suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 2:44 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 30, 2019 10:43 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Witam szanowne Gremium,

A więc jak w temacie, wczoraj podczas dosyć stromego podjazdu coś pykło w przednim moście i Suza straciła napęd, zaglądam pod spód i widzę że tak jakby wysunął się przegub wewnętrzny ten od strony pasażera, leżał sobie na uszczelniaczu, próbowałem go włożyć ale nie dało rady... I teraz pytanie co mogło się urwać, bo mam wrażenie że na przegubie zostało koło koronowe, możliwe to?

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: pn kwie 01, 2019 9:17 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
albo wieloklin na przegubie się ukręcił albo coś w koszu.
Tak czy siak, trzeba wyjąć i rozebrać most.
Polecam lekturę:
https://radzikone.pl/most-stalowy-suzuki-vitara-gv

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt kwie 02, 2019 3:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Usterka zdiagnozowana, ukręcił się przegub, most jednak wytrzymał. I teraz kolejne pytanie, a w sumie dwa, żeby wyjąć to co zostało muszę wyjmować most i go rozbierać czy jest jakiś patent na to?

I jakie są mniej więcej koszta zamiany mostu na stalowy tak żeby to banglało?

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: wt kwie 02, 2019 6:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Jest sens ?
Pakować kasę w stalową obudowę ?
Żeby to miało sens to już byś musiał pojechać po całości i z koszem i z półosiami. Kupa siana a silnik spokojnie objedzie wszystko co trzeba na fabrycznym aluminiaku bo przecież masz/mamy najsłabsze silniki.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: śr kwie 03, 2019 9:30 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Historia stara jak forum i jak chcesz możesz ją powtórzyć :wink:
https://radzikone.pl/most-stalowy-suzuki-vitara-gv

Jeden punkt już masz za sobą :wink:
Trzeba rozebrać most praktycznie do zera, żeby wyczyścić z odłamków urwanego wieloklinu. Może też łożyska dostały już po dupie.
Operacja wyczyszczenie jest dosyć trudna a złożenie mostu z powrotem z odpowiednią regulacją to już wyższa szkoła jazdy.
Tu dopiero o tym było: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=19562
Jak dojdzie koszt nowych łożysk (około 550zł) to wg mnie nie opłaca się tego naprawiać. Lepiej wtedy kupić cały sprawny alu most lub Twoje części z zanieczyszczonego alu mostu zakuć w stal.

teraz pytanie czy chcesz powtórzyć historię wyrzucenia kilku mostów alu i przegubów na złom czy lepiej zainwestować tą kasę w przerobienie mostu na porządnie (stalowa obudowa + kosz 4 satelitowy + włożenie tam Twoich przełożeń... wyjdzie Cię około 2700zł) i przy turystycznym użytkowaniu z silnikiem 1.6 masz most praktycznie nie do zdarcia.
A jak za kilka lat kupisz sobie np GV I to most stalowy możesz przełożyć :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw kwie 04, 2019 12:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Dzięki Radzik ale koszta mnie przerażają, poza tym Vitka raczej rekreacyjnie jeździ a ten przegub załatwiłem na własne życzenie, spróbuje złożyć to co mam, półoś używaną już kupiłem więc jutro sobie pogrzebię. To nad czym się głowie:

1. Wyciągać cały most czy może tylko środek, w sensie pochwa zostaje, da się tak?
2. Jak wyjąć wieloklin który został w środku z zawleczką, będzie tam dostęp czy trzeba wszystko rozbierać w mak, szczerze mówiąc nie chciał bym...:)
3. Rozważam wstawienie podpory pod ten przegub, daje to coś?
4. Lewa półoś, demontaż polega na wyszarpnięciu jej?

Z góry dziękuję za pomoc,

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: czw kwie 04, 2019 3:35 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Most trzeba cały wyjąć z auta, rozebrać do zera, wszystko wymyć, złożyć i wyregulować od nowa ! To jest robota dla osoby wyspecjalizowanej w naprawach dyferencjałów, które są trudniejsze niż naprawy np skrzyni biegów.
Tzn most złoży przeciętny majsterkowicz(oczywiście z odpowiednim sprzętem) ale na pewno dobrze tego nie poustawia co będzie skutkowała przedwczesnym zużyciem mostu.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl