suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 12:06 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 04, 2020 7:48 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
I on i inni użytkownicy mówią że pasuje więc mi wierzę, raczej by nie kłamał.
1400zl kosztuje u niego z moją tylną główką mostu.
Kalkulowałem sobie to i kompletny most wyjdzie mnie ok 2300zl z półosiami minus 600zl za alu most i półosie, więc teoretycznie powinno mnie to kosztować ok 1700zl :D

No a w przypadku opcji standardowej to obudowa ok 1200 + przełożenia (mam) + kosz samuraja 500 + półosie 600 co daje 2300zl.

Ale to są oczywiście suche teoretyczne liczby :D
Myślę początkiem kwietnia wrzucić to na samochód to będę wiedział ile mnie to pochłonęło :D

A no i jeszcze +120zł na wypałki do wahaczy żeby je poszerzyć.


Na górę
Post: śr mar 04, 2020 9:03 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Generic pisze:
radzik071 pisze:
Jak docelowo chcesz mieć w Vitarze 1.6 półosie z 2.5/TD to prawa półoś 2.5/TD będzie dłuższa o ~2cm względem 1.6 a lewa 2.5/TD jest dłuższa o ~5cm od 1.6.

W v6 są już te odległości i półosie tożsame z GV czy nadal potrzebne są korekcje długości?...

W Vitarach 2.0 16v, 2.0V6 i 2.0TD RF są szerokie ramy i szerokie półosie tak samo jak we wszystkich GVI
PS.
Motanie tylnej główki mostu na przód to bardzo dobry pomysł bo przełożenia będą mocniejsze i w razie czego tańsze a dodatkowo mamy od razu kosz 4 satelitowy.
Jedyne co jest ważne to osiowość takiego pomotanego mostu. Trzeba też zwrócić uwagę czy po przyspawaniu mocowania tylnej łapy do oryginalnej główki mostu, spaw nie wygnie miejsca w które wprasowuje się mniejsze łożysko ataku (zmotany most który widziałem był właśnie w tym miejscu zniekształcony w jajo o ponad 0.4mm co dla łożyska jest baaardzo dużo)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony śr mar 04, 2020 9:18 am przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr mar 04, 2020 9:09 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Maciek94 pisze:
I on i inni użytkownicy mówią że pasuje więc mi wierzę, raczej by nie kłamał.
1400zl kosztuje u niego z moją tylną główką mostu.

To ma to sens w takim razie. Może jakoś ostrzej ta główka jest podrzeźbiona niż u mnie i dlatego jakoś się to wpasowuje. Może różnica między 1.6 a v6 też.
Ja kupiłem chyba za 1300 gotowca z ucinanego tylnego mostu z główką już. Ale z łapami mocowaniami pod 1.6 więc i tak trzeba było dorabiać. I mój magik orzekł że bez cięcia belki bez szans.
No ale to co kupiłem i tak było spartaczone w kilku różnych kwestiach i ogólnie żałowałem, że nie namówiłem fachury na robotę od zera o-\ Ale jeździ o-) Choć kapie...


Na górę
Post: ndz kwie 26, 2020 10:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 10, 2015 8:04 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań/Złotniki
Silnik: 1.6 8v
Model: MetalTop 3D
Rok prod.: 1991
Cześć
podłącze się do tematu... :)
Chciał bym poruszyć kwestie obudowy samej główki jestem własnie w trakcie takiego motania.
Z moich obserwacji wynika że główka mostu raczej nie lubi być spawana.. co to jest za materiał żeliwo ?
A odnośnie zmieszczenia się nad belką ramy to niby można zmniejszyć kanał olejowy ale jeszcze nie doszedłem do tego etapu :mrgreen:


Na górę
Post: pn kwie 27, 2020 7:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Tomaszek - jakbyś chciał to na weekendzie mogę Ci porobić jakieś zdjęcia ewentualnie wymiary podać


Na górę
Post: pn kwie 27, 2020 8:07 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 10, 2015 8:04 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań/Złotniki
Silnik: 1.6 8v
Model: MetalTop 3D
Rok prod.: 1991
Niema takiej potrzeby.. .. nie chce być posądzony o podrabianie :mrgreen:


Na górę
Post: pn kwie 27, 2020 6:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Maciek94 pisze:
Tomaszek - jakbyś chciał to na weekendzie mogę Ci porobić jakieś zdjęcia ewentualnie wymiary podać

Masz to już na aucie? Wrzucaj ciekawy jestem jak to wygląda.
Faktycznie mieści się bez modyfikacji belki?


Na górę
Post: pn kwie 27, 2020 7:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
Znajomy ma w Vitarze 1.6 tylny most przerobiony na przedni. Orał w terenie z gazem w podłodze i nic się nie urwało. Minusem tego przerobionego mostu jest to że obudowa jest większa o 18mm, co daje prześwit o 9mm mniejszy. Oprócz tego same plusy, główki mostu tańsze :)


Na górę
Post: pn kwie 27, 2020 7:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Generic pisze:
Maciek94 pisze:
Tomaszek - jakbyś chciał to na weekendzie mogę Ci porobić jakieś zdjęcia ewentualnie wymiary podać

Masz to już na aucie? Wrzucaj ciekawy jestem jak to wygląda.
Faktycznie mieści się bez modyfikacji belki?


Wiesz co, aktualnie rama schnie. W czwartek mam wolne to będę wrzucał zawieszenie, tak żeby na kołach auto stało i było mobilne :D to wrzucę foty


Na górę
Post: pn kwie 27, 2020 8:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
d3mox pisze:
Znajomy ma w Vitarze 1.6 tylny most przerobiony na przedni. Orał w terenie z gazem w podłodze i nic się nie urwało. Minusem tego przerobionego mostu jest to że obudowa jest większa o 18mm, co daje prześwit o 9mm mniejszy. Oprócz tego same plusy, główki mostu tańsze :)

Też mam w v6 o-) Po tym jak dwa razy rozwaliłem przełożenia w stalowym. Nawet po wspawaniu śruby trzymającej talerz.
Teraz to bardziej w ramach ciekawostki już podpytuję, bo raz, że i tak mam analogiczne rozwiązanie a dwa, że Vitara idzie na sprzedaż.


Na górę
Post: pn kwie 27, 2020 9:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
Generic pisze:
d3mox pisze:
Znajomy ma w Vitarze 1.6 tylny most przerobiony na przedni. Orał w terenie z gazem w podłodze i nic się nie urwało. Minusem tego przerobionego mostu jest to że obudowa jest większa o 18mm, co daje prześwit o 9mm mniejszy. Oprócz tego same plusy, główki mostu tańsze :)

Też mam w v6 o-) Po tym jak dwa razy rozwaliłem przełożenia w stalowym. Nawet po wspawaniu śruby trzymającej talerz.
Teraz to bardziej w ramach ciekawostki już podpytuję, bo raz, że i tak mam analogiczne rozwiązanie a dwa, że Vitara idzie na sprzedaż.



A to ciekawe, że zmieliłeś przełożenia. Wiadomo co było przyczyną? Po prostu za grubo czy miałeś np. 5.125?


Na górę
Post: wt kwie 28, 2020 10:39 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Dużo zależy od opon. V6 to już ma mocy więc lubi urywać. Pytanie jeszcze jak był ślad zazębienia ustawiony bo to najważniejsze.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt kwie 28, 2020 8:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
d3mox pisze:
A to ciekawe, że zmieliłeś przełożenia. Wiadomo co było przyczyną? Po prostu za grubo czy miałeś np. 5.125?

Przełożenie było 5.125. I simexy ~30"
Za pierwszym razem jakiś gość w Mielcu to składał. Od pewnego momentu raz na jakiś czas coś strzeliło ale niby wszystko chodziło ok. Aż zajrzałem i się przez korek wysypało trochę zębów z talerza o-)
Za drugim mój lokalny spec od terenówek. I mówił, że coś tam było nie do końca dobrze, ze jakąś podkładkę zmieliło a potem przez to zaczęły zęby cierpieć. Osie satelit też nie były zapunktowane, tuleja rozprężna też niedokręcona wystarczająco mocno chyba czy jakoś tak, nie pamiętam już. Więc i ślad nie wiadomo jak ustawiony za tym pierwszym.

Za drugim razem to już była głupota w najczystszej postaci. Atakowanie piaskowo-ziemnego podjazdu z ostrym końcem. Czyli przód się odrywał od ziemi i lądował. Niby odpuszczane było na szczycie, ale jednak. Po trzecim razie odpuściłem, ale jak zjechałem z górki i chciałem odjechać w inną stronę to się uwał przegub. Oględziny pokazały, że i dyfer się kręci z jakimś oporem.

Po zmianie na tylny odeszły obawy, tylko półosie pozostały najsłabszym ogniwem.


Na górę
Post: śr kwie 29, 2020 8:52 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Zmieniłeś na tylny i masz spokój bo nikt w dyferencjale nie grzebał :) . Duży plus na to, żeby montować tylne główki na przód jest właśnie taki, że nie trzeba regulować tego dyfra co jest bardzo trudne i trzeba mieć dużo doświadczenia i wiedzy żeby dobrze ustawić ślad w przednim moście przerobionym na stalowy.
Jak ktoś złoży most bez ustawienia śladu zazębienia, to prędzej niż później posypią się zęby, nawet jak to będzie patrol.
Niestety mnóstwo mam takich telefonów, że ludzie myślą że jak złożyli most fizycznie do kupy, to już jest dobrze. Nie ustawiają śladu i się potem po roku dziwią że most się posypał. Standard.
PS.
W Vitarze V6 gdzie fabrycznie w mostach są przełożenia 4.625, i ma się opony 30" simex, nie ma szans jeździć bezawaryjnie na przełożeniach 5.125 w przednim moście. Nawet do 1.6 5d z takimi kołami wkłada się 4.625 do mostów bo są dużo wytrzymalsze.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr kwie 29, 2020 9:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Most zamontowany
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Wszytsko pasuje, ale te półoski mają tak wystawać z mostu? :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl