suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn cze 17, 2024 4:42 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 20, 2009 5:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob gru 27, 2008 12:26 am
Posty: 27
Lokalizacja: Zielona Góra
jakie są skutki gdy zamontujemy most o nieodpowiednim przełożeniu?

mając seryjnie 4,875 a zamontujemy 5,125

i odwrotnie

mając seryjnie 5,125 a zamontujemy 4,875


Na górę
Post: ndz gru 20, 2009 6:25 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Nie ma takiej opcji,żebyś zmienił przełożenia tylko w jednym moście

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: ndz gru 20, 2009 6:26 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Jak tylko jeden, to niezła lipa. Bo przednie koła beda chciały się kręcić z inną szybkością niż tylne.
można tylko w obu, i:
Jak dasz przeożenie 5.125 zamast 4.875 to auto 'zwolnisz', masz wieksze przełożenie ale mniejszą prędkość maksymalną.
To jest analogiczne do przerzutek w rowerze i mi to najbardziej pomaga sobie wyobrazić co się dzieje :mrgreen:
Na odwrót - na odwrót:)

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: ndz gru 20, 2009 9:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob gru 27, 2008 12:26 am
Posty: 27
Lokalizacja: Zielona Góra
Hymm,

ciekawe czy to jest zauważalne i odczuwalne

bo teoretyczni chyba to nie jest wielka rożnica midzy 4,875 a 5,125

a i tak w vitarce nie można wrzucać napędu na 4 na suchym asfalcie bo niema mechanizmu różnicowego międzosiowego i rwie na zakrętach a w ternie brak mechanizmu różnicowego międzosiowego jest niezauważalny wiec może i różnice w przełożeniach będą niezauważalne jeżeli ty będzie miał inne przełożenie niż przód?

a temat wziął się z stąd że ostatnio założyłem most niewiadomego pochodzenia w mojej vitarce i w sumie nie zastanawiałem się czy są te same przełożenia bo myślałem że vitarach były tylko jedne przełożenia. A napęd na 4 załączam tylko w terenie i różnicy nie zauważyłem. A praktycznie może się okazać że z przodu i z tyłu są różne przełożenia.


Na górę
Post: ndz gru 20, 2009 9:52 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
postaw bok auta na kołkach wrzuć 1 i 4l i zobacz w jakim tempie się koła kręcą
Jak dla mnie to niepotrzebne ryzyko, a jak wjedziesz na coś twardego? Szkoda katować mosty

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: ndz gru 20, 2009 9:57 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Różne przełożenia w mostach w tym samym wozie to nieporozumienie ... co Ci to da? :shock: niepotrzebne naprężenia się będą robić, szybciej opony się zużyją, łatwiej o wybuch np. przegubu.

Teoretycznie prędkości obrotowe mógłbyś wyrównać oponami o różnej średnicy ... :mrgreen:

A przełożenia możesz sobie pomierzyć, obracając wałem i licząc obroty koła. Tylko trzeba dużo razy obrócić, żeby do dobrze wyliczyć.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz gru 20, 2009 10:13 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
znam kilka przypadków takiego mezaliansu o dziwo w terenie prawie nie do wyczucia na czarnym tez ciezko wyczuc
Ludzie jezdzili tak po kilka lat i to uzywajac napedów

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: ndz gru 20, 2009 11:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob gru 27, 2008 12:26 am
Posty: 27
Lokalizacja: Zielona Góra
dzięki chłopaki za porady,

w tygodniu postaram się przeprowadzić test na podniesionych kołach by sprawdzić jakie faktycznie mam przełożenia


Na górę
Post: ndz gru 20, 2009 11:06 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Wierzba pisze:
dzięki chłopaki za porady,

w tygodniu postaram się przeprowadzić test na podniesionych kołach by sprawdzić jakie faktycznie mam przełożenia


ale to moze wystapic tylko przy wymianie mostu tylnego w santanie 1.6 16 v po 95

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pn gru 21, 2009 8:29 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob gru 27, 2008 12:26 am
Posty: 27
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:
ale to moze wystapic tylko przy wymianie mostu tylnego w santanie 1.6 16 v po 95


nie rozumiem - dlaczego wymieniając przedni most nie może dojśc do takiej sytuacji


Na górę
Post: wt gru 22, 2009 1:02 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
bo przedni most 4,8 wystepuje z innymi półosiami i tylko w komplecie da sie przeszczepic sam most nie pasuje do reszty
tylny tak

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt gru 22, 2009 5:08 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Daj sobie spokój!

Miałem taki przypadek, ze pękł mi przedni most. Jeszcze wtedy nie wiedziałem ze są różne przełożenia i założyłem most od skrzyni manualnej(4.6) do automata(4.8 ). Rezultat taki, że po załączeniu przodu w terenie gdzie koła mają duuuży poślizg różnica jest niewyczuwalna, natomiast na czarnym, czy szutrze jest duuży opór i już przy prędkości 10km/h przód się sam rozłączał i towarzyszył temu jeden wielki stuk/grzmot z reduktora.

Nie polecam, szkoda kasy. Kup z takim przełożeniem jakim masz i nie kombinuj!


Na górę
Post: śr gru 23, 2009 8:16 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Ja kiedyś po wybuchnieciu przedniego mostu kupiłem most włozyłem i zonk...
Most był od 1,6 8V rok 91 ale od automatu.Posiadał przełożenia 4,875 i nie był kompatybilny z przełożeniami 5,125.Po włączniu przodu auto nie chiało jechać.Wyczuwalnu duzy opór.Może i w terenie dało by się jeździć tylko po co obciążać dodatkowo układ napędowy :wink:

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: sob lut 13, 2010 1:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 721
Lokalizacja: Olkusz
.

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl