suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:44 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 15, 2019 11:45 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Co sądzicie o elektrycznej blokadzie tylnego mostu HF ET209 w Vitarze 1.6 8V ?
Czy ta elektryka daje radę? Widzę, że kosztuje około 2600zł. Jeździ ktoś na tym? Jak z jakością bo to połowa ceny ARB...

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: śr maja 15, 2019 12:07 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Nie wstawiłbym sobie takiej elektrycznej blokady.

Jak już to pneumatycznego HFa, który kosztuje tyle samo co ta elektryczna (tylko kompresor trzeba dodatkowo dokupić).


Na górę
Post: śr maja 15, 2019 3:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:21 pm
Posty: 373
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Silnik: 1.6 8v
Model: Blaszak 3D
Rok prod.: 1994
Franek_ pisze:
Nie wstawiłbym sobie takiej elektrycznej blokady.


Franek, wyjaśnij proszę dlaczego byś jej nie wstawił. Nie, bo nie mało wnosi do dyskusji :wink:

_________________

Jest: Pimpuś - Vitara 3d 94' 1.6 8v, lift 4'', Bodylift 2'', Silverstone MT-117 33''
Była: Showtime - Vitara Long '94 1.6 16v LPG, Lift 2'', Bodylift 3'', BF Goodrich MT 31'', i winda na przedzie - umarła rdzawą śmiercią


Na górę
Post: śr maja 15, 2019 3:31 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
bo jest elektryczna

i w miejsce pneumatyki wchodzą kabelki, oporniki i tranzystorki, które nie lubią wody i ogólnie zdają się być delikatniejszym rozwiązaniem

w paru autach montuje się elektryczne blokady i nie jest to niezawodne rozwiązanie

brałbym zwykłą pneumatykę

blokady to i tak nie jest tania zabawa, więc dołożyłbym jeszcze trochę i zrobił jak trzeba


Na górę
Post: śr maja 15, 2019 5:36 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
np w toyotach oryginalne blokady mostu są elektryczne i też przerabia się je na pneumatykę która jest wodoodporna.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw maja 16, 2019 10:48 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
radzik071 pisze:
np w toyotach oryginalne blokady mostu są elektryczne i też przerabia się je na pneumatykę która jest wodoodporna.


o to, to

kumpel ma w 90tce

sama blokada działa, ale nie da się jej włączyć :mrgreen:

raz styki zatrybiły po kilku próbach jej zapięcia zupełnie w nieodpowiednim czasie, już na asfalcie...

inny znajomy po nieudanej walce z taką elektryczną blokadą jakoś ją wykastrował z w463 i wstawił zwykłą z w461

także tak


Na górę
Post: czw maja 16, 2019 10:59 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
A ja bym włożył bez wahania.
Przecież elektroniki nie ma tam wcale - to zwykła cewka z przełącznikiem włącz/wyłącz.
Równie dobrze można narzekać na skrzynkę styczników do wyciągarki, że jest na prąd a nie na pneumatykę :)

Mogę się poświęcić i przetestować (jak znajdę sponsora :wink: )
W sumie u chińczyka cena jest bardzo ok https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 30293.html
Ale to chyba straszna nowość, bo na zdjęciu przełącznik jest opisany jako air-locker. Nie zdążyli zmienić opisu prztyczka.


Na górę
Post: czw maja 16, 2019 12:09 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Cena ciekawa tylko nie wiadomo ile dojdzie dodatkowych opłat typu cło, wat itp.i okaże się, że wyjdzie drugie tyle.
A swoją drogą wyciągarki elektryczne jakoś chodzą i mimo, że np dragon ma hermetyczną puszkę na cewki, to miałem tam pełno wody (mimo iż w wodzie nie stałem) a dalej wszystko chodziło. Pompa paliwa też nie ma lekko bo cały czas jest w paliwie. Czyli jakoś wykonania jest ważna i nawet elektryka może dawać rade w trudnych warunkach.

Kompresor jest niepodważalnie lepszy bo jest w środku auta i to musi chodzić.
Czyli wychodzi na to, że lepiej dopłacić i kupić z kompresorem.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: czw maja 16, 2019 12:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
matiyas123 pisze:
Kompresor jest niepodważalnie lepszy bo jest w środku auta i to musi chodzić.
Czyli wychodzi na to, że lepiej dopłacić i kupić z kompresorem.


oczywiście.

nie zapominając przy tym o fakcie, że do montażu blokady wypadałoby wymienić komplet - nietanich - łożysk w dyfrze (w ARB to warunek udzielenia gwarancji, nie wiem jak w tych chińczykach)


Na górę
Post: czw maja 16, 2019 2:12 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
matiyas123 pisze:
A swoją drogą wyciągarki elektryczne jakoś chodzą i mimo, że np dragon ma hermetyczną puszkę na cewki, to miałem tam pełno wody (mimo iż w wodzie nie stałem) a dalej wszystko chodziło. Pompa paliwa też nie ma lekko bo cały czas jest w paliwie. Czyli jakoś wykonania jest ważna i nawet elektryka może dawać rade w trudnych warunkach.

Bo to jest hermetyczność wg chińskich norm :mrgreen:
Z drugiej strony nawet jakbyś nalał wody do pełna do styczników i wyciągarki, to dalej by wszystko działało. Dopiero po jakimś czasie zobaczyłbyś skutki elektrolizy i braku smarowania. Akurat woda przy 12V nie jest problemem.
A dla pompy paliwa, praca w zanurzeniu jest lepsza niż "na sucho".


Cytuj:
Kompresor jest niepodważalnie lepszy bo jest w środku auta i to musi chodzić

:lol: :lol: :lol:
Bo rurki z powietrzem to pancerne są i nikt ich nie zerwał nigdy :)
Kompresor z butlą, sterowaniem przez presostat i elektrozaworkami ciśnienia jest prostszy od chamskiego elektromagnesu? :mrgreen:
Cewka w kompieli olejowej dyfra powinna być wieczna (pomijam tu wytrzymałość mechanicznych elementów wykonawczych).
A jak ktoś tankuje do mostu wodę, to nie ma znaczenia czy padnie mu cewka czy uszczelnienia ciśnień pneumatyki.


Na górę
Post: czw maja 16, 2019 6:12 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
matiyas123 pisze:
...Czyli jakoś wykonania jest ważna i nawet elektryka może dawać rade w trudnych warunkach.
...

Jakość oryginalnej elektryki Toyoty nie daje rady. Ciekawe czy chińska elektryka będzie lepsza :wink:

Ja nawet rozrusznik mam na pneumatyce. A blokady zapinane ręcznym zaworem pneumatycznym.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw maja 16, 2019 7:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
A po ile chodzą arby made in china ?

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pt maja 17, 2019 7:15 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Dwa sześćset zamiast trzy osiemset


Na górę
Post: pt maja 17, 2019 7:32 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
No to tutaj te 300$, pal6 niech wyjdzie 400 łącnzie jakby Cię Celny z fiskusem przydybali to i tak nadal tysiąc taniej.
A blokada jest blokada. Nawet niech 2 lata wytrzyma. Co się pobawisz to twoje. :mrgreen:
Ja bym się bardziej martwił trwałością materiału z jakiego wykonane to zostało niż z samej elektryki, zwłaszcza w połączeniu z najmocniejszymi odmianami silników

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pt maja 17, 2019 7:36 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Za 300$ brałbym bez wahania :mrgreen:

_________________
SJ416


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl