suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 10:26 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 22, 2013 10:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Nie wiem do którego działu to się tyczy ale zaryzykuje napisanie w tym.
A więc problem polega na tym,że przy maksymalnym skręcaniu w lewo coś dzieję się z przednim kołem nie wiem jak to opisać ale czuć na kierownicy jakieś szarpanie czy coś w tym stylu. Po wjechaniu na podnośnik i dokładnym przyjrzeniu się tematowi stwierdzam iż przy maksymalnym skręcie koło w którego kierunku się skręca blokuję się gdy prawej strony da radę ruszyć je ręką ale z wyraźnym oporem to z lewej już niestety jest to nie możliwe. Sprawdzone to zostało z załączonymi oraz z rozłączonymi. Łożysko raczej wykluczam aczkolwiek nie na pewno ponieważ przy szarpaniu za koło nie czuć żadnych luzów. Może ma ktoś jakieś sugestie albo przerabiał podobny temat i chciałby podzielić się wiedzą.
Dodam tylko że pacjentem jest vitka cabrio 1.6 8v z liftem 4" i obniżonym przednim mostem.

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: ndz gru 22, 2013 11:44 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A nie ociera opona o ramę albo o coś innego?
Jeśli masz agresywne opony MT to tak sie dzieje gdy bieżnik o coś zaczepia.
Inna opcja to przewód hamulcowy - może się tak wyginać że zacisk się zaciska, ale to nie dawało by takich objawów drastycznych.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz gru 22, 2013 11:52 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Nawiązując do odpowiedzi Danthe:
uwaga, diagnoza on-line...

masz felgi z dodatnim ET i przy pełnym skręcie opona zaczepia o ramę :mrgreen:

Za diagnozę stówka się należy. :wink:
Bo nie musisz na mrozie patrzeć na rysy na ramie :mrgreen:

A jak chcesz wiedzieć jak to się naprawia, to druga stówa :D
Ale zastanawiający jest fakt tego, że tylko w jedną stronę...

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn gru 23, 2013 8:46 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
zax pisze:
Ale zastanawiający jest fakt tego, że tylko w jedną stronę...


Nic w tym zastanawiającego. Ogranicznik w drugą stronę mocniej skręcony lub Vitara kiedyś miała strzała w koło.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn gru 23, 2013 11:14 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
danthe pisze:
zax pisze:
Ale zastanawiający jest fakt tego, że tylko w jedną stronę...


Nic w tym zastanawiającego. Ogranicznik w drugą stronę mocniej skręcony lub Vitara kiedyś miała strzała w koło.

No.
Czyli jednak coś zastanawiającego :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn gru 23, 2013 10:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Po głębokich przemyśleniach i zagłębieniu się w foruma stwierdzam, iż najprawdopodobniej to zacisk przy maksymalnie skręconych kołach zapiera się o sprężynę i stąd taki efekt.
Ponieważ opona na pewno o ramę nie obciera gdyż są to jeszcze seryjne kółka a poza tym śladów na ramie już szukałem i nie ma ich tam ale za to są jakieś na nowej sprężynie. Następnym objawem jaki skłonił mnie do takiej diagnozy to to, że czasem pedał hamulca robił sie jakiś taki bardziej miękki cały czas myślałem, że ma to jakiś związek z kończącymi się klockami ale po przeczytaniu kilku wątków znalezionym w tej świątyni vitarowej wiedzy :D wiem już, że takie historie z owym pedałem dzieją sie własnie w takich sytuacjach jak wyżej opisana.
Ale po co snuć jakieś teorie i pisać bzdury jak trzeba zwlec dupę z wygodnego fotela i zaciągnąć ją do garażu w celu sprawdzenia i ewentualnego potwierdzenia tej jakże spiskowej teori. :D :D :D

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: wt gru 24, 2013 10:36 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Byłem blisko! No, w każdym razie nie tak daleko... :lol:
Moja szklana kula wspomagana fusami działa dobrze :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 24, 2013 11:22 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Weź se fusy wymień na świeże... :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl