suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:16 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 19, 2019 6:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Witam
Do oryginalnego reduktora włożyłem zwolnione przełożenia reduktora Trail-Creeper 4,24:1. Robił to mechanik, który buduje auta w teren i wielokrotnie miał doczynienia z takimi rzeczami. Jednak gdzieś
jest błąd. Często wyskakuje mi wajcha z 4L na luz jak jadę bez obciążenia. Przykładowo: zjeżdżam z góry na 1 i jest ok. ale dojeżdżam na równą powierzchnie i wtedy wybija mi 4L. Na 4H i 2 H jest ok. Jadąc pod górę, nie wyskakuje wajcha. Co jest przyczyną? Dzieje się tak od początku, gdy założyłem te przełożenia. Wcześniej w oryginale było ok. Może mechanik coś przeoczył? Myślałem, że się "dotrze" samo ale niestety nie. Body liftu nie mam. Myślałem, że może wajcha obciera o "budę" i nawet pociołem tą gume przy lewarku, ale tu wszystko jest jak w oryginale. Już nie pamiętam dokładnie jaki skok miała wajcha w oryginale, ale tu włączając 4L jest bardzo krótko. Może tam być w reduktorze coś nie tak, że wajcha nie dochodzi do końca, że słabo "siedzi"?

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: pt kwie 19, 2019 7:55 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Może nie zeszlifował obudowy i na 4L nie zapina się do końca reduktor?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob kwie 20, 2019 9:53 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
A jeśli nie byłoby zeszlifowane kawałek obudowy to tak będzie się działo?

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: sob kwie 20, 2019 10:43 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
żeby zajrzeć pod lewarek, gumę się odkręca a nie tnie :wink:

Zeszlifować obudowę musiał, bo by nie wsadził przełożeń. Poza tym ta zębatka co trze nie jest przesuwna.
Coś kojarzę że na wybieraku jest jedna zębatka zapinająca, którą da się wsadzić złą stroną. Niedługo będziemy montować przełożenia 3:1 to zerknę.
Są też kulki na wodzikach. Czy jest charakterystyczny przeskok w momencie przechodzenia z N na 4L ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt kwie 23, 2019 12:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Jest przeskok z N na 4L. Ale wydaje mi się, że bardzo krótki jest wtedy ruch wajchy, jakby do końca się nie zazębiało. Radku proszę cie bardzo, przy rozbiórce swojego reduktora, zobacz co mogłoby być odwrotnie włożone. Przed rozbiórką było ok. Przełożenia są od Ciebie, więc też lipy nie ma.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: pn maja 06, 2019 8:15 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Potwierdzam 2 podejrzane rzeczy:
- zębatka nr 26 (schemat pierwszy) może być włożona odwrotnie (jest asymetryczna i da się ją włożyć odwrotnie)
- mamy 2 wodziki (jeden od 2h-4h a drugi od 4HL) i między nimi jest kulka która odpowiada za to, że nie da się ruszyć jednym wodzikiem, jeżeli drugi nie jest w odpowiedniej pozycji (taka blokada, że albo ruszasz jednym albo drugim a nie dwoma na raz). Żeby włożyć kulkę trzeba wyjąć prawy wodzik i wrzucić kulkę przez gumową zaślepkę nr 15 (schemat drugi)

Opcję z kulką łatwo sprawdzić bo wystarczy odkręcić (nie wyciąć / nie wyrwać :wink: ) mieszek reduktora wraz kondonem gumowym. Ukażą Ci się wtedy końcówki wodzików. Sprawdź czy jednym oba wodziki chodzą niezależnie od siebie (nie powinny)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn maja 06, 2019 9:12 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Dziś trochę poszperałem przy reduktorze.
Kulka na pewno nie odpowiada za wyrzucanie z 4HL na N bo nie ma z tym nic wspólnego.
Wg mnie Twój problem to na 95% właśnie zębatka nr 26 która odpowiada za przekazywanie napędu z wałka wchodzącego od skrzyni biegów na 4h, N lub 4HL
Ma ona wewnętrzne uzębienie, które na końcach jest mocno z fazowane. Jak jest założona odwrotnie niż powinna (jest niesymetryczna) to na 4HL nie jest dociśnięta do końca i wystaje w stronę N. Raczej jest to nie do wyczucia przez mieszek reduktora.
W instrukcji montażu przełożeń jest nawet napisane, żeby przed wyjęciem tej zębatki zaznaczyć ją markerem, którą stroną jest zamontowana. Możesz zapytać osoby montującej czy zaznaczała jakąś zębatkę przed wyjęciem. Jak powie że nie to jest 50/50 że jest źle założona :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt maja 07, 2019 12:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Dzięki za sugestie, sprawdze to. Za parę tygodni wezmę się za reduktor, to napiszę co było nie tak.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl