suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 4:58 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 25, 2020 8:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
Cześć, pacjent to Vitara Long 1.6 16V automat 4-biegowy, 1993r. Przy silniku rozgrzanym do temp. roboczej - objawy, jak na filmie poniżej, czyli dramatycznie spadające obroty na postoju (silnik potrafi nawet zgasnąć). Obroty na P i N są OK (może nawet ciut za wysokie), a po zmianie na D lub R jest tragedia i mocno szarpie całym autem. Dzieje się tak zarówno na benzynie, jak i na gazie. Podczas jazdy biegi przerzuca bez problemu, nie szarpie. Jedyna modyfikacja w silniku to altek 180A (świeżo po regeneracji, ale przed było to samo).
Macie jakiś pomysł?

https://youtu.be/F-ZWv4J3EP0


Na górę
Post: pn paź 26, 2020 7:47 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 246
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
Moim zdaniem sprzęgło hydrokinetyczne do sprawdzenia. Na P i N część wałków w skrzyni kręci się swobodnie, bo są odpięte od nieruchomych kół. W czasie jazdy obie strony sprzęgła się kręcą, a jak stoisz na D lub R, to całą siłę między nieruchomą skrzynią, a kręcącym silnikiem bierze na siebie sprzęgło... Może wystarczy tylko wymienić płyn w sprzęgle...

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: pn paź 26, 2020 8:44 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Może zanim wgonisz się w kosztowne naprawy skrzyni sprawdź czy działa silnik krokowy (w 16v chyba już taki jest).
W automacie wolne obroty powinny być wyższe niż w manualu i dodatkowo powinny wzrosnąć po przełączeniu na D lub R
TPS i samą przepustnicę też warto sprawdzić.
Tutaj troche jest opisane:
viewtopic.php?t=14074

Nie wiem jak jest w 1.6, ale w nowszych silnikach komputer otrzymuje sygnał o większym obciążeniu silnika i odpowiednio zwiększa obroty, może tutaj coś niepoprawnie działa?

Większy alternator też może być problemem. Nieodpowiednio dobrane koło pasowe (za małe) może powodować zbyt duże obciążenie silnika i regulator wolnych obrotów nie daje rady utrzymać zadanej wartości.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl