suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 5:18 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: wt sie 18, 2020 10:18 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
mockba pisze:
a o to jak co drugi wyjazd ukręca się przeguby te niby niezniszczalne:

https://youtu.be/XsrEvJrdABw


Nie ma w terenie czegoś takiego jak niezniszczalne. Nie daj się więcej nabrać na takie hasła.
Temat jest o moście z Pajero z opcją półosi z Pajero. Czy to dobra opcja ? Mocniejsza niż most z UAZa? Niewiem. Czas pokaże. Zobaczymy za 5 lat jak już więcej takich aut będzie śmigało po rajdach bo jedna sobotnia pojazdówka tego nie zweryfikuje. Nie jest to temat o mostach z Uaza czy półosiach z Terrano od Beckiego - te rozwiązania są już nam znane i z tego co widzę to nie jest to jakaś "niezniszczalna" opcja.
Miejmy nadzieję że Suzuka na dobrze zmotanych mostach i półosiach z Pajero będzie dobrą opcją. Zwiększy to popularność tych aut w terenie. My Suzukowcy będziemy bardziej dumni z naszych lekkich popierdółek a firma Radzikone będzie mogła sprzedawać więcej polskich produktów do Japońskich zabawek. Czyli wszyscy będą zadowoleni (no może handlarze mostami z UAZa nie będą :mrgreen: )

Tak czy siak, tylny most z Pajero II już siedzi w GV 3d Justyny. Przedni most z półosiami będę motał po wakacjach więc będę wklejał na forum konkretne postępy z prac.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz gru 13, 2020 1:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
radzik071 pisze:
mockba pisze:
a o to jak co drugi wyjazd ukręca się przeguby te niby niezniszczalne:

https://youtu.be/XsrEvJrdABw


Nie ma w terenie czegoś takiego jak niezniszczalne. Nie daj się więcej nabrać na takie hasła.
Temat jest o moście z Pajero z opcją półosi z Pajero. Czy to dobra opcja ? Mocniejsza niż most z UAZa? Niewiem. Czas pokaże. Zobaczymy za 5 lat jak już więcej takich aut będzie śmigało po rajdach bo jedna sobotnia pojazdówka tego nie zweryfikuje. Nie jest to temat o mostach z Uaza czy półosiach z Terrano od Beckiego - te rozwiązania są już nam znane i z tego co widzę to nie jest to jakaś "niezniszczalna" opcja.
Miejmy nadzieję że Suzuka na dobrze zmotanych mostach i półosiach z Pajero będzie dobrą opcją. Zwiększy to popularność tych aut w terenie. My Suzukowcy będziemy bardziej dumni z naszych lekkich popierdółek a firma Radzikone będzie mogła sprzedawać więcej polskich produktów do Japońskich zabawek. Czyli wszyscy będą zadowoleni (no może handlarze mostami z UAZa nie będą :mrgreen: )

Tak czy siak, tylny most z Pajero II już siedzi w GV 3d Justyny. Przedni most z półosiami będę motał po wakacjach więc będę wklejał na forum konkretne postępy z prac.


Mocno zaciekawił mnie temat. jeśli faktycznie Radzik masz racje to most tylni z blokadą oraz pół most przedni od Pajero to świetna alternatywa zestawu ARB + wzmacniane półosie do oryginalnego zestawu napędowego Vitary. Temat będę mocno śledził i śledził ceny części :D. Na coś powinienem brać dokładnie pod uwagę przy szukaniu części? Z jakich wersji silnikowych powinienem unikać?

Moja Vitka ma silnik G16A, czyli mocarne 80KM ;D

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: ndz gru 13, 2020 2:17 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Cały czas rozwijam temat.
W GV Justyny już siedzi most z PII 2.8 SuperSelect z pochwą i półosią wew. z PI 2.5 EasySelect przełożoną na lewą stronę główki mostu.
Półosie z przegubami z PI są bardzo krótkie. Te z PII są minimalnie dłuższe, ale i tak dużo za krótkie do GV z Liftem 4" Radzikone w wersji GVK(pod dwie lewe czyli dłuższe półosie z GV). Na szczęście pasują też półosie z PIII które są już dużo dłuższe i podpasywało idealnie na szerokość. Końcówki przegubów zew. są przespawane z Vitary, żeby całość pasowała do zwrotnic GV. To będzie teraz najsłabszy element przedniego napędu bo pewnie będzie się urywał suzukowy wieloklin 26 zębów, wchodzący do sprzęgiełka.
Nie wiem jak to ma się do węższych Vitar 1.6 ale do Vitar 2.0 z poszerzonymi wahaczami taki zestaw teoretycznie też powinien dać się zmotać.
Do 1.6 może by coś wyszło z krótszymi półosiami z PII.

rogalov pisze:
... Na coś powinienem brać dokładnie pod uwagę przy szukaniu części? Z jakich wersji silnikowych powinienem unikać? ...

Nie do wszystkich mostów PII da się włożyć przegub wewnętrzny od drugiej strony główki mostu, bo otwór jest mniejszej średnicy i trzeba by go rozfrezowywać.
Chodzi o to że mosty pajero mają pochwę i półoś wewnętrzną odwrotnie niż w Suzukach czyli po prawej stronie. Dlatego montując to do V/GV należy to przekręcić na druga stronę.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 03, 2021 12:56 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt sty 29, 2021 9:56 am
Posty: 5
Silnik: 2.0 v6
Model: Vitara long
Rok prod.: 1996
Korzystając z okazji, czy może mi ktoś wyjaśnić do czego służy ta gruszka na moście pajero? Ona zapina przedni napęd czy jest to jakaś blokada mostu? Sterowanie odbywa się podciśnieniem czy nadciśnieniem?


Na górę
Post: śr lut 03, 2021 3:27 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
to jest membrana (chyba podciśnieniowa) która załącza półoś do dyfra. Podobnie jak w GVI.
To nie blokada mostu :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lut 05, 2021 12:48 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt sty 29, 2021 9:56 am
Posty: 5
Silnik: 2.0 v6
Model: Vitara long
Rok prod.: 1996
radzik071 pisze:
to jest membrana (chyba podciśnieniowa) która załącza półoś do dyfra. Podobnie jak w GVI.
To nie blokada mostu :wink:

Czemu ma służyć takie rozwiązanie? Nie ma sprzęgiełek w piastach? Reduktor przekazuje napęd na przedni wał cały czas?
Nie miałem nigdy styczności z GV ani Pajero dla tego się zastanawiam. Myślę nad adoptowaniem mostu Pajero do mojej Vitary.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl