suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 6:06 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 21, 2019 1:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 29, 2019 2:24 pm
Posty: 14
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JX
Rok prod.: 1993
Witajcie koledzy.
Mam wyciek oleju z automatu, z okolicy konwertera. Standardowa skrzynia 3L30, lub TH180, jak zwał tak zwał. I tu pytanie, ktoś mierzył się z tematem?
Po drobnym rozeznaniu, na wejściu konwertera do skrzyni wchodzi uszczelniacz TMK-6712NA, lub odpowiedniki. Które są słabo dostępne.
Po rozmowie z serwisantem skrzyń, dowiedziałem się że można użyć bardziej typowego o wymiarach 45x70x10, np. CORTECO 12010957B.

I teraz tak, w moich warunkach chyba łatwiej było by wyjąć silnik.
Jak się do tego mądrze zabrać?
Rozumiem, że śruby mocujące konwerter do płyty zamachowej wału dostępne są po wykręceniu rozrusznika?
Naturalnie chłodnica - out.
Pompę wspomagania chyba lepiej odkręcić od silnika i podwiesić na boku, niż rozszczelniać układ?
Myślę, że przy takiej operacji nie głupio było by też wymienić asekuracyjnie tylny uszczelniacz wału?


Pozdrawiam.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pn lut 25, 2019 12:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 29, 2019 2:24 pm
Posty: 14
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JX
Rok prod.: 1993
Do moderatora, specjalnie piszę nowy post, żeby oddzielić od siebie załączniki. :oops:

Więc tak.
Żeby dobrać się do tego uszczelniacza, postanowiłem wyjąć silnik. ogólnie przyda się pomoc drugiej osoby.
Aby to uczynić należy:
- spuścić płyn chłodniczy i wyjąć chłodnicę. Zdjąć maskę.
- odkręcić wentylator z wiskozą.
- zdjąć gumową rurę dolotu. Ja zdjąłem także reduktor LPG, bo będę wkładał nowy.
- odkręcamy pompę wspomagania, jej śruba koliduje z filtrem oleju, trzeba go na chwilę odkręcić.
- zdejmujemy instalację elektryczną z silnika. Tu nie ma w sumie radnych niespodzianek.
- odkręcamy rozrusznik. Trzyma się na dwóch śrubach.
- należy odkręcić płytę zamachową od konwertera skrzyni. W tym celu z kanału odkręcamy osłonę koła zamachowego i z tego miejsca dostępne są śruby konwertera. Podchodzi tam na styk nasadka, bodajże 14mm i prosta przedłużka. U mnie za bardzo nie chciały puścić. Jedna osoba musiała zabezpieczyć wał korbowy przed obrotem, a druga odkręcała.
- podstawiamy lewarek pod skrzynię, odkręcamy ją od silnika: dwie śruby 17mm u góry i po jednej nakrętce po boku silnika.
- odkręcamy łapy silnika od ramy, po 3 śruby na łapę. Powoli podnosimy silnik, podnosząc przy okazji skrzynię, aby była "zadana" ku górze.
- kiedy misa silnika minie przedni dyfer, silnik prawie bez marudzenia da się odsunąć do przodu.
- pod skrzynię (na lewarku) dobrze podsunąć jakąś "breszkę" wzdłuż, pomiędzy rozpórki ramy, żeby skrzynia miała się na czym oprzeć, na czas odsunięcia auta.

Mamy wszystko na wierzchu.
Odkręciłem płytę zamachową (ma trochę sfatygowany zębnik w jednym miejscu :roll: ). Zmieniłem tylny uszczelniacz wału. Bardzo łatwo się go zmieniło.
Następnie zabrałem się za skrzynię.
- pod miejsce pracy dobrze podłożyć większą szmatę, bo po wyjęciu konwertera wyleje się trochę oleju. Zam wychodzi łatwo, ale uwaga na palce, bo jest ciasno, a waży jakieś 5-6kg.
- ten metalowy uszczelniacz łatwo się nie poddawał. Generalnie do niego powinno się użyć takiego haczyka i młotka bezwładnościowego. Ja używałem metody z nawierceniem dziurki i próbowałem wyciągnąć go na want za wkręcony weń wkręt. Nie poszło. Dopiero kiedy użyłem na nim dłutka, udało się go wstępnie rozciąć i wkręcając wkręt do końca, wypchnął on uszczelniacz.
- trzeba uważać żeby nie uszkodzić dzwonu skrzyni, jak i samego wałka pośredniego.
- usadzenie nowego zwykłego uszczelniacza przebiegło bez problemu.
- instrukcja zaleca też wymianę o-ringu na wałku głównym. Zmieniłem go też.
- w szyjce konwertera są 2 wręby na pierścień pompy. Miejsca w których napierają one na pompę trzeba było przytępić pilniczkiem.
- Montujemy wszystko. Ostrożnie wkładamy konwerter na wałki, kręcąc nim w tę i wewtę. Po kolei będzie on wskakiwał na wielofrezy, aż w końcu wskoczy na pompę. Będziecie wiedzieć o co chodzi, kiedy zaskoczy do końca.
- po opuszczeniu silnika do auta, trzeba podnieść maksymalnie skrzynię lewarkiem i natrafić silnikiem na te dwie szpilki. Jest z tym trochę zabawy.
- jak wskoczy, dokręcamy z grubsza nakrętki skrzyni, zdejmujemy lewarek i opuszczamy niżej silnik. Dokręcamy już bez problemu skrzynię do silnika, później przykręcamy łapy silnika do ramy.
- dokręcamy płytę zamachową do konwertera, śruby kładziemy na kleju anareobowym.
- składamy resztę.

Przy okazji wyszło, że mam do regeneracji rozrusznik. Że też on jeszcze kręcił :o


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt lut 26, 2019 10:15 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 29, 2019 2:24 pm
Posty: 14
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JX
Rok prod.: 1993
dalsza część zdjęć..


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: czw lip 11, 2019 12:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Czy wycieki ustąpiły? założyłeś oryginalny uszczelniacz 77.55 mm (z kołnierzem), 70.23mm x 45.46mm x 9.45mm czy ten zamiennik 45x70x10 ?

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: sob lip 27, 2019 7:48 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 29, 2019 2:24 pm
Posty: 14
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JX
Rok prod.: 1993
Sorki że dopiero teraz.
Założyłem ten uszczelniacz Corteco 45x70x10. Pasuje bez problemu.
Nie ma wycieków :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl