suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt kwie 23, 2024 5:55 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 02, 2019 9:31 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Poradzcie co robić.

Mam Vitarę z automatem 3 biegowym. Skrzynia chodzi super, olej ma ciągle jak nowy, a to dlatego, że ma duże wycieki i winą jest jeden uszczelniacz (chyba z przodu skrzyni), którego podobno nie można kupić. 2 lata temu zmieniałem ten uszczelniacz (warsztat zmieniał), i kilka miesięcy było ok a później znów kałuża, około 0,5 litra na miesiąc.
Robić to jeszcze raz ?
Dawać inną skrzynie? ta gdyby nie wyciek to jest idealna.

A druga sprawa. Olej sprawdzamy na włączonym rozgrzanym silniku z załączonym D, trzymając hamulec?druga osoba wyciąga bagnet i sprawdza stan oleju?

Bo już zgłupiałem i zastanawiam się czy za dużo oleju nie wlałem. Na zgaszonym silniku jest ponad MAX, A na włączonym silniku z zapiętym D jest pomiędzy min a max.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: wt lip 02, 2019 9:41 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Olej sprawdza się w ten sposób:

Rozgrzany do normalnej temperatury pracy (z 10km jazdy minimum)

Stawiasz na poziomej powierzchni

Zapinasz po kolei każdy bieg na postoju najlepiej dwa razy

Zostawiasz auto włączone na n lub p

Dokonujesz pomiaru poziomu oleju dalej na włączonym silniku.

Każda inna metoda jest zła.


Co do uszczelniacza to może masz wytartą powierzchnię styku uszczelniacza z konwerterem ? Wypadałoby dac wtedy uszczelniacz o innym wymiarze dopasowanym do zużycia lub zrobić tak żeby pracował w innym miejscy konwertera. Ale takie rzeczy to powinni wiedzieć jak rozwiązać ludzie od skrzyń automatycznych.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: wt lip 02, 2019 10:13 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Czyli przykładowo:
Jadę 10km , zatrzymuje się, wbijam P i idę sprawdzać olej oczywiście na włączonym silniku???

Jeśli miałem za dużo oleju to skrzynia mogła go wypluć? Na zgaszonym silniku też olej kapie. Teraz mam mniejszy stan, i oleju poleciało zaledwie kilka kropel.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: wt lip 02, 2019 1:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Po tej jeździe zatrzymujesz się i dopiero wtedy lewarkiem zmieniasz po kolei P R N D 1 2 1 D N R P czekając aż każde z przełożeń zaskoczy.

Sprawdź wtedy poziom na działającym silniku. Jak będzie prawidłowy i będzie ciec to wtedy myśl dalej.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: wt lip 02, 2019 3:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:21 pm
Posty: 373
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Silnik: 1.6 8v
Model: Blaszak 3D
Rok prod.: 1994
matiyas123 pisze:
(...)winą jest jeden uszczelniacz (chyba z przodu skrzyni), którego podobno nie można kupić. 2 lata temu zmieniałem ten uszczelniacz (warsztat zmieniał), i kilka miesięcy było ok a później znów kałuża, około 0,5 litra na miesiąc. (...)


Chodzi Ci pewnie o uszczelniacz od strony konwertera. Jego wymianę opisał truten23 tutaj: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=19489

Stoję teraz przed tym samym kłopotem. Skrzynia zdjęta, a nie mam uszczelniacza. Suzuki powiedziało, że już nie produkuje, Sławek też nie ma. Kupiłem ten "zamiennik" o którym pisał Truten w swoim poście (45x70x10 CORTECO 12010957B), ale bardzo ciasno (za ciasno) wchodził na konwerter i myślę, że w trakcie używania może się stopić. Teraz czekam na niby dedykowany uszczelniacz do tych skrzyń (77.55 mm (z kołnierzem), 70.23mm x 45.46mm x 9.45mm). W tym tygodniu powinien przyjechać, więc dam znać czy lepiej leży.

A skrzynię robić, bo wspaniała! 8)

_________________

Jest: Pimpuś - Vitara 3d 94' 1.6 8v, lift 4'', Bodylift 2'', Silverstone MT-117 33''
Była: Showtime - Vitara Long '94 1.6 16v LPG, Lift 2'', Bodylift 3'', BF Goodrich MT 31'', i winda na przedzie - umarła rdzawą śmiercią


Ostatnio zmieniony czw lip 04, 2019 8:46 pm przez karol4a, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt lip 02, 2019 4:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
wiesiu pisze:
Olej sprawdza się w ten sposób:

Rozgrzany do normalnej temperatury pracy (z 10km jazdy minimum)

Stawiasz na poziomej powierzchni

Zapinasz po kolei każdy bieg na postoju najlepiej dwa razy

Zostawiasz auto włączone na n lub p

Dokonujesz pomiaru poziomu oleju dalej na włączonym silniku.

Każda inna metoda jest zła.

Czy identyczna procedura jest dla skrzyni 4-biegowej?


Na górę
Post: wt lip 02, 2019 8:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
To tyczy chyba każdej skrzyni hydrokinetycznej. A taka jest w vitarach.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: czw lip 04, 2019 8:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:21 pm
Posty: 373
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Silnik: 1.6 8v
Model: Blaszak 3D
Rok prod.: 1994
Uszczelniacz przyjechał i pasuje. Autko się składa. Po weekendzie testy :twisted:

Kupiłem tutaj: http://www.automatsentyrz.pl/simering-pompy-th180-th250-th350-th400

_________________

Jest: Pimpuś - Vitara 3d 94' 1.6 8v, lift 4'', Bodylift 2'', Silverstone MT-117 33''
Była: Showtime - Vitara Long '94 1.6 16v LPG, Lift 2'', Bodylift 3'', BF Goodrich MT 31'', i winda na przedzie - umarła rdzawą śmiercią


Na górę
Post: pt lip 05, 2019 6:56 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Daj znać jak przetestujesz. Też będę wyciągał skrzynie i robił ten uszczelniacz

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: pt lip 05, 2019 11:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
wiesiu pisze:
To tyczy chyba każdej skrzyni hydrokinetycznej. A taka jest w vitarach.

Sprawdziłem dziś w 100% stosując się do procedury... Sucho jak pieprz, ani kropelki oleju na bagnecie :cry:
Na zimnym silniku ledwo wilgotna końcówka (bez skojarzeń :lol: ).

Gdzie się dolewa oleju? 1993r. 1.6 16V automat 4-biegowy. Sorry, ale jestem dyletantem mechanicznym i najlepiej poprosiłbym o fotkę lub rysunek... W ogóle gdzieś przy silniku czy jakoś do samej skrzyni?
No i... jaki olej?

Wycieku nie ma, bo widziałbym na podłodze garażu.


Na górę
Post: sob lip 06, 2019 5:27 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:21 pm
Posty: 373
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Silnik: 1.6 8v
Model: Blaszak 3D
Rok prod.: 1994
Chorwat pisze:
Wycieku nie ma, bo widziałbym na podłodze garażu.


Chorwat przecież niedawno dopiero kupiłeś to auto. Bierzesz pod uwagę, że wyciek mógł być widoczny na podłodze garażu poprzedniego właściciela? :evil:

DOLEWKI :!:
Wg instrukcji Haynes-a robi się to poprzez bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni przy pomocy lejka. Na gorącej skrzyni potrzeba mniej więcej jedną pintę oleju :mrgreen: (czyli 0,5l) żeby podnieść poziom z LOW HOT na FULL HOT.

_________________

Jest: Pimpuś - Vitara 3d 94' 1.6 8v, lift 4'', Bodylift 2'', Silverstone MT-117 33''
Była: Showtime - Vitara Long '94 1.6 16v LPG, Lift 2'', Bodylift 3'', BF Goodrich MT 31'', i winda na przedzie - umarła rdzawą śmiercią


Na górę
Post: sob lip 06, 2019 11:13 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
Poprzedni właściciel nie trzymał auta w garażu ;)
Poza tym, po zakupie zleciłem wymianę oleju w warsztacie i najwidoczniej gość jest większym dyletantem ode mnie, że nie wlał wystarczająco :evil: No nic - więcej już się tam nie pojawię, bo generalnie widzę (na podstawie aut znajomych), że gość często olewa prace zlecone przez klientów i partaczy naprawy.

Olej Dexron III - pierwszy lepszy?


Na górę
Post: sob lip 06, 2019 11:48 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Ja do swojej 4 biegowej wlewalem mobil atf 320, czyli dexron III. Z tego co widzę w instrukcji to taki sam ma być w 3 biegowej.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: sob lip 06, 2019 12:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
Dzięki za pomoc, podziałam w poniedziałek.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl