego wątku o podobnej nazwie, a borykam się również z przednim napędem i jego dźwiękami, tyle że innymi.
Filmik z dźwiękiem charakterystycznego terkotu, który jest lub cichnie chwilowo na załączonych napędach.
Dodam, że napędy funkcjonują, ale ten stukot jest niepokojący, plus czuć go lekko w kabinie.
Ma ktoś wiedze w tym temacie?
https://youtu.be/olKfP8bHSRE

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: sob mar 09, 2019 9:49 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn mar 04, 2019 12:44 pm
Posty: 7
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1993
Ja też mam podobny problem w swojej Vitarce.

Przy załączonym 4H i 4L, przy gwałtownym dodaniu gazu lub żwawym ruszeniu z miejsca cos wali w przednim napędzie. Rozłożyłem most, tam wszystko okej, zero opiłków w moście. Skrzynia automat 1.6. Nie sa to przeguby.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl