suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:27 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 31, 2019 10:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lis 07, 2018 10:35 pm
Posty: 29
Silnik: 1.6 8v
Model: 3D JLX
Rok prod.: 1991
Witam. Mam problem z Vitarka 1.6 otóż tak: gdy jeżdże na samym tyle i odpiętych sprzęgiełkach jest wszystko okej, gdy zapnę sprzęgiełka i jeżdżę nadal na samym tylnim napędzie to cos strasznie rzęzi, jakby ocierało się o siebie i w momencie wrzucenia 4x4 momentalnie od razu ucicha. Mechanik powiedział mi, że to sprzęgiełko, więc zamieniłem na próbę AVMy na automaty wtedy jest cicho bo one się rozpinają więc nie ma jazdy w trybie jak na sprzęgłach manualnych. Założyłem więc jeden manual jeden automat i jak manual jest odpięty jest cicho jak zapnę go jest hałas, więc dedukuje, że to cos związane z przednim napędem. Jednak zastanawia mnie to, że gdy dopnę napęd to ucicha. Dźwięk wydobywa się ewidentnie z lewej strony i mam wrażenie, że gdy hałasuje to wibracje aż czuć na kierownicy


Na górę
Post: czw sie 01, 2019 6:04 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Sprawdź czy półoś nie ma luzu w piaście. Tam jest taka tuleja ślizgowa która podpiera półoś na wejściu i ona się zużywa. Wtedy może tak być, że z zapiętym napędem, półoś jest usztywniona przez opór w kole i w moście. A z odpiętym napędem a zapiętym sprzęgiełkiem lata.


Na górę
Post: pt sie 02, 2019 6:29 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2018 6:21 pm
Posty: 23
Silnik: 2,5v6
Model: GV1
Rok prod.: 2003
kulako pisze:
Witam. Mam problem z Vitarka 1.6 otóż tak: gdy jeżdże na samym tyle i odpiętych sprzęgiełkach jest wszystko okej, gdy zapnę sprzęgiełka i jeżdżę nadal na samym tylnim napędzie to cos strasznie rzęzi, jakby ocierało się o siebie i w momencie wrzucenia 4x4 momentalnie od razu ucicha. Mechanik powiedział mi, że to sprzęgiełko, więc zamieniłem na próbę AVMy na automaty wtedy jest cicho bo one się rozpinają więc nie ma jazdy w trybie jak na sprzęgłach manualnych. Założyłem więc jeden manual jeden automat i jak manual jest odpięty jest cicho jak zapnę go jest hałas, więc dedukuje, że to cos związane z przednim napędem. Jednak zastanawia mnie to, że gdy dopnę napęd to ucicha. Dźwięk wydobywa się ewidentnie z lewej strony i mam wrażenie, że gdy hałasuje to wibracje aż czuć na kierownicy
Ostatnio u mnie pojawiło się dokładnie to samo co u Ciebie, łożysko koła nowe, sprzęgiełko i półoś z przegubami podmienione na inne, tulejka prowadząca przegub 6mc temu zakładana nowa oryginalna. I nie mam pomysłów skąd się ten dźwięk jakby metal o metal tarł wydobywa.
Doszłeś już może co jest przyczyną?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: pn sie 05, 2019 7:34 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lis 07, 2018 10:35 pm
Posty: 29
Silnik: 1.6 8v
Model: 3D JLX
Rok prod.: 1991
organoleptycznie zdejmując sprzegiełko sprawdziłem, że połoś w piascie lata wręcz luzem ale jeszcze tego nie robilem czekam az zaprzyjazniony mechanik bedzie miec wolna chwile. ta tulejke sie dokupuje czy dorabia?


Na górę
Post: pn sie 05, 2019 10:44 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
To się sprawdza chwytając za przegub od strony półosi i szarpiąc.
Można dorobić, można kupić (https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Tuleja-pr ... -Jimny/215), można przerobić zwrotnicę pod łożysko igiełkowe (https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-i ... estaw/1912) albo kupić zwrotnice, w których to już było oryginalnie. Ale to nie pamiętam w jakich wersjach i jakich latach.


Na górę
Post: wt sie 06, 2019 10:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2018 6:21 pm
Posty: 23
Silnik: 2,5v6
Model: GV1
Rok prod.: 2003
Wymieniłem u siebie ta tulejke i jest cisza, czyli winna była ona. Tylko dlaczego wytrzymała tak krótko?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: śr sie 07, 2019 8:07 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
A uszczelniacze w zwrotnicy też wymieniałeś?


Na górę
Post: śr sie 07, 2019 8:11 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2018 6:21 pm
Posty: 23
Silnik: 2,5v6
Model: GV1
Rok prod.: 2003
Generic pisze:
A uszczelniacze w zwrotnicy też wymieniałeś?
Tak jak te pół roku temu to robiłem komplet wszystkie uszczelniacze, łożysko i ta tulejka.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: śr sie 07, 2019 10:36 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
To faktycznie coś słabo z trwałością. Nie wiem czego jeszcze to może być wina.


Na górę
Post: śr sie 07, 2019 2:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2018 6:21 pm
Posty: 23
Silnik: 2,5v6
Model: GV1
Rok prod.: 2003
Założyłem na oba koła nowe, zobaczymy ile wytrzymają.
A może jest jakiś sposób ich zakładania, tzn może tym przecięciem w jakąś konkretną stronę? czy to bez znaczenia?


Na górę
Post: czw sie 08, 2019 8:11 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Uszczelniacze między zwrotnicą a przegubem zewnętrznym można zamontować tylko w jeden sposób.
Pozycja 19 i 20
Jak te uszczelniacze nie będą w dobrym stanie to tuleja prowadząca(lub zamiennie łożysko na schemacie 17) będą padały szybko.
Obrazek
Linki do uszczelniaczy:
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelniacz-piasty-i-przegubu-Vitara-Grand-Vitara/1401
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelniacz-przegubu-Vitara-Grand-Vitara/1183

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw sie 08, 2019 8:54 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Dodatkowo jak ktoś jeździ konkretnie w terenie i nie boi się głębszego błota, to wywalone uszczelniacze 20 i 19 spowodują to że pada łożysko koła o wiele szybciej :mrgreen: Cały syf jest wciskany przez czop piasty aż po sprzegiełko 8) :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl